Skocz do zawartości

Za wysokie obroty Astra II DTL


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

no nie ma żadnej informacji i wszyscy mechanicy rozkładają ręce. Czy ktoś może zna naprawdę dobrego fachowca z okolic Warszawy? Serwisant wskazuje na pompę (nie ma to jak naciągnąć klienta na kilka tysiączków)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrek.gk, Przy tej dolegliwości zawsze zaczyna się od czujnika obrotów wału korbowego który to daje impuls do elektronicznego modułu pompy wtryskowej i kosztuje w granicach 500żł. a nie od razu pompa .Wiem że dla panów mechaników to kilka tyśięcy zł już widzą w swoim portfelu , więc najważniejsze to znaleźć uczciwego mechanika .na tym forum już wymieniano usterki pompy i na kompie pokazuje ewidentnie uszkodzenie pompy bo jest ona sterowana sterownikiem śilnika EDC :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki brzoza za info, bo już skończyły mi się koncepcje. Zainwestuje w ten czujnik i jak zrobię to napiszę na forum jaki jest efekt. Tylko jeszcze potrzebuję wiedzieć w którym miejscu pod maską mam go szukać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeszcze potrzebuję wiedzieć w którym miejscu pod maską mam go szukać

Nie będę cię wprowadzał w błąd ale to co usłyszałem znajduje się on w pobliżu wału korbowego od strony rozrządu ,Ale może ktoś ma schemat to wpisze dokładnie w którym miejscu i jak go wymontować :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
brzoza. Wymieniłem dziś czujnik położenia wału i jest trochę jakby lepiej, ale nadal odbiega to od stanu jaki jest w innych samochodach z tym samym motorem. Mniej trzęsie do temperatury 80 st, ale potem jest już mniej ciekawie. Około 90 st trzęsie silnikiem i razem z nim całym samochodem, nie aż tak bardzo, ale zawsze. Poza tym jeden problem nie zginął, mianowicie taki, że jak się rozgrzeje bardzo wolno spadają obroty. Gdy zwalniam np przed światłami i wciskam sprzęgło obroty zatrzymują się w granicach 1000, dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadają do 750-800, ale to też nie zawsze. Dziwny jest to problem, bo komp nie wyświetla błędu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzoza. Poza tym jeden problem nie zginął, mianowicie taki, że jak się rozgrzeje bardzo wolno spadają obroty. Gdy zwalniam np przed światłami i wciskam sprzęgło obroty zatrzymują się w granicach 1000, dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadają do 750-800, ale to też nie zawsze. Dziwny jest to problem, bo komp nie wyświetla błędu.

To akurat normalne w tym silniku. Ja mam u siebie tak samo i inni użytkownicy też-przeczytaj tutaj: http://www.att-tuning.tar.pl/viewtopic.php?t=8240

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stefdeath Również mam znajomych posiadających takie same silniki (jeden ma w zafirze a drugi w astrze) i żaden z nich nie stwierdził takich objawów. Nie jest to może jakiś straszny problem, ale coś musi być przyczyną skoro jeden motor ma a drugi nie. Powiedzmy, że to potrafię zrozumieć, ale nie mogę zrozumieć dlaczego jak się silnik rozgrzeje to drży wraz z całym samochodem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki pod silnikiem? A moze to wina termostatu? Jak z nagrzewaniem twojego autka - ja przy identycznym silniku i oleju mineralnym rozgrzewam auto do 85 stopni gdzies po 7-8 kilometrach spokojnej jazdy , pierwsze cieplo z dmuchawy pojawia sie po 2 km - pisze na swierzo dzis sprawdzilem to przy temperaturze otoczenia -1 stopien - auto z garazu gdzie bylo 10 stopni , wszystko to ma wplywa. Lecz gdy termostat uszkodzony lub przeskakuje to wchodzi Ci w tryb ssania co rowna sie z wiekszymi obrotami przynajmiej tak jest w bezynach ale diesle tez chyba maja ssanie :wink:? :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stefdeath Również mam znajomych posiadających takie same silniki (jeden ma w zafirze a drugi w astrze) i żaden z nich nie stwierdził takich objawów. Nie jest to może jakiś straszny problem, ale coś musi być przyczyną skoro jeden motor ma a drugi nie. Powiedzmy, że to potrafię zrozumieć, ale nie mogę zrozumieć dlaczego jak się silnik rozgrzeje to drży wraz z całym samochodem

Z tymi obrotami to ja też myślałem że mam na postoju i w czasie jazdy tak samo-750/800obr. Ale jak zacząłem testować to okazało się że po rozpędzeniu i wrzuceniu na luz obroty spadly od razu do 800 ale po chwili toczenia sie na luzie zaczęły się podnoscić i stanęły na 1000 i tak zostały aż do chwili zatrzymania. I nie jest tak tylko u mnie, mało tego, jestem pewien że jakby twoi znjomi zrobili taki test to by wyszło podobnie. Jednak trudno mi stwierdzić jak dokładnie sytuacja wygląda u ciebie skoro piszesz, że u ciebie schodzą powoli i w dodatku nie zawsze.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy co może mieć związek z drganiami i obrotami to dwumasowe koło zamachowe bo poduszki pod silniiem dałyby znać też na zimnym silniku, a np wałków wyrónoważających ten silnik chyba nie posiada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności