Skocz do zawartości

[X20DTL] 2.0 16VDI Dławi się podczas jazdy w deszczu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!

 

Teraz już potrafię dokłądniej określić co dolega mojej astrze (pozwolicie że skopiuję treść mojego posta) jako że zima trzymała dosyć długo to myślałem że problemu też się pozbyłem ale pomogła mi ona tylko w dokładniejszym zdiagnozowaniu. Mam problem z zapalaniem się check engine i słabnięciem silnika (na chwilke ok 5s bądź aż do zatrzymania silnika) - brak reakcji na pedał gazu. Na początku jest wrażenie jakby silnik dostał kopa (ok sekundy) a potem zapala sie check i brak reakcji na gaz, czasem po 5 sekundach wraca reakcja i silnik reaguje i jedzie dalej a czasem trzeba sie zatrzymać bo gaśnie.

Sytuacja ma miejscy tylko podczas deszczowych dni kiedy jest dużo wody na ulicy i tylko kiedy jadę za kimś blisko. Sytuacja zdarza się na rozgrzanym silniku zwykle w trasie i przy prędkościach od ok 90 - 140 (w takich mi się trafiało) raz przy 30 km/h.

 

Wyskakujace błędy to P1631 - (3) wadliwe działanie pompy wtryskowej

 

Proszę o pomoc bo boję się wsiadać do auta w deszczowe dni bo jazda jest dosyć uciążliwa.

 

Z wyprzedzeniem napiszę, EGR czyściłem i nie było żadnego błędu związanego z egrem. Ostatnie dni mimo że sporo wody to też nie miałem ani jednego takiego przypadku - mimo że już się boję jak za kimś jadę

 

Pozdrawiam

Łukasz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28678-x20dtl-20-16vdi-d%C5%82awi-si%C4%99-podczas-jazdy-w-deszczu/
Udostępnij na innych stronach

Zbieraj kase na naprawe sterownika pompy lub jej regeneracje ale pierw zobacz jak wyglada wtyczka sterownika pompy wyczysc wysusz i czyms popsikaj na styki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28678-x20dtl-20-16vdi-d%C5%82awi-si%C4%99-podczas-jazdy-w-deszczu/#findComment-93237
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie chce mi się wierzyć że objawem padania sterownika jest przerwa w pracy podczas jazdy tylko i wyłącznie w deszczu i to tylko w wypadku jechania blisko za kimś....

 

Dziś sczytałem błędy

P1630 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

(0A) - Nie występuje

 

P1631 - Pompa wtryskowa, wadliwe dzialanie 3

(0B) - Nie występuje

 

Proszę o informację gdzie szukać procedury sprawdzania układu krytycznego 1. Bądź co oznacza wadliwe działanie pompy 3

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28678-x20dtl-20-16vdi-d%C5%82awi-si%C4%99-podczas-jazdy-w-deszczu/#findComment-93143
Udostępnij na innych stronach

Ludzie skad wy bierzecie te opisy bledow!!

 

P1630 to blad regulacji kata wtrysku i sugerowana jest niesprawnosc obwodu zasilajacego. Jesli ktos dalej nie rozumie to brak zasilania lub zwarcie w wiazce kablowej do plusa.

 

P1631 to niby komputer pompy uszodzony ale tak samo sugerowana przyczyna to brak zasilania/ zwarcie do plusa, uszkodzona wiazka kablowa, wtyczki itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28678-x20dtl-20-16vdi-d%C5%82awi-si%C4%99-podczas-jazdy-w-deszczu/#findComment-93079
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności