rostex Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Bez kanału nawet nie masz co marzyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-77267 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Ok, mój poziom wiedzy nieco wzrósł po tym jak przed chwilą dałem nurka pod maskę. Ale im dalej w las tym więcej pytań (i drzew Elektrozawór np z tego linka http://www.allegro.pl/item1036481633_zawor_czujnik_turbiny_opel_isuzu_gm_nowy_oryginal.html nazwijmy go dalej elektrozaworem z białą kopułką znajduje się tuż obok EGR i podłaczony jest wężykiem. Od niego idzie wężyk do trójnika skąd zmierza jeden w stronę jakiegoś cudaka(?) przy alternatorze a drugi leci pod pompę i dalej nie wiem bo już nie widać z góry. Poniżej niego znajduje się czujnik ciśnienia doładowania którego zdjęcie znajduje się parę postów wcześniej. I teraz moje pytania: 1) Biorąc pod uwagę błąd 1125 (nieprawidłowość elektrozaworu ciśnienia ładowania) to nie wystarczy jak się ograniczę do tego zaworu i czujnika (jak je przeczyszczę lub wymienie)? 2) czy ten elektrozawór z "białą kopułką" ma prawo czymś się zasyfić? 3) co to za ustrojstwo koło alternatora? 4) gdzie wchodzi wężyk z trójnika który znika pod pompą? Pomóżcie bo nie chce wydać kolejnych pieniędzy w warsztacie w którym coś wyczyszczą nie pokażą co a za chwilę błąd wraca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-77214 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 1) Biorąc pod uwagę błąd 1125 (nieprawidłowość elektrozaworu ciśnienia ładowania) to nie wystarczy jak się ograniczę do tego zaworu i czujnika (jak je przeczyszczę lub wymienie)? Jeśli wymiana/czyszczenie czujnika doładowania lub elektrozaworu od turbo pomoże to tak, możesz się do tego ograniczyć. 2) czy ten elektrozawór z "białą kopułką" ma prawo czymś się zasyfić? Ma prawo, ale w tym silniku to raczej rzadkość. 3) co to za ustrojstwo koło alternatora? Pompa podciśnienia, które panuje we wszystkich wężykach do niej podłączonych. 4) gdzie wchodzi wężyk z trójnika który znika pod pompą? Do elektrozaworu od turbo, pisałem o tym wyżej, nie czytałeś uważnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-77203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Dzięki, już mam to trochę poukładane w głowie. Z tym elektrozaworem to fakt że pisałem że jest pod pompą ale zmyliło mnie to że to to z tą białą główką obok EGR też nazywa się elektrozaworem podciśnienia - PIERBURG bodajże (chyba że ja coś mieszam w nazwach). Czy mógłbyś podrzucić linka na allegro lub gdziekolwiek indziej żebym mógł zobaczyć jak wygląda ten elektrozawór pod pompą i ewentualnie ile kosztuje? Miałbym wtedy ogarnięty temat co gdzie jest, co mogło się zepsuć i ile to kosztuje. Z tego co się orientuje to czujnik ciśnienia lubi się zasyfić, elektrozawór obok EGR raczej mało awaryjny a ten pod pompą to jeszcze dla mnie właśnie największa zagadka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-77196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Wygląda tak samo jak ten od EGR. Nie mam teraz jak sprawdzić czy mają takie same nr katalogowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-77045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Panowie, a gdzie dokladnie na kolektorze dolotowym znajduje się ten czujnik "doładowania" ten czarny z czerwoną gumką zasyfiony, ponoć jest wciśnięty w kolektor. Jak go wymontować i gdzie jest? Chciałbym go przeczyścić u siebie, może autko będzie miało większego "kopa".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-76760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Poniżej elektrozaworu sterującego pracą EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-76758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Czy ktoś mógłby mi podać nr elektrozaworu podciśnienia znajdującego się pod pompą sterujący turbiną? Ciężko znaleźć dostępny kanał w mojej okolicy, a jak już znajdę to od razu bym wymienił i chciałbym go mieć wcześniej. Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item1036481633_zawor_czujnik_turbiny_opel_isuzu_gm_nowy_oryginal.html są tam podane różne numery ale google nie dało mi pewności że to jest ten.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-75794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 O ile dobrze pamiętam to zawory mają oczywiście inne numery, ale są prawie identyczne z tego co pamietam to różnią sie jedynie stroną wyjść na gumowe przewody i nie wiem czy nie jest tez w innym ustawieniu ten czarny kwadratowy element. A po co chcesz go zmieniać, jkie objawy? Popatrz po ofertach i porównaj jak maja wyjścia, popatrz na ten co jest widoczny kolo zaworu egr i wszystko będziesz wiedział, zapewne te z wyjściami w inna stronę to zawory pod znajdujące się pod pompą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-75790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 wyskoczył mi błąd 1125, problem z elektrozaworem ciśnienia ładowania. Objawy opisywałem w tym wątku a w skrócie to: zapalający się check na 4 lub 5 biegu w różnych prędkościach obrotowych i od razu słabnący samochód i tak do ponownego uruchomienia silnika. Podejrzewam że to właśnie ten zawór. Wcześniej oddałem do mechanika to powiedzieli że wyczyścili zawór właśnie koło pompy - pomogło na 2 tygodnie. Tylko jednego nie rozumiem - przecież ten zawór nie powinien się niczym zasyfić - wspominali też coś o czujniku ciśnienia ale on znajduje się nad pompą w kolektorze i tutaj się z nimi mogę zgodzić że on potrafi się zasyfić. Tak czy siak dałem 170 PLN i dalej mam to samo więc postanowiłem sam wszytko sprawdzić i wymienić najbardziej podejrzane elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28761-astra-ii-y17dt-dziwnie-os%C5%82ab%C5%82a/page/7/#findComment-75774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.