Gość Gawlak Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 1/ zastanawiem się gdzie się podział post kolegi, któy wczoraj napisał, że się ze mną zgadza, że na tym forum trudno o koleżeńskie porady , co? Wykasowałeś go panie mądralo? CENZURA? nie ja wykasowalem wiec odbij od mojej osoby2/ twoje ograniczenie myślowe nie pozwala ci założyć, że np. nie mam kupionych już nowych świec bo na razie nie mam zamiaru ich kupować, nie mam także klucza do nich, suwmiarką nijak nie da się zmierzyć numeru klucza ponieważ świece siedzą głęboko! moje ograniczenie to pikus przy twoim kupisz swiece to dobierzesz do nich nasadke proste ale wymaga odrobiny myslenia 3/ przyjmij "fachowcu" do wiadomości, że są samochody jak np. VW Passat B5 czy Toyoty, że niektóre czynności polegające na odpinaniu czegoś - nawet na wyłączonym zapłonie -powodują zapamiętanie tej czynności jako błędu, a kasowanie wymaga wizyty na kompie i kasy minimum 30 zł,opel tez ma takie ograniczenia ale dotyczy to odlaczenia np wtyczki poduszek na pracujacym silniku albo wlaczonym zaplonie inne bledy np przeplywomierza albo czujnika walkow moga byc zapamietane jako chwilowe i nie przeszkadzaja podczas jazdy inzynier o takie rzeczy pyta 4/ gdyby "obrać" twoją ostatnią odpowiedź ze wszelkich impertynencji i obraźliwych sugestii to było by właśnie to czego oczekiwałem zakładając ten wątek. Mężczyznę poznaje się po tym jak kończy - jak mawiał pewien klasyk. Twój koniec jest żałosny, wyszły z ciebie kompleksy kolego z "kałachem" i wódą w tle. I taki ktoś jest kierownikiem lub moderatorem na forum? Lecz się na nerwy koleś! tego juz nie bede komentowalzastanow sie nad samym soba inzynierze mechaniku bez pojecia zamiast sie sadzic zrob np fotoporade z wymiany swiec w corsie zony pozdro ''gosc od kalacha z woda w tle''   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28800-spos%C3%B3b-wymiany-%C5%9Bwiec-w-corsa-b-10-12v-krok-po-kroku/page/2/#findComment-91495 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Jak się ciebie "dociśnie" to zaczynasz się dzielić swoją wiedzą, którą zapewne masz dużą. Jeszcze raz powtórzę: nie widzę powodu by uczyć się na własnych błędach i tylko dlatego założyłem ten wątek. Jako inżynier dopuszczam do siebie możliwość, że coś co jest proste z pozoru wcale takim naprawdę być nie musi. Napisz więc tą reckę skoro i tak wiesz co po kolei i jakimi narzędziami robić i zakończmy tą żenującą wymianę postów. Przeprosimy się nawzajem i dzień od razu będzie lepszy. No to jak?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28800-spos%C3%B3b-wymiany-%C5%9Bwiec-w-corsa-b-10-12v-krok-po-kroku/page/2/#findComment-91487 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 zaczynasz się dzielić swoją wiedząta wiedza juz jest na forum tylko troche poszperac ja jestem praktykiem Ty teoretykiem moze czas to zmienic ?? wprowadz troche wiecej praktyki w swoje dzialania dobieranie klucza do swiecy to nie metoda bledow tylko odpowiedniego dobrania narzedzi torxa jakos dobrales odpowiedniego nie mam pod reka swiecy do Corsy zeby dac Ci wymiar klucza mam ich caly zestaw wiec dobieram ze skrzynki taki jaki mi potrzebny z tego co widze na allegro http://www.allegro.pl/item953088281_swiece_zaplonowa_opel_corsa_c_meriva.html to swiece do corsy C 1.0 sa takie same jak do vectry B x25xe a do vectry uzywam klucza do swiec 10 (nie jest to rozmiar w mm) wbrew pozorom metoda prob i bledow nie jest zla o ile robisz wszystko powoli i myslac co robisz wiedze teoretyczna juz posiadasz unikniesz bledow a proby sie powioda znam to z autopsji 10 lat temu nie wiedzialem jak klocki zmienic teraz przekladam silniki i robie sam sporo skomplikowanych rzeczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28800-spos%C3%B3b-wymiany-%C5%9Bwiec-w-corsa-b-10-12v-krok-po-kroku/page/2/#findComment-91468 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 1/ przygotować narzędzia takie jak...... 2/ zdjąć listwę zapłonową w następujący sposób i przy użyciu następujących narzędzi..... itp., itd. zrób manual i daj na forum. Żądacie pomocy, pomagajcie sobie na wzajem Prosiłem na PW o poprawienie i co olałeś Jesteś strasznie wymagający a nie potrafisz się dostosować Nie odpisuj mi bo dość mam pisania z tobą na PW Jeszcze jedno złowo nie na temat i będzie kosz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28800-spos%C3%B3b-wymiany-%C5%9Bwiec-w-corsa-b-10-12v-krok-po-kroku/page/2/#findComment-91431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz.rak Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Widzę, że napisanie kilku zdań z jakichś powodów jest tu kłopotem. Sam miałem podobny problem OP, a od mechaników pożal-się-boże słyszałem właśnie takie pierdoły - "jak nie wiesz, to jedź do mechanika, wymieni Ci kable". Szok. Postaram się pomóc jak mogę. Nawet jeśli Ty sobie już poradziłeś, to może jakieś przyszłe pokolenia będą zainteresowane. 1) Nie jest to zwykle jasne, ale ta Corsa B 1.0 (zwykle roczniki 1999) ma świece pośrodku, a nie z tyłu. Mechanicy na warsztacie wskazują tył bloku i jęczą że wymiana to pińcet golda bo trudno dostępne, tymczasem świece są "na wierzchu", tylko nieco schowane: Jest plastikowa klapka którą zsuwa się w prawo i podnosi (jest na niej strzałka). Pod nią skrywa się cewka zapłonowa. Tak tak, 90% tych modeli ma CEWKI zapłonowe a nie przewody. Plus jest taki, że ich się praktycznie wcale nie wymienia - albo działają albo nie. Minus jest taki, że jak nie działają, to są droższe niż przewody. Cewkę musisz odpiąć z przewodów wysokiego napięcia - po jej prawej stronie jest zaczep, wystarczy go nacisnąć w oznaczonym miejscu i zsunąć - u mnie na przykład nie był on najświeższy, więc musiałem go dodatkowo podważyć cieniutkim śrubokrętem z przodu. Delikatnie z tym, nie połamać, bo drogie to w cholerę. Cewkę trzeba odczepić - przyczepiona jest dwoma śrubami, torxy bodajże 6, ale nie pamiętam niestety dokładnie. Odkręcasz te dwie śruby i po prostu mocnym ruchem wyszarpujesz cewkę pionowo w górę (jest jakby "zassana"). Jeśli będziesz miał problem z wyszarpnięciem jej - tu koleżka ma dobry sposób: https://youtu.be/RU_5KaMbPrc?t=1m12s W ogóle polecam ten filmik, krok po kroku jest wszystko. Tymczasem masz już dostęp do samych świec. Jak jest brud - odkurzaczem go, żeby się do środka nic nie sypało. Problemem jest to, że potrzebujesz bardzo długiego klucza, który musi być też zakończony jakimś magnesem silnym albo gumką, żeby je wykręcić i wyciągnąć. Ja pożyczałem od mechanika. Na koniec dokręcenie świec. Jeśli masz klucz dynamometryczny, to tutaj znajdziesz tabelę ogólną: https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/swiece-zaplonowe/porady-montazowe/momenty-dokrecenia/ Ale prawda jest taka, że nie widziałem nigdy mechanika który robi to inaczej niż na wyczucie. Ja robiłem na wyczucie, chociaż pewnie posypią się hejty, że silnik wybuchnie i ukradną mi koła od tego. Jeśli to Ci pomogło - edytuj swój pierwszy post, żeby dał info o tym, że na końcu dyskusji jest jakieś zakończenie. Powodzenia!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28800-spos%C3%B3b-wymiany-%C5%9Bwiec-w-corsa-b-10-12v-krok-po-kroku/page/2/#findComment-653516 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Cóż, na codzień mam do czynienia z podobnymi inżynierkami, co to nawet pojęcia o rysunku technicznym nie mają. Tak teraz uczą, co się dziwić, że świat schodzi na psy.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28800-spos%C3%B3b-wymiany-%C5%9Bwiec-w-corsa-b-10-12v-krok-po-kroku/page/2/#findComment-653829 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.