Skocz do zawartości

Ubywający płyn z zbiornika wyrównawczego


Gość nokia

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że to mój pierwszy post na forum witam wszystkich.

 

Problem dotyczy corsy B 1,5 TD, przy przebiegu 230 tys.

 

Zauważyłem, że w sezonie zimowym ubywa mi płyn z zbiorniczka wyrównawczego. Nie są do ogromne ubytki, ale średnio 1cm płynu na 100 km ciągłej jazdy ( a więc przy nagrzanym silniku i włączonym ogrzewaniu). Po przeczytaniu tego forum sprawdziłem chodniczki od strony pasażera i są suche. Za to jeżeli chodzi o działanie ogrzewania to przy maksymalnym użyciu w samochodzie jest mega gorąco. Byłem u mechanika który stwierdził, że winne mogą być 2 rzeczy:

 

1)nagrzewnica (ale z racji chodniczków odpada, może jakieś kabelki przy niej??)

 

2)uszczelka pod głowicą

 

 

Dodam jeszcze od siebie że przy zimnym silniku na krótkich odcinkach płyn ni ubywa w ogóle...Jeżeli to uszczelka to ubywałby cały czas?

 

dzięki za opinie, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom oleju. taki ubytek płynu to dużo za dużo. Na 99% uszczelka (rozumiem wycieki sprawdziłeś)

Wycieków jakichkolwiek brak. Dodam jeszcze, że zbiornik wyrównawczy nie opróżnia się do końca, zawsze zostaje około 1cm płynu...

 

Napisałes uszczelka, ale czy przy uszczelce nie wyciekałby płyn nawet przy zimnym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób mogę sprawdzić czy to na pewno głowica? Przy okazji jak ktoś się orientuje proszę o widełki cen wymiany uszczelki :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość adik582

mój problem dotyczy corsy C 1.7 DTI

4 dni temu uzupełniłem płyn zrobiłem może 50km i autko stało wczoraj zaglądam pod maske a tam płynu na dnie zupełnie tyle samo jak 4 dni temu przed dolewką. pod autem żadnych wycieków a olej jest OK korek też

 

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 16:27 ]

Czy ktoś się wypowie na ten temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1cm w mojej 1,7D zawsze zostaje bo nie spływa

wymieniłem uszczelke u siebie

twarde węże do chłodnicy i wywalało mi płyn ze zbiorniczka przez korek ( oczewiście zakręcony) oleje miałem ok słabe odpalanie to była akurat zima,silnik trochę kulał po chwili pracował normalnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod tego posta i spytam o poziom płynu chłodniczego.

Miałem wymienianą chłodnicę i dolanego płynu do poziomu KALT.

Po dwoch dniach dzisiaj rano po zajechaniu do pracy (8km) poziom płynu jest o połowę niższy.

Czy jest to normalne? Wiadomo część płynu zostaje w układzie.

Czy po 8 godzinach jak auto ostygnie ten płyn powinien wrócić do zbiorniczka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Miałem wymienianą chłodnicę i dolanego płynu do poziomu KALT.

Po dwoch dniach dzisiaj rano po zajechaniu do pracy (8km) poziom płynu jest o połowę niższy.

Miałeś wymieniana chłodnicę i stąd to znikniecie płynu, układ chłodzenia sobie dobiera plyn ze zbiorniczka wyrównawczego.

Czy jest to normalne? Wiadomo część płynu zostaje w układzie.

Dolej do stanu i obserwuj, powinno teraz już nie ubywać płynu.Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności