Skocz do zawartości

Temperatura


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam Serdecznie !

 

Jestem szczesliwym posiadaczem opla vectry b z roku 1998 i silnikiem 2.0 dti. W zime podczas jazdy z predkoscia ok 100 km na godzine temperatura pracy silnika wynosila ok 80 stopni. Od dzis mamy piekna wiosne i zauwazylem ze moja Wiktoria pracuje w temperaturze 90 stopni i ciut wyzej. TO normalna praca tego silnika ? czy doszukiwac sie problemow? bardzo serdecznie prosze o pomoc. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Rozumiem, a jeszcze jedno pytanie jesli mozna: czy podczas naprawde mroznej zimy ( temperatura ok - 25stopni ) moze tak sie zdażyc ze temperatura podczas jazdy nie siegnie 80 stopni ? i bedzie oscylowac tuz nad niebieskim polem ? Z nawiewow mimo wszystko lecialo gorace powietrze. Sadzisz ze termostat jest ok ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

larry381, poczytaj o problemach z temp w silnikach 1.7 np w merivie, to bedziesz wiedzial co to znaczy prawdziwy problem z temp :/

Z nawiewow mimo wszystko lecialo gorace powietrze.

nagrzewnica jest w malym polu a wskazowka zapewne rusza sie od 40stopni...

czy podczas naprawde mroznej zimy ( temperatura ok - 25stopni ) moze tak sie zdażyc ze temperatura podczas jazdy nie siegnie 80 stopni

i tak i nie wszystko zalezy od tego gdzie jak i jak dlugo jedziesz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Na wstępie chciałbym się przywitać ponieważ od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem Vectry 2.0 DTL albo DTH :) Jest to mój pierwszy diesel więc mam pytanie co do termostatu ... viki nagrzewa się do 80 stopni po jakiś 8 km / 9 km i trzyma sobie temperaturę podczas jazdy ... z innego forum wyczytałem że termostat otwiera się dopiero przy 92 stopniach czyli rozumiem że do tego czasu płyn płynie w małym obiegu ? ... wąż górny nad chłodnicą przy tych 80 stopniach mam gorący więc wygląda na to że termostat puścił płyn do dużego obiegu - gruby dolny wąż od termostatu jest letni i w miarę jazdy się nagrzewa - wczoraj zrobiłem sobie taki test że zostawiłem autko na chodzie pod garażem usiadłem na krzesełku otworzyłem piwko i czekałem ... po jeździe temperatura na postoju zaczęła spadać poniżej 80 stopni po kilku minutach zaczęła rosnąc a ten dolny gruby wąż był coraz cieplejszy ... po 20 minutach temperatura zaczęła rosnąć powyżej 80 stopni ale już nie doczekałem się żeby wskoczyła na 90 bo zapewne musiałbym jeszcze trochę siedzieć... bynajmniej rosła - czy takie zachowanie jest prawidłowe ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Tez mialem z tym problem kupilem vectre 2.0DTI i bylem w szoku, bo po przejechaniu w zimie ok 16km temperatura osiagala mi max 80 stopni. Ale wyglada ze tak ma byc teraz jak juz jest cieplej silnik sie nagrzewa do 90 ale to tez nie kto wie jak szybko ok 6-8 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mi koledzy w zimie temperatura też sięga ok. 80 stopni a latem 90 i trochę więcej i tak ma podobno być .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość miarka1983

witam od niedawna posiadam viki 2.0 dth i przy temp na zewnątrz 20-30°c temperatura potrafi wzrosnąc nawet powyrzej 100° wchodzi wręcz na czerwione pole, po zwolnieniu nagle raptownie spadnie tak na 90-100° czy to normalne? A widze ze chandlarz wsypywał coś do chłodnicy bo w srodku zbiorniczka wyrównawczego jest czarny osad taki dość lepki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna temperatura pracy silnika to 90 C to że masz maź w zbiorniczku może najprawdopodobniej świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą ,sprawdziłbym też przy okazji termostat czy działa jak należy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość miarka1983

normalna temperatura pracy silnika to 90 C to że masz maź w zbiorniczku może najprawdopodobniej świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą ,sprawdziłbym też przy okazji termostat czy działa jak należy

płynu nie ubywa na zagrzanym silniku jak odkręce korek od zbiorniczka wyrównawczego to niema podciśnienia żadnego takze chyba raczej nie uszczelka. a moze napiszesz jak termostat mozna sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności