Skocz do zawartości

Astra F isuzu brak ładowania alternator


Gość atnam1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam problem z moim haśplem.

Od jakiegoś czasu nie ma ładowania. Paski są po naciągane, elektromechanik powiedział że jakieś diody się zepsuły i tu moje pytanie:

Ile tych diód jest, i jakie są ich parametry - prosiłbym bardzo o pełną nazwę tych diód, i czy da się to we własnym zakresie wymienić.

 

Dzięki bardzo za odpowiedzi :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djmatheo

A czy przy przekreconym kluczyku w stacyjce przed zaplonem silnika i podczas gaszenia samochodu swieci ci sie kontrolka akumulatora??

Ja mialem podobnie i mi niestety szczotki sie wytarly i musialem je wymienic.

Co do diod to jak dobrze pamietam to sa 3 lecz nie wiem dokladnie jakich parametrow wiec niestety tu Ci nie pomoge :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontrolki to świeci się cały czas. I jeszcze coś 'tyka' po prawej stronie (z przodu) auta.

 

A rozbierał ktoś już alternator? jest może jakiś tutorial ??

 

Dzięki bardzo za odpowiedzi, bo na poniedziałek MUSZĘ mieć auto :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że mostek cały będzie drogi, a może u mnie przepaliła się jedna, bądź 2 diody.

 

A czy wie ktoś jakie parametry mają te diody? Bo podejrzewam że nisko prądowe to są zenera, ale na jakie napięcie i prąd.

To samo do diód wysokoprądowych.. Bo pójdę do elektronika, i będzie "y,y - no nie wiem. Pisało wysokoprądowa :P" :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

Ostatnio też przerabiałem ten problem a sprawa okazała się całkiem błaha bo był tylko pęknięty kabel przy kostce. Ta kostka jest po lewej stronie, jak staniesz przy otwartej masce, to jest kabel który idzie do rozrusznika a potem do akumulatora. Jest dość gruby i o ile pamiętam to czerwony lub brązowy. mechanik sprawdził napięcie na akumulatorze a potem minus na akumulatorze a plus sprawdzał na zacisku (nakrętka) na akumulatorze. Napięcie powinno być takie same jeśli kabel nie jest uszkodzony. Sprawdź jeszcze ładowanie nie na akumulatorze tylko bezpośrednio przy alternatorze. Tu masz post o tym jakie ja miałem objawy http://forum.opel24.com/brak-ladowania-vt45623.htm?sid=eeccb0fe3fd2dde01c54b8f02d27bb7e#374425

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nisko prądowe to są zenera

na pewno nie zenera.

Zwykłe prostownicze o obciążeniu 1-3A i napięciu 100V powinny wystarczyć. A główne są ich dwa rodzaje z plusem na obudowie i z minusem na obudowie. Wymienia się w całości mostki tak jak pisał DAROMV6,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności