Gość Kacper Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Nie sądzę aby prąd wzbudzenia był większy i rozmiar diody o tym świadczy. A napięcie przebicia 100 V to chyba nie sądzisz że pojawi się wyższe.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Aha, jeśli chodzi o te od wzbudzenia to masz rację, najważniejsze tu jest aby spadek napięcia w kierunku przewodzenia był taki sam na wszystkich 3 diodach(Jeśli ktoś chce wymienić pojedyńczą ). Pomyślałem o diodach głównych z tego względu że autor wcześniej pisał że kontrolka od ładowania świeci cały czas - ja zrozumiałem że też po wyłączeniu zapłonu to jest juz objaw uszkodzenia jednej z diod głównych. a jeśli chodziło o to że kontrolka świeci po odpaleniu auta to nie uważam żeby była to wina diod wzbudzenia - chyba że wszystkie 3 nie działają. jeśli chociaż jedna będzie sprawna to kontrolka będzie przygasać. bardziej skłonny jestem obwinić zużyte lub zawieszające się szczotki jak ktoś już wcześniej w tej dyskusji zauważył.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 spadek napięcia w kierunku przewodzenia alternator nie jest jakimś skomplikowanym urządzeniem elektronicznym aby miało to wpływ. Dla diody spadek napięcia jest około 0.7V. Znalazłem prosty próbnik do sprawdzania alternatora oto on http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/pralt.htm sądzę że będzie pomocny w diagnozie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.