Gość Mariusz_760301 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Wszystko ładnie i pięknie ale: Informacyjnie. Moja pompa wtryskowa wytrzymała 36 tyś. km z wlutowanym tranzystorem. Nie ja lutowałem - kupiłem już taki samochód Mając jednak ta świadomość przez cały czas tankowałem na stacji na S i lałem dedykowany smar do ON - tyle mogłem zrobić... Spostrzeżenia po regeneracji pompy (koszt 2100 zł) - naprawiana w zeszłym tygodniu: - silnik jest bardziej elastyczny, - ciszej pracuje, - prędkość maksymalna wzrosła i to o dobre 20 km, przyśpieszenie i reakcja na gaz również - kiedyś jak szybko naciskałem i puszczałem pedał gazu nic się nie działo - teraz - inaczej grzeją świece (czas zapalania się kontrolki) - krócej - dziwne ale tak jest - nie ma już problemu z tzw. temp. graniczną + 7stC przy, której czasem pojawiały się problemy z odpaleniem silnika bo świece nie grzały, - nie muszę już przekręcać stacyjki 3x by w w/w temp. grzały świece - dopiero za 3 razem one grzały, - prawdopodobnie zniknął też tzw. "martwy pedał" (muszę poczekać na mrozy) spowodowany czekaniem sterownika silnika na pompę. - przy zmianach biegów już tak nie szarpie (obroty silnika tak gwałtownie nie spadają) Okoliczności awarii pompy: - przy przyśpieszaniu silnik zgasł, dał się jeszcze 2x uruchomić jednak za każdym razem po dotknięciu pedału gazu od razu gasł. Błędy P1630 i P1631 U mnie, na szczęście - awaria wystąpiła 3 km od domu - gdyby to się zdarzyło za granicą skutki pieniężne były by tego samego rzędu wielkości lecz w euro Piszę to wszystko po to by uświadomić wam, że wzmacnianie elektroniki należy traktować jako protezę by jak najszybciej zbierać na remont pompy lub pozbyć się samochodu Jak już wyżej napisałem, taki wzmocniony tranzystor dość mocno upośledza jazdę. Po drugie - krążą opowieści, że serwisy Boscha montują poprawione już sterowniki pompy - to by się nawet zgadzało widząc zmiany min. ze sterowaniem grzaniem świecami. Tym faktem jestem najbardziej mile zaskoczony. Po awarii pompy odczułem ulgę, że już nie siedzę na bombie finansowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-35296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek-ma@wp.pl Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Mariusz_760301, gdzie robiłeś regenerację pompy na Śląsku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-33629 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Bosch Śmietana Kobiór. Polecam robić w Boschu - ceny spadły a jakość została. Warsztat polecał mój mechanik od diesli - nie miał, z pompami tam zregenerowanymi, żadnego problemu - nie zdarzyło się jeszcze by po tej regeneracji ktoś wrócił z ponownie uszkodzona pompą. Drugi polecany zakład to Bosch Tarnowskie Góry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-33565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kk2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 Robilismy pompę w Gazmocie w Żychlinie, facet jest cham nieprzeciętny i cwaniak. Pompa wróciła do niego po dwóch dniach , nawet samochód sie nie dał uruchomić. Kiedy facet sam stwierdził, że przysle lawetę i podłączył od razu pod komputer, faktycznie wyszedł błąd pompy. Samochód zabrał, na drugi dzień stwierdził, że pompa jest zrobiona, ale z jakiegos powodu samochód jeszcze nie zawsze odpala, więc wymieni nam jeszcze uszczelki, bo tak sie może dziać. Swierdził, ze za robociznę za wymiane uszczelek to nam nie policzy , ale uszczelki 4 szt. to trzeba 140 zł zapłacic. Szukał cwaniak, żeby mu się koszt lawety zwrócił, ale nie udało sie , bo mechanik który nam pompe po regenaracji montował uszczelki wymienił i fakture wystawił. No i sie Pan z Gazmotu musiał obejśc smakiem i bez żadnych juz kosztów musiał pmpe na gwaracnji zrobić. Mam tylko nadzieję, że nie robi tak źle , jakim chamem i cwaniakiem jest. Gwarancję dał na pół roku. Koszt 1400   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-4612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xen Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam was Jestam posiadaczem Saaba 9-3 2.2 TID 116 KM, Mam podobny problem że auto zgasło mi po 300m od domu. Po podłączeniu waszego interfejsu wyleciały mi błędy: P1651, który dobrze znacie( co on dokładnie oznacza?) oraz P1660 - Za mocne wejście obwodu solenoidu odcięcia paliwa. w Saabowskiej nomenklarurze: P1651 - Pump Control Unit Detected P-Bus malfunction, P1660 nie występuje ale jest P1662 - Fuel Cutoff Control Valve. Short to B+ Auto raz mi odpaliło ale zgasło po dodaniu gazu. Wiadome że sterownik trzeba naprawić bo nie ma połączenia. Macie jakiś pomysł do moich błędów bo czytając wasze posty P1660 nigdy nie wystąpił. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-377862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin W Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 piszę tutaj aby pomóc innym, wskazać podstawowy błąd jaki popełnił " MBquart " , a nie reklamować się. sam zajmuję się naprawą sterowników psg5 pomp wtryskowych vp44, vp30, vp29 i zapewniam wszystkich że to nie są jak pisze MBquart tranzystory irfz44 i irlr2905. jest to podstawa. musi być odpowiedni tranzystor. niewłaściwym tranzystorem można nieodwracalnie uszkodzić sterownik, a po za tym nie zawsze tranzystor się pali Witam Spotkała mnie też awaria pompy wtryskowej, chciałbym chwilowo ją uzdrowić przez wymianę samego sterownika, chwilowo jestem w małym dołku finansowym i na obecną chwilę nie mogę sobie pozwolić na pełną regenerację tej pompy. Wszędzie są opisy jakie należy wstawiać tranzystory, przewijają się IRFZ44NS lub IRLR2905PBF, porównując oba tranzystory; ten pierwszy ma większy prąd dopuszczalny oraz moc strat, lecz ten drugi ma lepsze parametry czasowe. Na chomiku znalazłem instrukcję gdzie jest podany FDB44N25, lecz ten może ma dużą katalogową moc strat ale patrząc na parametry czasowe nie wygląda on na szybki. Czy ktoś może wie jaki należy zastosować tranzystor w sterowniku od VP44 ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-394741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Kilka lat temu przerabiałem to w focusie. Za wlutowanie tranzystora wtedy zapłaciłem 700 zł, auto straciło na dynamice, zrobił się z niego straszny muł. Po dwóch miesiącach padło całkiem. Nie obyło się bez wymiany na nowy sterownik w serwisie boscha. Kosztowało to 1300 zł, ale naprawdę nie warto lutować tych tranzystorów, nie wiadomo ile to wytrzyma. Toczą się sprawy w sądzie przeciw takim pseudo fachowcom którzy lutują te sterowniki, ludziom auta gasły podczas wyprzedzania. Przy wymianie w boschu, dodatkowo sprawdzili pompe na stole, już jakieś 3 lata jest spokój. Oczywiście tamci kolesie lutujący mój sterownik byli zmuszeni oddać pieniążki. Nie polecam tego typu praktyk !   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-397115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romanoix Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Panowie, od dłuższego czasu śledzę wypowiedzi forumowiczów i czytam ich bolączki z silnikami DTL 2.0 Niestety nie spotkałem się z usterką która mnie dotknęła. Nie ukrywam, że samochód ma już swoje lata ( Astra II 2.0 DTL z 1999r.) i problemy z uruchamianiem silnika zmusiło mnie do zamontowania przełącznika którym wymuszam prace świec żarowych - głównie na zimnym silniku mimo wysoko dodatnich temperatur na zewnątrz. Uciążliwe ale da się jeździć. Główny problem to szarpanie silnikiem ( efekt odcięcia paliwa- gwałtowne szarpnięcia) w przedziale 1000 - 2000obr.( zwłaszcza przy 1400 obr.) ( standardowo zapala się kontrolka silnika na czas powstałego problemu). Zjawisko to powstaje gdy zachowuje stabilną prędkość ( nie występuje przy przyspieszaniu bądź zwalnianiu). Wystarczy ze zdejmę nogę z gazu bądź dodam go znacznie więcej efekt zanika ( czasami od razu, czasami po kilku sekundach ). Jeśli komuś nasuwa się coś namyśl proszę o swój osąd. Czuje się bezradny, a na eksperymentowanie z warsztatami mnie najnormalniej nie stać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-407838 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 (edytowane) Panowie, od dłuższego czasu śledzę wypowiedzi forumowiczów i czytam ich bolączki z silnikami DTL 2.0 Niestety nie spotkałem się z usterką która mnie dotknęła. Nie ukrywam, że samochód ma już swoje lata ( Astra II 2.0 DTL z 1999r.) i problemy z uruchamianiem silnika zmusiło mnie do zamontowania przełącznika którym wymuszam prace świec żarowych - głównie na zimnym silniku mimo wysoko dodatnich temperatur na zewnątrz. Uciążliwe ale da się jeździć. Główny problem to szarpanie silnikiem ( efekt odcięcia paliwa- gwałtowne szarpnięcia) w przedziale 1000 - 2000obr.( zwłaszcza przy 1400 obr.) ( standardowo zapala się kontrolka silnika na czas powstałego problemu). Zjawisko to powstaje gdy zachowuje stabilną prędkość ( nie występuje przy przyspieszaniu bądź zwalnianiu). Wystarczy ze zdejmę nogę z gazu bądź dodam go znacznie więcej efekt zanika ( czasami od razu, czasami po kilku sekundach ). Jeśli komuś nasuwa się coś namyśl proszę o swój osąd. Czuje się bezradny, a na eksperymentowanie z warsztatami mnie najnormalniej nie stać. 1. sczytaj błędy 2. zapewne układ EGRa szwankuje 3. nie jeździj z takimi prędkościami obrotowymi bo zamulisz do końca ten silnik 4, zamieściłeś post nie we właściwym temacie. Edytowane 19 Października 2011 przez Mariusz_760301   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-409989 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 (edytowane) Firma GAZMOT 99-320 Żychlin (woj. łódzkie) ul. Żeromskiego 20 tel.785 853 785 693 439 359 Witam miałem nieprzyjemność skorzystać z usługi firmy GAZMOT jak w/w ,chodziło o pompę od opla . Zamówiłem i umówiłem się że odsyłam moją pompę a GAZMOT odsyła mi inną naprawioną . Pompa przychodzi ta sama co wysłałem (nie umyta przetarta szmatą) i montaż auto nie odpala (przed wysyłkom pompę zaznaczyłem)odsyłam pompę pompa wraca montaż, nadal zepsuta potem tygodniowe obietnice o przysłaniu innego sterownika trwało trzy tygodnie . Kupiłem inną pompę używaną samochód jeździ .Teraz nadszedł czas na zwrot pieniędzy odesłanie mojej pompy (bo ponoć zostały zamontowane nowe podzespoły). Na dzień dzisiejszy nie mam pompy i pieniędzy trwa to 6-tygodni. Firmę GAZMOT to jedna wielka ściema naprawa pompy polega na wklejeniu (przyguglaniu) tranzystora uda się albo nie .O sprawdzeniu dawek, kalibracji i płukaniu na stole bosch EPS niema mowy bo nie posiadają takiego sprzętu. Echhh - jak to mówią chytry zawsze traci. Do takich usług zawsze będę polecał Bosch Serwice. Z jednej bardzo prostej przyczyny (pomijając inne) mają licencję i muszą szanować klienta. Jak komuś "szkoda" pieniędzy to powinien być świadom ryzyka na jakie może się narazić. Zainteresuj sprawą UOK. P.S widzę, że ta firma to jednak Bosch Serwice. W takim razie pogadaj z kierownikiem serwisu, że porozmawiasz sobie z centralą na ich temat. Nie ma się co gorączkować - takie sprawy najlepiej załatwiać na chłodno. Edytowane 20 Października 2011 przez Mariusz_760301 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29090-wymiana-tranzystora-pompy-vp44-problemy-i-uwagi/page/2/#findComment-410079 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.