Gość Mateuszek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Witam, Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że absolutnie nie znam się na samochodach, radiach, głośnikach i elektryce. Opel Astra to moje pierwsze auto, w związku z tym proszę o wyrozumiałość jeśli będę pisać jakieś głupoty. No ale teraz pytania Otóż kupując samochód, nie miało ono radia. Zastanawiam się nad zakupem taniego, aczkolwiek dobrego radia. Zaznaczam, że w aucie nie ma anteny... Zapewne konieczny jest jego zakup. Czym się kierować przy wyborze anteny? Może moglibyście podpowiedzieć coś na temat radia. Konkretne modele? Bardzo proszę, doradźcie mi przy zakupie głośników samochodowych. Czy trudna jest ich wymiana? Na koniec kluczowe pytanie... Ponieważ nie mam pojęcia czy w miejscu obudowy radia jest wszystko do jego podłączenia. Zrobiłem zdjęcie. Moglibyście powiedzieć, czy to co jest w środku wystarczy do podłączenia radia samochodowego? Tutaj link: http://img696.imageshack.us/img696/9941/27032010058.jpg Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Zastanawiam się nad zakupem taniego, aczkolwiek dobrego radiaobawiam się, że jedno wyklucza drugiealbo kupujesz markowe z dolnej półki albo tanie Czym się kierować przy wyborze anteny?żeby pasowała ci do autajak masz sedana to kup sobie teleskopową chowaną (lub bajerzastą elektryczną) jeśli htb to na dach - jest tego od groma nawet na takich antenach po 30-40zł jest doskonały odbiór Może moglibyście podpowiedzieć coś na temat radia. Konkretne modele?PioneerAlpine Clarion da sie do 350zł dolną półkę dostac, nie jest to rewelka ale solidny sprzęt który starczy na lata Moglibyście powiedzieć, czy to co jest w środku wystarczy do podłączenia radia samochodowego?wystarczyto czarne czyli kieszeń po orginalnym radiu wymontować, wypiąć wtyczkę kwadratową 3-rzędową (iso) i antenową zakupić radio + przjściówkę antenową do opla i tyle   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateuszek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 A mógłbyś jeszcze podpowiedzieć jak to wymontować? A i coś na temat głośników? Jakie kupić, aby pasowały? I co z montażem..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 A mógłbyś jeszcze podpowiedzieć jak to wymontować?jak zajrzysz to zauważysz zagięte do wewnątrz języczki A i coś na temat głośników? Jakie kupić, aby pasowały? I co z montażem..a może troszke myślenia uzyć?jeśli było fabryczne radio to mogą też być głośniki wystarczy zdjąć maskownicę w drzwiach i zajrzeć a nie od razu kupować   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateuszek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Głośniki są, ale stare i zapewne dźwięk będzie niesatysfakcjonujący. Chciałbym kupić nowe, ale nie drogie. . .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 zapewne zapewne jutro będzie poniedziałek jak masz nadmiar kasy to kupuj - na allegro są głośniki dedykowane do astry, mają już dystanse   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Jeśli kupisz radyjko zgodne z logiką zapłonu np jakiegos philipsa to nie musisz nawet wymontowywać tej czarnej kieszeni tylko w nią wkładasz radyjko i śmiga, jeśli kupisz radio ktore nie jest zgodne z ww logiką to potrzebujesz jeszcze 2 kostek iso ( M i F ) lutujesz je kabel w kabel, oprócz kabli czerwonych i żółtych, te musisz zamienić ( zalutować czerwony z żółtym ). możesz też wybrać bardziej inwazyjną metodę czyli przeciąć ww kable w kostce oryginalnej i zamienić je miejscami. polecam jednak zrobienie przelotki. prawdopodobnie będziesz potrzebował też przejściówki antenowej. astra w oryginale ma takie sobie głośniki, w porównaniu do fabrycznych głośników w innych autach które miałem okazje słyszeć wypadają całkiem znośnie - ale jak uważasz. a co do samego radyjka to jak napisał ArKos, wszystko zależy od kasy jaką chcesz na radio przeznaczyć. Ja ostatnio kupiłem radyjko za 100 zł żeby wypełnić puste miejsce po tragicznie zmarłym philipsie, zamontowałem i ... działa nawet ale wszystko zależy od gustu muzycznego i grubości portfela osoby zainteresowanej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Z tanich radii, jeśli nie planujesz jakiejś rozbudowy to polecam Kenwooda KDC-3037. Mp3 czyta bez problemu, nie przeskakuje na dziurach, a brzmienie też jest przyzwoite. Pioneer poza trwałością nie oferuje za wiele, co do dźwięku to mocno odstaje to od jakościowego grania. Alpine i Clarion w przypadku niższych modeli także wypadają blado i w dużej mierze płaci się za znaczek. Szczególnie kupując serię CDE alpine. Z tanich radii najlepsza opcja to JVC i Kenwood, jeśli chodzi o brzmienie. Co do głośników to tak jak arkos już napisał, skoro jest półkieszeń z wtykiem to i pewnie jakieś seryjne głośniki są. Kup radio, podłącz i posłuchaj i sam oceń czy wymagasz czegoś więcej. Jeśli tak, to wtedy szukaj lepszych głośników na przód. Z najtańszych rozwiązań najlepsze to GMS 660 i Helix Dark Blue. Hertz dopiero od serii ESK warto kupić, DSK to masakra dla uszu(wysoki ton jest nie do przyjęcia, jakbyś smażył boczek na patelni). Na temat montażu dystansów w astrze F znajdziesz na stronie powe.pl Najpierw musiałbyś określić budżet i jakie masz oczekiwania wobec sprzętu. Jak oczekujesz sporo basu z przodu, to bez wygłuszenia drzwi i dodatkowego wzmacniacza nie masz za bardzo co na to liczyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateuszek Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Super, dziękuję Wam bardzo za pomoc. Takiej odpowiedzi oczekiwalem. Nie chce sie bawic w przelutowywanie, bo jeszcze cos popsuje. Gorzej tylko chyba znalezc radio z takim wejsciem. Pytanie tylko jak?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/ignilog.htm temacik o logice zapłonu tutaj cytat który częściowo odpowiada na Twoje pytanie W normalnym podłączeniu plus na stałe jest na styku 4 a ten po stacyjce na 7 natomiast w samochodach przewidzianych pod funkcję logiki zapłonu (np. Opel) jest odwrotnie. Powoduje to, że radia bez podtrzymania pamięci będą kasować ustawienia po wyłączeniu zapłonu (Alpine, Sony, Pioneer, Kenwood itp.). Radia z pamięcią nieulotną (Blaupunkt, Grundig, Philips) będą w obu przypadkach pracować praktycznie bez problemów. Praktycznie oznacza, że niektóre mogą pytać o kod (jak mają) inne po włączeniu przeskanują pasmo (Grundig). Najlepsza wydaje się sytuacja z Philipsem, bo on gdy plus na stałe na styku 4 to pracuje dobrze ale bez logiki zapłonu, gdy natomiast ma plus na stałe na styku 7 pracuje poprawnie ale działa logika zapłonu. Blaupunkt, Grundig, Philips, do tych nie musisz nic przerabiać , Alpine, Sony, Pioneer, Kenwood itp. tutaj trzeba lutować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.