Skocz do zawartości

Sintra, czyszczenie przepływomierza


Gość tomek998

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomek998

Witam wszystkich i mam pytanie, czy ktoś może czyścił przepływomierz w Sintrze 2.2 td? Słyszałem i czytałem w internecie, że taki zabieg może poprawić jazdę samochodem tzn. pojazd lepiej przyspiesza.

Jeśli ktoś to robił to proszę o poradę jak się za to zabrać, jaki preparat zastosować i inne uwagi.

Z góry dzekuję za odpowiedź.

Pozdrawiam Tomek998.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bodzio012

Czyściłem ze 20 przepływomierzy z 2.0 DTi, bez skutku, jest preparat do czyszczenia tarcz hamulcowych, ale to pomaga w niektórych vw-owskich przepływomierzach, w oplu jeszcze nie słyszałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

podpinam się pod temat, bo moja Sintra też coś szwankuje chyba na przepływce.

Od miesiąca zauważyłem brak przyrostu mocy po przekroczeniu 2500 obrotów co wcześniej było wyrażnie odczuwalne / załączenie turbiny/.

Mój typ padł na Egr, więc przeczyściłem co zresztą robię co pół roku ale nadal nic.

No więc następny typ to przepływomierz. Pierwszy kupiony z firmy Gpi / taka podróbka/ założony i autko pali do strzału lecz po dodaniu lekko gazu dusi silnik i dymi.

No to stwierdziłem że podróba jest walnięta i oddałem. Następna przepływka oczywiście dobrze dobrana po numerach z firmy Magneti Marelii i dokładnie to samo, dusi auto na lekkim gazie i dymi. No to do trzech razy sztuka, oddałem i zabrałem IC Cars też podróba i zadziałał ;)! Autko paliło od razu i czuć było doładowanie z turbiny, lecz po dwóch tygodniach znowu mocy ubyło. Znowu nie czuć doładowania po 2500 obrotów i taka jakaś mulast jest Sintra.

Jedno mnie ciekawi, czy to jednak dalej wina przepływki czy coś innego nawala.

Jest taki dziwny objaw, jak zapalam auto to do razu pali ale po około 2-3 minutach słychać z silnika dziwny trzask jakby coś się zamknęło i wyraźnie przymula silnik.

Auto jedzie ale nie wchodzi na obroty tak ochoczo jak wcześniej.

Może to jest przyczyna mulastego silnika a może to ta paskudna przepływka.

Gdzieś przeczytałem że ktoś walczył już z podobnym problemem i coś czyścił uśilnie więc może i ja spróbuję bo np. EGR to syfu zawsze ma wiele i nagaru.

Poradźcie koledzy :wesoly: a może jednak nawierce przepływkę tylko gdzie ten otwór zrobić i jak duży ?

Proszę tylko piszcie prostym językiem abym odnalazł to co trzeba i przeczyścił co należy.

 

Pozdrawiam

właściciel "Balerona" z Bielska-Białej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A dużo masz oleju jak wymontujesz zawór EGR? To dymienie to zadużo oleju w komorze spalania. Albo olej dostaje się z odmy do turbiny lub turbina puszcza olej.

A może pompa vaku niedaje podciśnienia i turbina niewłącza się w odpowiednim momencie?

Może wężyki podciśnienia są nieszczelne?

Druga przepływka niemoże się zachowywać dokładnie tak samo jak pierwsza!

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No w Egr to raczej nagar nie olej ale wcześniej zauważyłem w jednej świecy trochę oleju.

Wężyki oczywiście sprawdzę. A czy na komputerze coś wykryje ?

Może to ułatwi robotę.

 

 

Pozdro.

 

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 22:56 ]

O kurcze, właśnie doczytałem się że przy problemie z pompą Vakum jest jakiś objaw przy hamulcach a właśnie od pewnego czasu zaobserwowałem że mam twardy pedał po przekręceniu stacyjki na zgaszonym silniku a wcześniej tego nie było.

Tak się stało po regeneracji pompy wtryskowej na skutek walnięcia modułu sterowania wtryskami w grudniu.

Czy ten problem z hamulcami może wskazywać że to Vakum?

czy jednak komputer wszystko wyjaśni?

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

W tym temacie masz wszystko na temat przepływomierza takiego jak zamotowany w Sintrze z dodatkami.

Tu : http://www.bmw.pun.pl/viewtopic.php?id=139

Pozdr.

Tutaj jest jeszcze jeden temacik o dziurce i fotki:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=37126

 

A tutaj fotki od kolegi z forum BMW z pierwszego linku:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

PS:

Ja u siebie wywierciłem otworek (4mm).

Różnica jest wyczówalna.

Szybciej przyspiesza podczas ruszania.

Przy wyprzedzaniu też jest dużo lepiej nawet na 5 biegu.

Co do spalania to napewno jest trochę wyższe przy jeżdzie w mieście.

Na trasie różnica jest minimalna.

 

Jeśli ktoś będzie to robił to radzę uważać bo można łatwo uszkodzić przepływkę.

Jak wiertło przejdzie przez plastik i wpadnie głębiej to uszkodzi blaszkę która tam jest.

Dlatego róbcie to z wyczuciem.Pomalutku.

Wiertło nie większe niż 4mm.

Otworek musi być w miejscu widocznym na zdjęciach aby wypadł dokładnie przed blaszką.

Ja tak mam i nic się nie dzieje nawet przy 150 km/h.

Przy większym otworze mogą być problemy i zacznie włączać sie Check Engine.

Ogólnie mogę z czystym sumieniem polecić ten sposób.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności