Skocz do zawartości

Vectra 1.9 CDTI 150KM, brak mocy & pęknięty kolektor wyd


Gość badi82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

2 miechy temu kupiłem Vectre kombi 1.9 CDTI 150KM automat. Przebieg 130tkm. Zaczął nierówno pracować silnik (silnik zimny/ciepły), ale nie zdarzało się to za każdym razem kiedy pracował. W czasie jazdy nic nie przerywało. Wymienione świece, wyczyszczony EGR i przepustnica, wyczyszczony układ paliwowy razem z pompą wtryskową i wtryskiwaczami - problem nadal istnieje. Hasło; Wtrysk/i!!!

 

Pojechałem na święta do rodzinki w 500km od domu, stwierdziłem, że zajmiemy się tym po powrocie. Auto miało mieć wyjęte wtryski i wysłane do firmy w Poznaniu w celu diagnozy i ewentualnej regeneracji. Do tego czasu auto chodziło nierówno tylko na pozycji P w skrzyni czyli na "luzie". W trakcie jazdy przyspieszało aż miło, skrzynia działa bez zarzutu. Po zmianie świec silnik zaczął przerywać w trakcie jazdy, ale tak do 3 biegu. Powyżej nic. Po kilku kolejnych dniach objawy były takie same, nierówna praca silnika i przerywanie w okolicach 30-70km/h. Potem już było ok.

 

Dzisiaj przy prędkości 130-140km/h zaczął już też przerywać, jakby mu brakowało mocy. Na 6 biegu auto nie przyspieszało, skrzynia musiała zrzucić bieg z 6 na 5 żeby była moc. Po 30 minutach w korku po puszczeniu pedału hamulca auto zaczęło się toczyć (tak jak powinno w automacie), ale nie reaguje kompletnie na pedał gazu, brak mocy. 5km od domu auto zgasło i odpala (średnio) na luzie (P) i po wrzuceniu biegu wstecznego lub Drive gaśnie. Pojechałem do warsztatu na lawecie po raz pierwszy w życiu (bezcenne). Auto jest unieruchomione. Poza tym zgłosiłem w serwisie wyczuwalny zapach spalin w kabinie kiedy auto jest na odpalone, ale tylko na postoju, nie w czasie jazdy. Okazało się, że pękł kolektor wydechowy, który występuje jako osobna część tylko w zestawie z ... turbiną :P! 4300PLN w ASO!!! Chore.

 

Szukałem informacji na forum odnośnie tego kolektora, ale nic nie znalazłem. Proszę kogokolwiek, kto miał podobny, albo ten sam przypadek o poradę. Komputer wykazał błąd: brak ciśnienia, tak powiedzieli w serwisie nieautoryzowanym (BOSCH). Wtryski pojechały do Poznania na ekspertyzę.

 

Moje pytania:

 

Czy wtryski regenerować, czy kupować nowe (1000PLN sztuka)?

 

Co radzicie w kwestii kolektora?

 

Będę wdzięczy za jakąkolwiek radę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectre kombi 1.9 CDTI 150KM automat

to bym prosil do profilu

ktory to rocznik?

Czy wtryski regenerować, czy kupować nowe (1000PLN sztuka)?

jesli sie da regenerowac a cena odpowiednio niska, a firma nada nowe numery to czemu nie

Co radzicie w kwestii kolektora?

jesli sie da to spawac, gdzie tu na forum obil mi sie niedawno ten problem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedź. Rocznik 2006, końcówka. Jestem z niej ogólnie zadowolony. Wyposażona rewelacyjnie. Tylko jak zobaczyłem cenę kolektora wydechowego to się za głowę złapałem. Pytanie czy nie lepiej kupić używanej turbiny, która i tak będzie z kolektorem. Podobno tego pęknięcia nie da się pospawać, mam jutro zobaczyć to pęknięcie. Auto stoi, wtryski wysłane, zobaczymy co powiedzą na temat samych wtrysków. Miesiąc temu DPF miał 27%, ale dużo jeżdżę po mieście i to na zasadzie, odpalam i gaszę po 2 km i tak kilka razy dziennie przez 7 dni w tygodniu. Czy możliwe, że już się filtr zapchał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używanej turbiny, która i tak będzie z kolektorem.

raczej bedzie bez...

ale mozesz pytac na szrocie... o kolektor

wszystko zalezy od wielkosci pekniecia

Miesiąc temu DPF miał 27%, ale dużo jeżdżę po mieście i to na zasadzie, odpalam i gaszę po 2 km i tak kilka razy dziennie przez 7 dni w tygodniu. Czy możliwe, że już się filtr zapchał?

jaka masz srednia predkosc ? jesli ponizej 40km/h (a ja tak mam) to filtr powinien wypalic sie po ok 500-700km przejechanej trasy (u mnie tak jest)

jazda 2 km na zimnym silniku to zabojstwo dla dpf'a

on sie musi rozgrzac!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem od mechanika. Turbina jest ok, super stan, kolektor pęknięty konkretnie. Szukam używki, ale będzie ciężko. Co do silnika. Na bank padł jeden z wtryskiwaczy, który ciekł. Moje pytanie, czy przy jednym walniętym wtryskiwaczu może zgasnąć silnik i odmówić posłuszeństwa? Błąd wykryty przez komputer to nr:P0090: Zawór regulacyjny ciśnienia. Błędny. Tak było napisane. Zaznaczam, że auto odpalało na wolnych obrotach,lecz gasło po przejściu na bieg wsteczny, lub Drive (automat). DPF czysty. Średnia prędkość to myślę poniżej 40km/h.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie jak wygląda sytuacja:

 

Wymieniony kolektor na używany, wszystko jest teraz ok.

 

Dwa wtryski były nieszczelne i zostały uszczelnione.

 

Wymieniony EGR.

 

Wymienione świece.

 

Samochodzikowi wróciła moc i nie gaśnie. Problem jest jednak taki jaki był od samego początku:

 

Nierówna praca silnika. Na zimnym i czasami na rozgrzanym silniku.

 

Całkowity koszt ok. 2200PLN, a auto dalej niesprawne. Tyle, że jeździ. Jakieś pomysły, czy zawieźć go do ASO. Dotychczasowa naprawa była przeprowadzana w autoryzowanym serwisie BOSCH.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Znajomy miał podobną przypadłość, czyszczenie EGR-u nic nie dało musiał wymienić na nowy oraz rozsypały mu się klapy w kolektorze dolotowym. Ponoć jest to wada fabryczna tych kolektorów tak mu powiedziano w ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie auto śmiga elegancko i pali równie dobrze. Inny mechanik stwierdził, że wygląda to tak, jakby był zapowietrzony układ paliwowy bo gdyby byłoby cokolwiek nie tak z którymkolwiek z wtrysków komputer od razu by to zarejestrował. Tak podobno mają common raile. Nie wiem za bardzo co robić . Gość nie wyklucza zawieszającego się wtryskiwacza, ale pytanie co robić? Kupić za jakiegoś tysiaka 4 używane wtryskiwacze i zobaczyć czy to któryś z nich jest przyczyną czy na siłę i trochę po omacku szukać źródła zapowietrzenia. Będę informował na bieżąco. ;)

 

[ Dodano: Sro Kwi 28, 2010 13:15 ]

Więc. Zakładam zarówno ja jak i mechanicy, że walnięty jest któryś z wtryskiwaczy. 2 pracują cicho, 2 pracują głośno. Nie wiadomo które dwa były regenerowane bo nie były oznaczone. I teraz...w Oplu mają wtryskiwacze w cenie 1200PLN za sztukę z 2-letnią gwarancją. I może być tak, że wymienią 2 i będzie ok, albo nie i będzie trzeba wymieniać wszystkie 4. Myślicie, że warto pakować się w używane wtryskiwacze czy lepiej od razu inwestować w nowe?

 

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 21:17 ]

Koledzy byłem w ASO i potwierdzone wtryskiwacze. Czy wie ktoś gdzie można dostać używane wtryski? 5500PLN nie mam ochoty wydawać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Naprawiłem swój pęknięty kolektor bez spawania i odkręcania go od
silnika i chodzi bez kłopotu już około 2 lata. Naprawię też Twój. Pisz
na brratek [orangutan] gmail [dot] com


Mieszkam we Wrocławiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności