Skocz do zawartości

TC - Kontrola Trakcji- 8.04 - odczytane błędy- kto pomoże?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. Troszkę poszperałem na forum ale w żadnym z postów nie znalazłem w pełni satysfakcjonującej mnie odpowiedzi w tym temacie. Mam od miesiąca problemy z kontrolą trakcji i ABS 'em. Mianowicie od przykrego incydentu ( żonka wleciała omega w sporawą dziurę w drodze ) zapalają mi się kontrolki od ABS' u i kontroli trakcji. Wymieniałem wahacz i końcówkę drążka. Kontrola trakcji działa poprawieni za pierwszym razem gdy jest to konieczne natomiast jak tylko koła złapią grunt zapala się TC na desce i kontrola już jest wyłączona.ABS potrafi się włączyć na chwilę a później zgasnąć. Jest to bardzo sporadyczne ale zdarzyło się w przeciągu tego miesiąca(ostatnich 30 dni) z ok 5,6 razy. Od czego zacząć? od czytania błędów? gdzie się znajdują czujniki odpowiedzialne za te systemy? Czy miał może ktoś kiedyś podobny problem? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Omega 1997 r sedan 3.0 MV6

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29450-tc-kontrola-trakcji-804-odczytane-b%C5%82%C4%99dy-kto-pomo%C5%BCe/
Udostępnij na innych stronach

zacznij moze od kabelkow, sprawdz przy kolach czy sa ok

 

Gość Anonymous

ok.dzięki za szybką odpowiedz :beer: a w ramach uściślenia: przy tylnych czy przednich kołach?z obu stron? bo na prawdę się nie orientuje :beer:

 

ja tez sie nie orientuje jak to jest w omedze :beer: ale zdaje mi sie ze przy wszystkich kolach. choc wpierw podejrzane jest to kolo co wpadlo w dziure :beer:

 

Gość Anonymous

Witam, w końcu udało mi się odczytać błędy z Omegi. Oto co mi pokazało:

134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie

19 RPM signal (crankshaft sensor) (Incorrect signal) Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał

144 No immobiliser signal recived (Faulty unit or break in wiring) Immobilizer - brak sygnału

98 Oxygen sensor (Open circuit, wiring break) Sonda lambda -Obwód Otwarty, zamkniety okablowanie

32 Injector valve 6 (High voltage) Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie

13 Oxygen sensor (No change in voltage/open circuit) Sonda lambda - brak sygnału 

61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) (Low voltage) Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie

 

Wnioskuje że do wymiany są sondy Lambda i zawór EGR. jakieś sugestie co do reszty błędów? Czy błąd nr 19 może mieć związek z pokazującymi się błędami TC i ABS?

 

Teraz odpowiedz na pytanie - czym to zczytałeś

i które z tych błędów były aktywne, a które zostały tylko w pamiąci?

Bo wygląda to tak jakby w części z nich były rozpinane kostki.

19 wskazywałaby czujnik ale chyba wału korbowego

 

Gość Anonymous

Odczytałem " metodą na drucik" :D zwarłem dwa piny i nagrałem na kamerkę sygnały wyświetlane przez kontrolkę silnika.Później je na spokojnie spisałem. Przed odczytem akumulator był wyłączony na 30 min więc wnioskuje z tego że wszystkie są aktywne :D

 

Gość Anonymous

o to mi chodziło- konkretna odpowiedz. dziękuje bardzo- jedyna nadzieja pozostała więc w podłączeniu pod kompa..no to trza będzie się przejechać do jakiegoś warsztatu..

Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności