Gość Anonymous Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam. Troszkę poszperałem na forum ale w żadnym z postów nie znalazłem w pełni satysfakcjonującej mnie odpowiedzi w tym temacie. Mam od miesiąca problemy z kontrolą trakcji i ABS 'em. Mianowicie od przykrego incydentu ( żonka wleciała omega w sporawą dziurę w drodze ) zapalają mi się kontrolki od ABS' u i kontroli trakcji. Wymieniałem wahacz i końcówkę drążka. Kontrola trakcji działa poprawieni za pierwszym razem gdy jest to konieczne natomiast jak tylko koła złapią grunt zapala się TC na desce i kontrola już jest wyłączona.ABS potrafi się włączyć na chwilę a później zgasnąć. Jest to bardzo sporadyczne ale zdarzyło się w przeciągu tego miesiąca(ostatnich 30 dni) z ok 5,6 razy. Od czego zacząć? od czytania błędów? gdzie się znajdują czujniki odpowiedzialne za te systemy? Czy miał może ktoś kiedyś podobny problem? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Omega 1997 r sedan 3.0 MV6   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 zacznij moze od kabelkow, sprawdz przy kolach czy sa ok   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 ok.dzięki za szybką odpowiedz a w ramach uściślenia: przy tylnych czy przednich kołach?z obu stron? bo na prawdę się nie orientuje   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 ja tez sie nie orientuje jak to jest w omedze ale zdaje mi sie ze przy wszystkich kolach. choc wpierw podejrzane jest to kolo co wpadlo w dziure   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Od czego zacząć?sam sobie odpowiedzialesod czytania błędówczujniki sa tam gdzie pierscienie ABSu TC tez z nich korzysta   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam, w końcu udało mi się odczytać błędy z Omegi. Oto co mi pokazało: 134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie 19 RPM signal (crankshaft sensor) (Incorrect signal) Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał 144 No immobiliser signal recived (Faulty unit or break in wiring) Immobilizer - brak sygnału 98 Oxygen sensor (Open circuit, wiring break) Sonda lambda -Obwód Otwarty, zamkniety okablowanie 32 Injector valve 6 (High voltage) Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie 13 Oxygen sensor (No change in voltage/open circuit) Sonda lambda - brak sygnału 61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) (Low voltage) Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie Wnioskuje że do wymiany są sondy Lambda i zawór EGR. jakieś sugestie co do reszty błędów? Czy błąd nr 19 może mieć związek z pokazującymi się błędami TC i ABS?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Teraz odpowiedz na pytanie - czym to zczytałeś i które z tych błędów były aktywne, a które zostały tylko w pamiąci? Bo wygląda to tak jakby w części z nich były rozpinane kostki. 19 wskazywałaby czujnik ale chyba wału korbowego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Odczytałem " metodą na drucik" zwarłem dwa piny i nagrałem na kamerkę sygnały wyświetlane przez kontrolkę silnika.Później je na spokojnie spisałem. Przed odczytem akumulator był wyłączony na 30 min więc wnioskuje z tego że wszystkie są aktywne   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 abs i TC nie odczytasz ta metoda kolego   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 o to mi chodziło- konkretna odpowiedz. dziękuje bardzo- jedyna nadzieja pozostała więc w podłączeniu pod kompa..no to trza będzie się przejechać do jakiegoś warsztatu.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.