Skocz do zawartości

Przekładnia kierownicza regulacja luzu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na tym zdjęciu kropką czerwoną jest zaznaczona śruba ,którą można skorygować

mały luz maglownicy. Jest to regulacja fabryczna . Każde przekręcenie śruby spowoduje nieszczelność i wyciek oleju , więc najlepiej odkręcić trochę śrubę i posmarować

jakimś środkiem uszczelniającym , skorygować luz i poczekać aż uszczelniacz zastygnie.

Te regulaje ponoć można robić tylko w starych maglownicach.

Dołączona grafika

Zdjęcie skopiowane z postu kol: t0mall

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

też mam luz na kierownicy. W warsztacie powiedzieli, że luz jest na krzyżaku kolumny kierowniczej, czyli tak jak piasał Gulgot. Luz mam dosyć spory i denerwujący podczas jazdy, tak więc chyba się zdecyduję na wymianę krzyżaka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam to nie musi byc krzyzak tylko polaczenie miedzy kolumna kierownicza a maglownica tpoprostu trzeba sciagnac oslone gumowa i sprawdzic bo przypuszczam ze krzyzak bedzie do dostania tylko w serwisie albo uzywka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

A pod osłoną gumową nie ma łącznika z krzyżakiem?

bo zwykle w autach takowe się tam znajdują

jeśli kpl łącznik nie jest dostępny w zamienniku

to niejednokrotnie dostępny jest sam krzyżak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebo2876
Witam.

Na tym zdjęciu kropką czerwoną jest zaznaczona śruba ,którą można skorygować

mały luz maglownicy. Jest to regulacja fabryczna . Każde przekręcenie śruby spowoduje nieszczelność i wyciek oleju , więc najlepiej odkręcić trochę śrubę i posmarować

jakimś środkiem uszczelniającym , skorygować luz i poczekać aż uszczelniacz zastygnie.

Te regulaje ponoć można robić tylko w starych maglownicach.

Witam mój mechanik powiedział mi, że skasuje luz w maglownicy , jestem umówiony na 17 maja . Opiszę po wizycie co i jak !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie naprawili. Mechanik powiedział, że luźny był pochłaniacz energii. Jeśli go dobrze zrozumiałem, to wałek pośredni składa się z dwóch części i one ruszały się względem siebie. Niatety nie byłem przy naprawie i nie widziałem tego. Faktem jest, że luzu teraz nie ma i zupełnie inaczej się jęździ. Zniknęły też takie harakterystyczne stuki z okolic przodu kolumny kierowniczej

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Panowie,

mam problem z przekładnią kier w moim aucie :/

mianowicie dzwoni wyraźnie przy jeździe po drogach płytowych i na drobnych przełomach na drodze :/

nielubiane dzwonienie występuje w prawie takim samym natężeniu dla prawego jak i lewego koła (gdy jedno jedzie poza płytami)

przy większych dziurach natomiast to dzwonienie nie występuje..

 

czy można to jakoś naprawić

wymieniając jakieś 'przeguby kulowe'?

dokręcają wspominaną wcześniej nakrętkę?

 

I pytanie dodatkowe:

jak wygląda trwałość przekładni kierowniczej w Sintrach

czy watro brać pod uwagę ewentualny zakup używanej??

bo regeneracja przekładni dość droga koszy ok 450 zł

 

PS.

Czy duży jest kłopot z wydłubaniem przekładni z auta??

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie przekładnia. Jak kupiłem swoją też coś pukało itp

Za pierwszym razem mechanik znalazł że tuleje gumowe na drążku stabilizatora są zjechane.

Ustąpiło tylko częściowo ale wymiana poduszek amortyzatorów uciszyło całkowicie.

 

Co do trwałości przekładni to trudno mi określić - u mnie jest od nowości (przekładnia) z oryginalnym olejem GM do Sintry. (kolor żółty)

Na liczniku 270tyś km a przez prawie siedem lat użytkowania dolałem zaledwie 100ml płynu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie przekładnia. Jak kupiłem swoją też coś pukało itp

Za pierwszym razem mechanik znalazł że tuleje gumowe na drążku stabilizatora są zjechane.

Ustąpiło tylko częściowo ale wymiana poduszek amortyzatorów uciszyło całkowicie.

 

Co do trwałości przekładni to trudno mi określić - u mnie jest od nowości (przekładnia) z oryginalnym olejem GM do Sintry. (kolor żółty)

Na liczniku 270tyś km a przez prawie siedem lat użytkowania dolałem zaledwie 100ml płynu.

to niestety na pewno przekładnia :(

byłem na 'trzepakach' koleś mi męczył zawias przez 10 min szukając zerkąjąc ma mnie dziwnie bo nic nie tłukło..

-dopiero jak przypadkiem drążka kier. dotknął to wyskoczył z kanału ze swoim 'sukcesem' :/

(amorki i poduszki nowe mam założone)

 

trwałość przekładni -miałem na myśli, czy to cześć, która z jakąś większą częstością ulega uszkodzeniom (jak właśnie poduszki amorków)

czy raczej przeżywa auto ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności