Gość opelek1 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Niecały tydzień temu zakupiłem auto z komisu, Opel astra H 1.7 CDTI, moc 80 KM 2004r. 106 tyś przebiegu. Przy kupnie auta byliśmy na stacji diagnostycznej która nie wykazała większych wad samochodu. Chcąc być pewny po kupnie pojechałem sam do innego serwisu w moim mieście. Tam wymieniłem olej i dowiedziałem się że samochód ma mały mankament. Mianowicie chodzi o wyciek oleju z turbiny i z pomiędzy alternatora a wspomagania serwa. Nie jest to duży wyciek (fachowiec powiedział że to wygląda jak pocenie się) jednak okazało się że silnik samochodu był myty a to daje mi do myślenia że zbyt szybko pojawił się ten wyciek. Czy wg. was jest to poważna sprawa. Na jakie koszty moge się szykować z naprawieniem tego wycieku. Oni powiedzieli że raczej to trzeba zrobić w autoryzowanym salonie opla gdyż oni nie posiadają takich części. Dodatkowo mechanik stwierdził że wymienić także należy: - pasek klinowy - rozrząd - zawieszenie (luzy na sworzeniu lewego wahacza tylnego + łącznik stabilizatora, tuleje tylnej belki) - tylne opony Ile to wszystko może mnie wynieść. Czy warto wg. was naprawiać auto czy lepiej sprzedać. Silnik określił na niezużyty i poza tym wyciekiem wszystko jest w porządku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Mianowicie chodzi o wyciek oleju z turbiny i z pomiędzy alternatora a wspomagania serwa. Nie jest to duży wyciek (fachowiec powiedział że to wygląda jak pocenie się) Pojeździj i badaj czy się choćby powiększa czy robi się bardziej mokre (Nie zawsze mycie silnika musi oznaczać lanie wody choćby na alternator - na jego tyle będzie pewnie uszczelniacz i oring - tam gdzie zajmują się naprawą alternatorów mogą mieć dojście do tych elementów lub je posiadać). Dodatkowo mechanik stwierdził że wymienić także należy: - pasek klinowy - rozrząd zwykle jest takie zalecenie przy kupnie jakiegokolwiek auta, chyba że masz pewność co dokonanej wymiany w danym okresie/przebiegu - zawieszenie (luzy na sworzeniu lewego wahacza tylnego + łącznik stabilizatora, tuleje tylnej belki) - tylne opony a to - byliśmy na stacji diagnostycznej która nie wykazała większych wad samochodu. to albo ktoś był podpłacony, ślepy lub po znajomości było załatwiane albo ktoś chce Cię naciągnąć na koszta. Może tam chodzi o tuleję tylną wahacza. Ile to wszystko może mnie wynieść. co warsztat to inna cena - pytaj na miejscu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-83672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opelek1 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 a jak mogę sprawdzić ten wyciek ? od spodu czy od gory jak zdjąć osłonę silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-83113 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Choćby lusterko w dłoń i do dzieła Jeśli wyjarzyli go baz ściągania osłony, to może Tobie też się uda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-83104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opel24kris Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Witam. Ja podobnie porykam isę z problemem wycieku z pompy vacum umiejscowionej na alternatorze. Nie pomogło uszczelnienie z boku czy jakos tak bo okazało się ze cieknie ze specjalnej dziurki tam i mechanik mowi ze to uszczelnienia w srodku padły chyba. Ja decyduje sie na wmiane kompletu bo sama pompa vacum w oplu to 2 tys zl. Moze macie inne rozwiazanie ? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-71716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Podepne sie po temat tez mam zalana olejem pompe vakum silnik ten sam co autor 1.7cdti 80km.Czy do rade wymonowac ja bez demontażu altka?Czy taka sama jest w cdti jak w dti?Lepiej uszczelinic czy kupic uzywke?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 (edytowane) Nikt nie uszczelniał pompy vacum?Ponoc idzie tam oring i simering tyle ze nigdzie nie mozna kupic Edytowane 25 Listopada 2013 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Nie wiem jak wygląda pompa vacum w z17dtl ale swoją zregenerowałem uszczelniaczem Dirko. Przeciekała w miejscu łączenia, do którego nie da się dokupić uszczelki/oringu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Dzieki Rafał_89 dzwoniłem dzis do ASO i stwierdzili ze do Z17DTL nie ma oringów natomiast elektryk twierdzi ze wystarczy wymienic oringi.W piatek bedziemy rozbierac i sie okaze.Musze zrobic bym alternatora nie musaił regenerować ponownie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Jeśli wycieka z pod tej okrągłej kopułki, przykręconej na 3 lub 4 śrubki to pod nią jest taki oring, którego nie dokupisz ale można rozebrać, wyczyścić i złożyć ponownie na dobry uszczelniacz. Na pewno nie nadaje się do tego silikon. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.