Skocz do zawartości

Opel Astra H 1.7 CDTI / 80KM - Wycieki Oleju !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Niecały tydzień temu zakupiłem auto z komisu, Opel astra H 1.7 CDTI, moc 80 KM 2004r. 106 tyś przebiegu. Przy kupnie auta byliśmy na stacji diagnostycznej która nie wykazała większych wad samochodu.

Chcąc być pewny po kupnie pojechałem sam do innego serwisu w moim mieście.

Tam wymieniłem olej i dowiedziałem się że samochód ma mały mankament.

Mianowicie chodzi o wyciek oleju z turbiny i z pomiędzy alternatora a wspomagania serwa.

Nie jest to duży wyciek (fachowiec powiedział że to wygląda jak pocenie się)

jednak okazało się że silnik samochodu był myty a to daje mi do myślenia że zbyt szybko pojawił się ten wyciek. Czy wg. was jest to poważna sprawa. Na jakie koszty moge się szykować z naprawieniem tego wycieku.

Oni powiedzieli że raczej to trzeba zrobić w autoryzowanym salonie opla gdyż oni nie posiadają takich części.

 

Dodatkowo mechanik stwierdził że wymienić także należy:

- pasek klinowy

- rozrząd

- zawieszenie (luzy na sworzeniu lewego wahacza tylnego + łącznik stabilizatora, tuleje tylnej belki)

- tylne opony

 

Ile to wszystko może mnie wynieść. Czy warto wg. was naprawiać auto czy lepiej sprzedać. Silnik określił na niezużyty i poza tym wyciekiem wszystko jest w porządku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mianowicie chodzi o wyciek oleju z turbiny i z pomiędzy alternatora a wspomagania serwa. Nie jest to duży wyciek (fachowiec powiedział że to wygląda jak pocenie się)

Pojeździj i badaj czy się choćby powiększa czy robi się bardziej mokre

(Nie zawsze mycie silnika musi oznaczać lanie wody choćby na alternator - na jego tyle będzie pewnie uszczelniacz i oring - tam gdzie zajmują się naprawą alternatorów mogą mieć dojście do tych elementów lub je posiadać).

 

Dodatkowo mechanik stwierdził że wymienić także należy:

- pasek klinowy

- rozrząd

zwykle jest takie zalecenie przy kupnie jakiegokolwiek auta, chyba że masz pewność co dokonanej wymiany w danym okresie/przebiegu

- zawieszenie (luzy na sworzeniu lewego wahacza tylnego + łącznik stabilizatora, tuleje tylnej belki)

- tylne opony

a to -

byliśmy na stacji diagnostycznej która nie wykazała większych wad samochodu.

to albo ktoś był podpłacony, ślepy lub po znajomości było załatwiane albo ktoś chce Cię naciągnąć na koszta. Może tam chodzi o tuleję tylną wahacza.

Ile to wszystko może mnie wynieść.

co warsztat to inna cena - pytaj na miejscu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-83672
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość opel24kris

Witam.

Ja podobnie porykam isę z problemem wycieku z pompy vacum umiejscowionej na alternatorze. Nie pomogło uszczelnienie z boku czy jakos tak bo okazało się ze cieknie ze specjalnej dziurki tam i mechanik mowi ze to uszczelnienia w srodku padły chyba. Ja decyduje sie na wmiane kompletu bo sama pompa vacum w oplu to 2 tys zl. Moze macie inne rozwiazanie ? Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-71716
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podepne sie po temat tez mam zalana olejem pompe vakum silnik ten sam co autor 1.7cdti 80km.Czy do rade wymonowac ja bez demontażu altka?Czy taka sama jest w cdti jak w dti?Lepiej uszczelinic czy kupic uzywke?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510155
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda pompa vacum w z17dtl ale swoją zregenerowałem uszczelniaczem Dirko. Przeciekała w miejscu łączenia, do którego nie da się dokupić uszczelki/oringu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510428
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Rafał_89 dzwoniłem dzis do ASO i stwierdzili ze do Z17DTL nie ma oringów natomiast elektryk twierdzi ze wystarczy wymienic oringi.W piatek bedziemy rozbierac i sie okaze.Musze zrobic bym alternatora nie musaił regenerować ponownie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510432
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wycieka z pod tej okrągłej kopułki, przykręconej na 3 lub 4 śrubki to pod nią jest taki oring, którego nie dokupisz ale można rozebrać, wyczyścić i złożyć ponownie na dobry uszczelniacz. Na pewno nie nadaje się do tego silikon.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29773-opel-astra-h-17-cdti-80km-wycieki-oleju/#findComment-510433
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności