Skocz do zawartości

Zaślepienie zaworu EGR w silniku x12sz


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem zaślepić EGR, jak do tej pory nie był szczególnie uciążliwy, choć kilka razy po zapaleniu się check i sprawdzeniu błędów wyskoczył błąd 47-zawór recyrkulacji spalin.

Dość regularnie czyściłem to ustrojstwo i pewnie dlatego nie sprawiał większych kłopotów ale uważam że nikomu nie jest potrzebny do szczęścia ten eko-wynalazek.

Zaślepienie jest czynnością prostą aczkolwiek często spotykam się na forach z pytaniami jak to się robi więc postanowiłem podzielić się tą informacją.

A więc tak:

Ważna zasada: należy zaślepiać EGR sprawny oraz wyczyszczony, inaczej będziemy mieli przed oczami zapaloną kontrolkę check engine.

 

Odpinamy wtyczkę i demontujemy zawór za pomocą klucza Torx

Dołączona grafika

 

Po odwróceniu zaworu ukazują się nam jego otwory przez które przepływają spaliny oraz grzybek, to czarne to właśnie osad, który może powodować zawieszanie się grzybka a nawet uszkodzenie EGR'a.

Dołączona grafika

 

Grzybek zaworu powinien dać się lekko poruszać się w górę i dół.

Teraz możemy do wewnątrz nalać czegoś do czyszczenia, ja miałem coś do usuwania tłuszczu i różnych zabrudzeń z silnika, nazwy nie pamiętam.

Ruszamy grzybkiem i odstawiamy zawór na 10 minut (z płynem w środku)

Dołączona grafika

 

Teraz trzeba wyciąć zaślepkę. W tym celu zakupujemy nasz ulubiony gatunek piwa, opróżniamy zawartość (w sposób wiadomy :lol: ), z puszki wycinamy większy kawałek i odrysowujemy na nim kształt uszczelki, która znajduje się między kolektorem a EGR'em.

Potem wycinamy po linii nożyczkami

Dołączona grafika

 

Następnie układamy wycięta zaślepkę na kolektorze w miejscu zamontowania zaworu tak aby zakryć dwa otwory), na tej zaślepce umieszczamy uszczelkę.

Z zaworu wylewamy środek do czyszczenia i przykręcamy go na miejsce

Dołączona grafika

Należy pamiętać o podpięciu wtyczki do zaworu, inaczej zapali się check na desce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Teraz możemy do wewnątrz nalać czegoś do czyszczenia, ja miałem coś do usuwania tłuszczu i różnych zabrudzeń z silnika, nazwy nie pamiętam.

Do czyszczenia EGR użyłem benzyny ekstrakcyjnej. Pomogło.Pzdr. :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czasami jechałem i nagle brakowało mocy. Silnik X16SZ nie mógł wejść na obroty a nie gasł. Problemem okazał się zacinający silniczek (aby zobaczyć co się dzieje to odpalcie samochód z wykręconym zaworem to chyba nawet nie odpalicie). Po blaszce piwnej wszystko wróciło do normy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość golden2912

ha no wlasnie ! bo mialem zamiar z piwa wziac...

ale to i tak do sprawdzenia

 

a powiedzcie mi spotkalem sie z kilkoma manualami juz zaslepiania i niektorzy zostawiaja jedna dziure otwarta i to chyba wylotowa ma to znaczenie "? czy po zatkani dwoch nie bedzie sie check swiecil ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności