Gość tomaszbrzoza Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Witam. Proszę was szanownych użytkowników o koleją poradę. O tuz wczoraj wymieniłem pompę wacum bo myślałem ze to ona jest winna za zapalającą sie kontrolkę silnika, a tu zonk jak świeciła tak świeci.[bład p0400]. Nowa pompa daje podciśnienie bardzo wyczuwalne bardzo mocne. Egr wyczyszczony chodzi. A kontrolka po zapaleniu auta i przejechaniu może 500 m tak na 2000 ty.obr się zapala czasami zgaśnie a czasami juz nie.. Proszę was o pomoc jak sprawdzić czy egr jest dobry ..... I jak sprawdzić ten zawór http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed3dec2fdf138cbb.html Prosze was o szybką pomoc. Bądź inny pomysł na rozwiązanie problemu...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Proszę was o pomoc jak sprawdzić czy egr jest dobry .. Zawór[elektrozawór turbiny ] sterowany napięciem 12V tzn. napięcie ma podpięte na stałe a sterownik steruje nim masą. wystarczy podac mu 12V z akumulatora i masę i słychac jak zamyka i otwiera Lub dmuchac w kruciec i podawac napiecie!12V Jezeli elektrozawór jest OK. to musisz wymienic ten zawór Czyli ten baniaczek sterujący zaworem upustowym turbiny http://img10.allegroimg.pl/photos/400x300/10/00/70/53/1000705331_1 lub sprawdzic co najmniej czy nie spadł przewód , ciegno ,gruszka [baniaczek] dziurawy itp http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/984/64/68/984646897   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/#findComment-82911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszbrzoza Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 witam u mnie na zagaszonym silniku na tym zaworze jest 6.6v.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/#findComment-82909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Jezeli elektrozawór jest OK. to musisz wymienic ten zawór Czyli ten baniaczek sterujący zaworem upustowym turbiny http://img10.allegroimg.pl/photos/400x300/10/00/70/53/1000705331_1 lub sprawdzic co najmniej czy nie spadł przewód , ciegno ,gruszka [baniaczek] dziurawy itp http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/984/64/68/984646897 Z całym szacunkiem ale tego "baniaczka" sie nie wymienia ! On jest integralną częścia turbosprężarki. Jeśli go wymienisz to turbo wymaga kalibracji ( dlatego na cięgnie jest gwint i kontra). Myślę, że nie znajdziesz nikogo kto podejmie sie takiej kalibracji. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/#findComment-81739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Z całym szacunkiem ale tego "baniaczka" sie nie wymienia ! On jest integralną częścia turbosprężarki. Jeśli go wymienisz to turbo wymaga kalibracji ( dlatego na cięgnie jest gwint i kontra). Myślę, że nie znajdziesz nikogo kto podejmie sie takiej kalibracji. Co ty pitolisz kolego. Sprawdz na forum vaga ile osob juz wymienialo tzw "gruszke". To jest silownik ktory bywa sterowany nadcisnieniem albo podcisnieniem zaleznie od rozwiazania w danym aucie. Samo wyregulowanie dlugosci sztangi nie jest jakies mega trudne i srednio rozgarniety gosc to zrobi w 15 minut. W turbinach z VNT bywa nieco trudniejsze ale w turbawkach na WG to pikuś. Sprawdzic trzeba elektrozaworki, szczelnosc wezykow, pompe vak (jakie daje podcisnienie) szczelnosc gruszki oraz zawor WG w turbinie( czy sie os rusza bez problemow i czy nie jest peknieta przylgnia zaworu WG w muszli. Zaczynamy od wezykow, elektorzaworkow i pompki vak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/#findComment-81716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 No to ja koledze gratuluję umiejętności kalibracji waste gate'a. Pewnie są z tego jakieś niezłe pieniądze? A przy jakiej wartości podciśnienia zawór powinien zacząć się uchylać? A może kolega wie przy jakiej powinien sie całkiem otworzyć? Właśnie dlatego ludzie maja potem problemy z silnikami, że niektóre naprawy wykonują bez jakiegokolwiek przygotowania. A forum vaga nie jest dla mnie wyznacznikiem jakiejkolwiek wiedzy technicznej na temat funkcjonowania silnika. Zgadzam sie jedynie z tym, że należy zacząć od podcisnienia oraz z tym, że trudniej jest dokonać kalibracji turbiny ze zmienną geometria łopatek. Bez urazy. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/#findComment-81685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Zadna filozofia. program ktory pokaze cisnienie doladowania zalezen od obrotow a sztange ustawiamy tak by jeszcze zawor WG byl niedomkniety na nieodpalonym aucie. Jak odpalimy to gruszka ma wciagnac sztange do konca ale moze zostac taki luz na 1 mm. Sprawdzamy ile pompuje na podniesionych obr ( okolice 2000) oraz na wysokich tak na 4000 tys. JAk przeladowuje to znaczy ze ecu nie daje rady zbic cisnienia bo za malo sie otwiera WG. Odkrecamy sztange o obr lub dwa i kontrola. Jakby turbo wstawalo tak powiedzmy powyzej 2500 obr to musimy skrócic sztange o 1-2 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/#findComment-81622 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 No cóż, nie będę z kolegą deliberował na ten temat bo widze, że to nie ma sensu. Nie po to istnieje forum. Ludzie potrzebuja rzetelnej i konkretnej informacji a nie zebranych na szybko z innych for niepotwierdzonych wskazówek. Ale kilka uwag do powyższej wypowiedzi załaczę. Przede wszystkim wartość ciśnienia doładowania nie jest zależna tylko od obrotów ale przede wszystkim od ociążenia silnika a praca zaworu upustowego waste gate odbywa sie za pomoca elektrozaworu, który dostaje informację na temat potrzebnego ciśnienia doładowania od modułu sterującego, który z kolei zbiera informacje od czujnika ciśnienia doładowania i jeszcze kilku innych czujników. Kalibracji WG być może można samemu dokonać w VW, który ma bardzo rozbudowany interface vaga ale na ten temat sie nie wypowiadam bo to nie moja specjalizacja. Ilość zamieszczonych postów nie świadczy o fachowości piszącego, może świadczyć jedynie o braku zajęcia i dużej ilości wolnego czasu. Jak pewnie zauważyłeś kolego wszystkie moje wypowiedzi na forum dotyczą jedynie silników 1.7 bo w nich sie specjalizuję i chętnie się ta wiedzą dzielę jeśli tylko mam okazję. Więc proponuję zakończyć tę bezowocną wymianę zdań, która nikomu z forumowiczów w niczym nie pomoże bo brak mi na nią czasu. Aha, jeszcze jedno. W jednym z tematów napisałeś, że silniki isuzu mają turbo hitachi. Musze troszke tę twoja wypowiedź wyprostować. Tak, silniki isuzu maja hitachi ale alternator. Na tym koniec tych wypocin. Serdecznie ściskam dłoń.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29868-sprawdzenie-zawru-podci%C5%9Bnieniaastra-g-17-td/#findComment-81593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.