Skocz do zawartości

Astra II 1,6 8V - Gaz II generacji czy sekwencja?


Gość MirSto

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje zakup Astry II z silnikiem najbardziej odpowiednim do założenia instalacji gazowej.

W związku z tym zastanawiam się nad:

1,6 8V 75KM - jednopunktowy wtrysk, koszt instalacji 1500zł

1,6 8V 84KM - wielopunktowy wtrysk, koszt instalacji 2600zł

I pytanie: który wariant wybrać? Czy lepiej i taniej jeździ się na sekwencji czy gazie ii Generacji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Posiadam akurat ten pierwszy silnik,tj. 1.6 8V 75KM.II generacja jak najbardziej odpowiednia,chodzi jak malina.Tylko znajdż dobrego gazownika - to podstawa. ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę na forum i zacząłem się jeszcze zastanawiać czy może jednak nie skusić się na silnik 1,6 16V 101KM. Jeśli zdecyduję się na 1,6 8v 85KM to w obydwu silnikach trzeba będzie sekwencje. Może więc warto mieć te 16KM więcej? Podobno spalanie niewiele większe. Boję się, że 85KM będzie mułowate.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę na forum i zacząłem się jeszcze zastanawiać czy może jednak nie skusić się na silnik 1,6 16V 101KM. Jeśli zdecyduję się na 1,6 8v 85KM to w obydwu silnikach trzeba będzie sekwencje. Może więc warto mieć te 16KM więcej? Podobno spalanie niewiele większe. Boję się, że 85KM będzie mułowate.

Bardziej bedziesz zadowolony z monowtrysku 8V jesli chcesz jezdzic na gazie. Praktycznie zapomnisz ze masz instalacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mam Astrę II kombi z 1.6 8V 75KM z gazem II generacji instalacja jest w aucie od 4 lat najmniejszych problemów z nią nie miałem tylko wymieniam świece co 15tyś. Spalanie przy spokojnej jeździe ok 100km/h spala 8,5l przy agresywnej 0k 10l/100km Nie zamieniłbym go nawet na diesla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo na instalacji gazowej, czy do 8v da rady założyć sekwencje?

Tutaj chodzi chyba o wtryski. Były astry 1,6 8V z jednopunktowym (75KM) i wielopunktowym wtryskiem (84KM). Do jednopunktowca wg mnie nie podejdzie sekwencja, do wielopunktowca da się założyć 2 generację i sekwencję, ale zaleca się sekwencję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje zakup Astry II z silnikiem najbardziej odpowiednim do założenia instalacji gazowej.

W związku z tym zastanawiam się nad:

1,6 8V 75KM - jednopunktowy wtrysk, koszt instalacji 1500zł

1,6 8V 84KM - wielopunktowy wtrysk, koszt instalacji 2600zł

I pytanie: który wariant wybrać? Czy lepiej i taniej jeździ się na sekwencji czy gazie ii Generacji?

Gdzie tak drogo zakładają instalację LPG?

Ja w swoim Z16SE (1,6 8V 84KM) zakładałem sekwencję za 2100zł. Stag4 i jakieś tam inne komponenty.

Jeśli chodzi o wybór między II generacją a sekwencją wybrałbym sekwencję. Mam doświadczenie w jeździe na oby dwóch instalacjach. Mniejsza awaryjność to + sekwencji. W II gen. problematyczne są:

-świece, często należy wymieniać

- przewody wysokiego napięcia, często padają.

- częściej trzeba regulować taką instalkę

II gen. mam w astrze F z 92r. Oprócz ww. elementów nie miałem innych problemów z jazdą na LPG. Oczywiście jest zauważalna różnica w jeździe LPG/PB. W drugiej astrze G na sekwencji nie widzę różnicy na czym jadę. Tu świece i kable nie mają wpływu na użytkowanie instalacji.

Drugą sprawą jest znalezienie speca który to wszystko zamontuje jak należy. Tu trzeba znać się na robocie i być pasjonatem tej roboty. Nie można zakładać tego taśmowo bo będą problemy z użytkowaniem.

Dalej, ktoś wspomniał o 1.6 16V że spalanie jest podobne do 8V. Bzdura.

Jeśli myślisz o większej mocy to szukaj 1.8 16V. Tu spalanie będzie podobne do 1.6 16V. Poza tym 1.6 ecotec jest awaryjnym silnikiem w porównaniu do tego mocniejszego.

Jeśli szukasz na prawdę bezawaryjnej jednostki to polecam 1.6 8V 75KM. Troszkę słabszy ale super znosi gaz, i praktycznie bezawaryjny. Młodsze edycje mimo większej mocy (84KM) niestety są trochę problematyczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam szanownych forumowiczów,

cyt :"Ja w swoim Z16SE (1,6 8V 84KM) zakładałem sekwencję za 2100zł. Stag4 i jakieś tam inne komponenty" ...... i dalej piszesz o pewnych trudnościach?O co chodzi , bo mam 185 tys km przebiegu i taki właśnie silnik 84KM ?

Czy jeszcze sie opłaca założyć gaz(co i za ile), bo jazda do pracy to 10km dziennie? Rocznie max 15 tys .Proszę o jakiekolwiek sugestie.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opłaca się założyć gaz :beer:

 

Wydaje mi się, że to zależy jednak od tego ile planujesz użytkować samochód. Ja niedawno kupiłem swoją Corse B Gsi i zdecydowałem się na założenie sekwencji bo jeżdze dość dużo (po ok. 200-300km w tygodniu) a kwestje finansowe są dla mnie ważne z racji tego, że studiuje i nie nażekam na nadmiar gotówki :wink: Kolejną ważną sprawą jest to w jakim stanie masz silnik a co za tym idzie ile będziesz użytkował samochód. Mnie udało się trafić na c16xe w praktycznie idealnym stanie dlatego pojeżdze nim pewnie 2-3 lata a po tym czasie w/g różnych kalkulatorów zwróci mi się z dużą nawiązką :wink: A to co mnie bardzo cieszy.... spadek mocy zbadany na hamowni rzędu 3KM. Praktycznie zapomniałem, że mam gaz w samochodzie :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności