Skocz do zawartości

szarpnięcia silnika -2.2 DTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

Dopiero co nabyłem opla signum 2.2 i już mam problem:(. W trakcie jazdy, co jakiś czas silnik na ułamek sekundy traci obroty, co sprawia że nastepuję szarpnięcie. Sprzedajacy powiedział mi, że to może wina filtra, ale ja nie jestem do tego przekonany. Nie mam jak tego sprawdzić na serwisie bo samochod jest niezarejestrowany- przyjechał laweta z niemiec. Jeśli mieliście podobne doświadczenia pls o info. co to może być??

Dzięki za o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak na moje to siada pompa paliwa lub coś nie tak masz z egr lub turbo....masz jakieś błędy ??tzn zapala sie "check" czy coś:mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kuchnia na wyśfietlaczu od kompa pokładowego nic się nie pali- chyba że cwaniaki wyłączyli jakąs diodę, ale chyba można wyłączyć tylko lampki, a przecież komp pokładowy działa więc nic chyba z nim nie zrobili, a tam pojawiają sie wszystkie komunikaty. A może powiesz mi jak moge to sprawdzić sam- na razie bez warsztatu- bo tam to dopiero za tydzień będę mógł jechac???. Dzięki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W benzynce można samemu odczytać błedy ale nie w dizlach niestety...ale ja myślę niestety nad pompą która daje niewłaściwe dawki paliwa i szarpie.Chodź może najpierw zanim wydarz sporo pieniędzy na pompę to lepiej kup jakiś dodatek do ropy(czyszczący wtryski itd) i pogoń trochę furkę.Bo może coś się zanieczyściło.No i niech sprawdzą błędy....a czy autko nagle nie staję się strasznie mułowate albo jest??no i czy kopci na czarno mocno?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hej, w ogóle to dzieki za pomoc....

No więc jest tak, ja kupiłem ten samochód wczoraj i jechałem nim na "dziko"- na lewych rejestracjach jakieś 40 km, i wtedy w przeciągu tych 40 km 3 razy miało taki objaw. Auto nie kopci i jak robiłem jazdę próbna to w ogóle tego nie mozna było zauwazyć- równo pracuje i jest oki. Dopiero na trasie to zauważyłem...Co do "muła" to ciężko mi powiedzieć- wczesniej miałem mondeo III 2.0 TDCI po chipie- miało 150KM a chodziło jak 200 KM w benzynie... wiec cięzko mi się wypowiedzieć.. wiesz wszytkow wyglada oki... nie wiem co z tym zrobic... na razie sie martwię bo wywaliłem 38 tys i to "cudo" juz sie psuje:((...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak objawy będą się nasilać to pompa paliwa :mrgreen: chodź na razie zrób tak jak napisałem powyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam:)

 

Dawno się nie odzywałem, ale to tylko z braku czasu.

 

Chciałem się podzielić wiedzą zdobytą po naprawie opisywanej przeze mnie usterki-szarpniecia silnika 2.2 DTI.

Po 4 tygodniowych poszukiwaniach mechaników OPLA- oryginalny serwis- i jazdą z TECH-em okazało sie, iż przyczyna takich szaronięć był walniety czujnik doładowania oraz uszkodzony korpus przepustnicy.

 

W razie jakichkolwiek pytań z przyjemnościa udziele bardziej wyczerpujących wyjaśnień.

 

3maj cię się kierownicy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam pytanie. Te szarpnięcia były u Ciebie zupełnie przypadkowo ? Czy dało się zaobserwować jakieś szczególne warunki, konkretny bieg, określona liczba obrotów silnika ?

 

U mnie też występują szarpnięcia:

- zawsze na zimnym silniku po uruchomieniu

- bieg 2, 3

- około 1900 - 2000 obrotów na minutę

Jadąc na 2 przyśpieszając około 2000 obr/min czuję 2-3 szarpnięcia. Wygląda to tak jakby na chwilę jakiś paproch w paliwie zatkał przepływ i po chwili szarpnięcie ustępuje. Sam fakt szarpnięcia mam miejsce na 2, gdy zmienię na 3 bieg to albo jest leciutkie szarpnięcie około 2k obr/min lub już nie ma. Później podczas jazdy już nie występuje.

 

Ciężko jest to nawet diagnozowac u mechaników, ponieważ musiałbym czekać aż silnik całkowicie wystygnie. Były podejrzenia przepływomierza, filtru paliwa ale po wymianie na nowe nadal mam ten sam problem. Podczas takiego szrpania żadne błedy nie wyskakują - nie ma checka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynce można samemu odczytać błedy ale nie w dizlach niestety...

Signum jest już diagnozowane przez CAN, więc raczej nie należy się spodziewać kodów migowych. A technicznie jest to Vectra C.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Anonymous

witam:)

 

Dawno się nie odzywałem, ale to tylko z braku czasu.

 

Chciałem się podzielić wiedzą zdobytą po naprawie opisywanej przeze mnie usterki-szarpniecia silnika 2.2 DTI.

Po 4 tygodniowych poszukiwaniach mechaników OPLA- oryginalny serwis- i jazdą z TECH-em okazało sie, iż przyczyna takich szaronięć był walniety czujnik doładowania oraz uszkodzony korpus przepustnicy.

 

W razie jakichkolwiek pytań z przyjemnościa udziele bardziej wyczerpujących wyjaśnień.

 

3maj cię się kierownicy http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

czesc.mam to samo tylko w vectrze 2.o dti[dth] chcialbym z toba pogadac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności