Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam wszystkich. Wcześniej pisałem, że coś mi brzęczy pod maską. Ukierunkowane to było na jakieś osłony kolektora, katalizator, tłumiki, zawory. Bardzo dużo pracy kosztowało mnie eliminowanie wszystkiego po kolei. Nie będę już opisywał w jakich ololicznościach występowały te denerwujące dźwięki. Okazało się w końcu, że to EGR - czego najmniej bym się spodziewał. Gdy grzybek jest opuszczony (zamknięty) to wówczas brzęczy, a gdy zawór otwarty (grzybek wciśnięty do oporu) to nie. Nawet jak się nim potrząśnie to słychać taki metaliczny (dzwoniący dźwięk) w okolicach złącza przewodów. Nawet grzybek wcisnąłem i zablokowałem, było ok. ale pojawiał się błąd 47, po rozgrzaniu silnika. Zawór mam zaślepiony więc nie ma sensu starać się o inny bo nie jest to tanie. Mógłbym rozebrać ( wówczas zlikwidowałby to) ale jak, chyba jest to nierozbieralne. Może ktoś ma jakiś pomys, albo wie jak rozebrać EGR(sterowany elektrycznie). Myślałem nawet o emulacji EGR ale aż tak bardzo nie znam się na elektronice aby to wymyślić - zrobić tak. Za wszystkie sugestie co do pozbycia się tego oproblemu - dziekuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Fakt, to jest nierozbieralne. Najłatwiej dogadać sie z kimś, kto wymieniał i niech da ci ten stary   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Ale z kim   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Popytaj u mechaników, może któryś ma taki popsuty. Przypominam sobie, że ktoś z forum wymieniał, może przeczyta ten temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Myślałem nawet o emulacji EGR Robiłem u siebie symulator takiego EGR-a. Wymyśliłem sobie układ składający się z trzech rezystorów. I nawet to chodziło. Problem w tym, że nie testowałem tego długo, także nie powiem Ci czy to dobry pomysł na dłuższą metę. Jeżeli chcesz się pobawić, to mogę sobie odświeżyć pamięć i podać Ci wartości tych rezystorów. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Bardzo chętnie . Czekam na info . Napisz także jak je podłączyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Może to pomoże http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/qa.html Punkt 87.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 pg63, wysłałem Ci wszystko na PW   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332536 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Duży i Ja37 serdeczne dzięki za pomoc. Jutro się za to wezmę i jestem bardzo ciekawy co się okaże - czy będzie wywalało błąd. Nurtuje mnie jeszcze jedno. Znalazłem takie parametry EGR http://www.czarnikm.republika.pl/x16sz.htm#egr Mierzyłem także swój EGR i faktycznie między stykami BC i CD są inne oporności przy opuszczonym i podniesionym grzybku. Najpierw wypróbuję to co podał mi Duży. Gdybym jescze wiedział jak działa EGR - kiedy jest otwarty a kiedy zamknięty. Z tego co wywnioskowałem to na zimnym silniku jest otwarty a na ciepłym zamknięty - ale mogę się mylić. Można by zrobić prosty układ przełączjący wartości oporów - pomyślę nad tym ale najpierw przetestuję to co podał Duży. Jescze raz dzięki za pomoc. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3027-zaw%C3%B3r-egr/#findComment-332513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.