Skocz do zawartości

Metaliczne stuki silnika


Gość wacekzet

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bladymargot

Ostatnio zauważyłam, że z rana po odpaleniu słychać cichy dźwięk przypominający dzwoniące szklanki. Jak się otworzy klapę, to gdzieś po lewej. Do tego popiskuje pasek klinowy (?).

 

Jak trochę pochodzi i się rozgrzeje, to wszystko wraca do normy. Poza tym wszystko chodzi ok.

 

Do mechanika zamierzam się wybrać, jak się trochę ociepli...

 

Jak zapytam, czy to może być coś poważnego, to to będzie głupie pytanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Jak zapytam, czy to może być coś poważnego, to to będzie głupie pytanie?

To pytanie nie jest głupie.

Pasek sprawdzić czy nie jest za luźny i naciągnąć. Jeśli nie pomoże to wymienić.

Szklani, to zależy. Jeśli tylko przy odpalaniu zimnego silnika to bym się nie martwił zbytnio.

Chociaż te nowe silniki powinny trzymać ciśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebastiankefir

Więc mogę potwierdzić te silniki tak maja pracuja głośno zanim sie nagrzeja tez mam motor 1.7cdti i tak samo mam,nieprzejmuje sie tym pozatym każdy disel chodzi glośniej przed rozgrzaniem się. Kolega w merivie i astrze ma tak samo. Taki urok tego silnika przed rozgrzaniem się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich.

Ja mam Merive 1.7 CDTI i u mnie też pojawia się głośne stukanie tylko że jest to w granicach 1500 - 2500 tyś obrotów. Narazie to tylko teoretycznie mogę coś powiedzieć na ten temat bo jeszcze nic u siebie nie robiłem takiego co by mogło to wyeliminować. Chociaż jak wymieniałem rozrząd to z mechanikiem rozmawialiśmy na ten temat i podjeliśmy kilka prób znalezienia co jest przyczyną głośnej pracy mojego silnika. Tak więc doszliśmy do tego że gdy w momencie odłączenia jednego z wtrysków klekotanie ustępowało. Dlatego po tym wszystkim co sprawdzaliśmy ja u siebie stawiałbym na wtrysk lub wtryski ewentualnie jeszcze na regulację luzu zaworów. Dodatkowo rozmawiałem z kolejnym mechanikiem który zajmuje się naprawą pomp oraz wtrysków i stwierdził on na duże prawdopodobieństwo uszkodzonego wtrysku ale żeby to potwierdzić to musiałbym wymontwać wtryski i mu dać je do sprawdzenia co spowoduje postój auta a jak narazie nie mogę sobie na to pozwolić, więc póki co to tak jeżdżę. A co do tego że te silniki tak mają to jakoś mi się w to nie chce wierzyć bo jak widzę opla CDTI to nasłuchuję jak one chodzą i muszę powiedzieć że jest to różnie bo jeżdżą i klekoty ale także cichutkie że aż chce się ich słuchać tak więc jak te ciche mogą tak jeździć to dlaczego i moja meriva nie może - ale to kwestia czasu i pieniędzy :-)

Aha czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki jest koszt regeneracji wtrysków - z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Netopereq

a ja proponuje w "metalicznym stukaniu" poszukac przyczyn w sprzegielku alternatora... w mojej Corsie D, po przejechaniu 100tys km dzwiek ten stal sie nieznosny i staly.

Sprzegielko+pasek+robocizna = 500zl

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności