Gość Sotom Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 No ok rozumiem. To jak mozesz napisz mi jak totalnemu laikowi gdzie mam podpiac miernik aby sprawdzic to co mowisz Dodam iż z odpalaniem czy ładowaniem aku nie mam problemow. Pzdro i z gory dzieki za wszelka pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30464-dziwny-problem-ze-wspomaganiem/page/2/#findComment-77499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dudpis Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Żeby sprawdzić prąd, musiałbyś się wpiąć szeregowo w instalacje aku. Ale czy to wytrzyma miernik, czy instalacja samochodowa to czekaj na innych, niech pomogą .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30464-dziwny-problem-ze-wspomaganiem/page/2/#findComment-77399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hacker607 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Prad sprawdzisz przerywajac obwod "+" miernikiem w pozycji amperomierza. W wielu miernikach trzeba przelaczac kabelki, takze uwazaj. Przykladowo odlaczasz kleme plusowa i jedna koncowke miernika przytykasz do tej klemy, a druga koncowke do plusa w akumulatorze. Podczas krecenia kierownica, jesli bedzie spadal Ci prad znacząco (w ujeciu procentowym czyli na przyklad o 70%) to na pewno masz slaby alternator. Uwazaj na jedno, wiekszosc mierniczkow ma zakres amperomierze do 10A a to raczej bedzie za malo. Czy sie spali miernik czy nic nie pokaze, tego nie wiem. Druga sprawa to sterowanie, cos musi podawac sygnal zeby to wspomaganie krecilo w lewo lub prawo. Moze tam jest przyczyna. Nie mniej jednak przyznam szczerze, ze juz tutaj Ci nie pomoge. Czy ktos z forumowiczow wie cos na ten temat ? Jesli nie to czeka Cie wizyta u elektryka, ale obawiam sie, ze tylko u takiego, ktory dokladnie wie jak to jest sterowane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30464-dziwny-problem-ze-wspomaganiem/page/2/#findComment-77398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sotom Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 I tak sporo pomogles juz Jutro a wlasciwie juz dzis po pracy jade do poleconego mi elektryka. Zobaczymy czy da rade cos obadac. Powiem mu wlasnie aby sprawdzil ten prąd bo moj miernik raczej sie nie nadaje do takich czynów. Mam nadzieje ze od takich zabiegow instalacja w aucie nie padnie? :> A co do sterowania to tez tak mysle ze cos musi "mowic" pompie ze wlasnie krece kierownica Tylko jak pisalem juz Tech2 nic nie pokazal. A czy orientujesz się lub ktos inny czy istnieje w tym samochodzie cos takiego jak czujnik cisnienia wspomagania lub czujnik skretu? Pzdr i jeszcze raz dzieki za duza pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30464-dziwny-problem-ze-wspomaganiem/page/2/#findComment-77372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość artid2 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Witam, Dodam swoje dwa grosze do tematu. Miernik w instalacji samochodowej nie zawsze się sprawdza. Miałem niedziałającą pompę paliwa i miernik właśnie pokazywał poprawne napięcie na pompie podczas pracy. Jednak gdy zamiast miernika podłączyłem dla próby żarówkę 12V, nie świeciła się niestety. Przyczyną okazał się zły styk na "masie". Po usunięciu korozji i wyczyszczeniu wszystko działa ok. Może u Ciebie jest podobnie? Sugeruję tylko, że nieraz wskazanie przyrządu na instalacji bez obciążenia może prowadzić do błędnych wniosków. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30464-dziwny-problem-ze-wspomaganiem/page/2/#findComment-76996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Miałem podobną sytuację że na początku po odpaleniu silnika wspomaganie działa, natomiast później losowo przestaje działać i tak do momentu kolejnego zgaszenia silnika i ponownego uruchomienia. Sprawdziłem poziom płynu wspomagania - OK Sprawdziłem napięcie w instalacji podczas kręcenia na postoju - OK Sprawdziłem instalację od aku do pompy -OK Już byłem przygotowany na zakup pompy bo słyszałem że lub się zapiekać i TTTM, ale miałem stary alternator i podmieniłem, od tego czasu problemy ze wspomaganiem zniknęły. Więc muszę oddać do elektryka alternator i niech sprawdzi jaki element się przegrzewa albo co jest powodem takiego zachowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30464-dziwny-problem-ze-wspomaganiem/page/2/#findComment-76955 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sotom Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 No więc tak. Byłem dziś u elektryka ale z racji tego iż miał mało czasu to sprawdził głownie podstawowe rzeczy. Ale wykonał coś po czym pompa ktora trzymalem w reku zadziałała Mianowicie: 1. Kable od pompy podlaczone tak jak zawsze powinno byc 2. Zrobił nacięcie na kablu od pompy ( tym ktory sie konczy kostka 3pinowa) brązowym z niebieskim paskiem ( na wtyku jest to kabel biały) i podłaczyl poprzez kontrolke ( żaróweczke 12V) bezposrednio pod plus+ aku. No i w ten sposob działa. I teraz pytanie: Czy w moim samochodzie jest czujnik na maglu oraz czujnik skrętu na kierownicy? A jesli nie ma tzn że mam do wymiany całą wiązke? Pzdr. Edit: Ponownie proszę o jakiekolwiek rady [ Dodano: Sob Maj 22, 2010 12:16 ] Witam ponownie. Dziś włozylem pompe spowrotem do samochodu. Oczywiscie nie działa. Podpiąłem do kompa jeszcze raz i pokazało błąd C1523 - Battery Low Voltage Niby proste ale w blokach pomiarowych wyszło jeszcze cos takiego: Engine Running Signal (D+) - Inactive Co to moze byc? Bo dostalem sprzeczne opinie na ten temat mianowicie jedni mi mowia ze coś z altkiem a inni że w maglownicy (w srodku) jest jakis silniczek elektryczny i to on się zepsul. Pomocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30464-dziwny-problem-ze-wspomaganiem/page/2/#findComment-76876 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.