Skocz do zawartości

Dziwny problem ze wspomaganiem


Rekomendowane odpowiedzi

No ok rozumiem. To jak mozesz napisz mi jak totalnemu laikowi gdzie mam podpiac miernik aby sprawdzic to co mowisz :P

Dodam iż z odpalaniem czy ładowaniem aku nie mam problemow.

Pzdro i z gory dzieki za wszelka pomoc ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić prąd, musiałbyś się wpiąć szeregowo w instalacje aku. Ale czy to wytrzyma miernik, czy instalacja samochodowa to czekaj na innych, niech pomogą ;/.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hacker607

Prad sprawdzisz przerywajac obwod "+" miernikiem w pozycji amperomierza. W wielu miernikach trzeba przelaczac kabelki, takze uwazaj. Przykladowo odlaczasz kleme plusowa i jedna koncowke miernika przytykasz do tej klemy, a druga koncowke do plusa w akumulatorze. Podczas krecenia kierownica, jesli bedzie spadal Ci prad znacząco (w ujeciu procentowym czyli na przyklad o 70%) to na pewno masz slaby alternator.

Uwazaj na jedno, wiekszosc mierniczkow ma zakres amperomierze do 10A a to raczej bedzie za malo. Czy sie spali miernik czy nic nie pokaze, tego nie wiem.

 

Druga sprawa to sterowanie, cos musi podawac sygnal zeby to wspomaganie krecilo w lewo lub prawo. Moze tam jest przyczyna. Nie mniej jednak przyznam szczerze, ze juz tutaj Ci nie pomoge. Czy ktos z forumowiczow wie cos na ten temat ?

 

Jesli nie to czeka Cie wizyta u elektryka, ale obawiam sie, ze tylko u takiego, ktory dokladnie wie jak to jest sterowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak sporo pomogles juz ;/

Jutro a wlasciwie juz dzis po pracy jade do poleconego mi elektryka. Zobaczymy czy da rade cos obadac.

Powiem mu wlasnie aby sprawdzil ten prąd bo moj miernik raczej sie nie nadaje do takich czynów. Mam nadzieje ze od takich zabiegow instalacja w aucie nie padnie? :>

A co do sterowania to tez tak mysle ze cos musi "mowic" pompie ze wlasnie krece kierownica ;/ Tylko jak pisalem juz Tech2 nic nie pokazal.

A czy orientujesz się lub ktos inny czy istnieje w tym samochodzie cos takiego jak czujnik cisnienia wspomagania lub czujnik skretu?

Pzdr i jeszcze raz dzieki za duza pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dodam swoje dwa grosze do tematu. Miernik w instalacji samochodowej nie zawsze się sprawdza. Miałem niedziałającą pompę paliwa i miernik właśnie pokazywał poprawne napięcie na pompie podczas pracy. Jednak gdy zamiast miernika podłączyłem dla próby żarówkę 12V, nie świeciła się niestety. Przyczyną okazał się zły styk na "masie". Po usunięciu korozji i wyczyszczeniu wszystko działa ok. Może u Ciebie jest podobnie? Sugeruję tylko, że nieraz wskazanie przyrządu na instalacji bez obciążenia może prowadzić do błędnych wniosków. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Miałem podobną sytuację że na początku po odpaleniu silnika wspomaganie działa, natomiast później losowo przestaje działać i tak do momentu kolejnego zgaszenia silnika i ponownego uruchomienia.

 

Sprawdziłem poziom płynu wspomagania - OK

Sprawdziłem napięcie w instalacji podczas kręcenia na postoju - OK

Sprawdziłem instalację od aku do pompy -OK

 

Już byłem przygotowany na zakup pompy bo słyszałem że lub się zapiekać i TTTM, ale miałem stary alternator i podmieniłem, od tego czasu problemy ze wspomaganiem zniknęły. Więc muszę oddać do elektryka alternator i niech sprawdzi jaki element się przegrzewa albo co jest powodem takiego zachowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak.

Byłem dziś u elektryka ale z racji tego iż miał mało czasu to sprawdził głownie podstawowe rzeczy. Ale wykonał coś po czym pompa ktora trzymalem w reku zadziałała :(

Mianowicie:

1. Kable od pompy podlaczone tak jak zawsze powinno byc

2. Zrobił nacięcie na kablu od pompy ( tym ktory sie konczy kostka 3pinowa) brązowym z niebieskim paskiem ( na wtyku jest to kabel biały) i podłaczyl poprzez kontrolke ( żaróweczke 12V) bezposrednio pod plus+ aku. No i w ten sposob działa.

I teraz pytanie:

Czy w moim samochodzie jest czujnik na maglu oraz czujnik skrętu na kierownicy?

A jesli nie ma tzn że mam do wymiany całą wiązke?

Pzdr.

 

Edit: Ponownie proszę o jakiekolwiek rady :(

 

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 12:16 ]

Witam ponownie.

Dziś włozylem pompe spowrotem do samochodu. Oczywiscie nie działa.

Podpiąłem do kompa jeszcze raz i pokazało błąd C1523 - Battery Low Voltage

Niby proste ale w blokach pomiarowych wyszło jeszcze cos takiego:

Engine Running Signal (D+) - Inactive

Co to moze byc? Bo dostalem sprzeczne opinie na ten temat mianowicie jedni mi mowia ze coś z altkiem a inni że w maglownicy (w srodku) jest jakis silniczek elektryczny i to on się zepsul.

Pomocy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności