Gość urbannn Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 witam!mam problem z ciecza chlodzaca a mianowicie zaczelo sie od drobnych ubytkow w plynie,nie mozliwe bylo zlokalizowanie miejsca skad sie saczy gdyz wszedzie sucho (zbiornik i korek wykluczam bo juz zostal sprawdzony) dzisiaj z kolei prawdziwa powodz,pare km i plynu w zbiorniku nie ma a pod autem duza plama jak postoi. z moich obserwacji wynika ze plyn ze zbiornika jest pobierany lecz nie wraca do niego. wszystkie obejmy sprawdzilem i okolice chlodnicy..cieknie z miejsca gdzies z nad turbo,troche na prawo stojac frontem do silnika,spod rury doprowadzajacej powietrze..prosze doswiadczonych forumowiczow o pomoc w diagnozie i rady odnosnie naprawy..z gory dziekuje! aha, cieknie jak dodaje gazu,na wolnych obrotach nie cieknie..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-73912 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filio80 Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 witam typowym problemem w tych autach jest chlodnica...i przewody w tylu silnika nad skrzynia biegow tez lubia popuscic(ze tak powiem)... ja mam zrobiona specjalna pompke do sprawdzania calego ukladu.. u mnie padla chlodnica... musisz chyba troszke wiecej rozebrac i popatrzec dokladniej bo takie zgadywanie i naprawy korespondencyjnie nie zawsze sie sprawdzaja... pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-73864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość urbannn Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 zgadza,wyglada na to po moich dzisiejszych ogledzinach,ze cos ukryte jest,dzieki za zainteresoawanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-73834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrkobylanski Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Witam. Na 100% chłodnica padła, wymieniłem już kilka sztuk w tym modelu w swoim warsztacie. Na samum dole w miejscu gdzie przykręcony jest śrubką intercouler do chłodnicy cieczy przecieka, jakieś drgania pewnie rozwalają chłodnicę. cięzko to namierzyć bo osłania to wszystko zderzak od przodu i od spodu. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-73801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Przyczyną wycieku jest metalowy przewód obejścia wody przykręcony do bloku silnika i umiejscowiony za turbosprężarką. Z przodu jest połączony z układem chłodzenia na oringu do aluminiowego króćca przykręconego do bloku silnika nad alternatorem a z tyłu przewodami gumowymi z termostatem. Prawdopodobnie skorodował ze względu na bliskie usytuowanie turbosprężarki. Konieczna wymiana na nowy. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-73663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filio80 Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 a teraz pamietam ja mialem w mojej starej 1.7 dti asti tylko ze cieklo z oringu na łączeniu tego metalowego przewodu do krucca.. pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siara1984 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Przyczyną wycieku jest metalowy przewód obejścia wody przykręcony do bloku silnika i umiejscowiony za turbosprężarką. Z przodu jest połączony z układem chłodzenia na oringu do aluminiowego króćca przykręconego do bloku silnika nad alternatorem a z tyłu przewodami gumowymi z termostatem. Prawdopodobnie skorodował ze względu na bliskie usytuowanie turbosprężarki. Konieczna wymiana na nowy. Pozdrawiam Witam mam prawdopodobnie uszkodzony ten metalowy przewód nad turbiną (chyba że tylko gumowy wężyk na łączeniu cieknie - oby bo jeszcze dokładnie nie sprawdziłem) odnośnie tej metalowej rury dokąd ona dokładnie idzie i co tam trzeba zdemontować żeby dojść do końca tej rury? czy to ta rura z linku ? http://allegro.pl/rura-wody-magistrala-opel-astra-iii-h-1-7-cdti-i5575075098.html lub http://allegro.pl/waz-rura-przewod-wody-astra-iii-h-1-7cdti-dth-05r-i5078100321.html Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez siara1984   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-633072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Nie wiem jak w AH, mi poszła w AG, żeby tą rurkę zdemontować trzeba osłonę, spreżarkę klimatyzacji, odkrecic srubę od tej rurki. Oczywiscie nie trzeba spuszczać czynnika z klimatyzacji, jest na elastycznych przewodach. Na pewno trzeba trochę sprytu, i nerwy na wodzy,Podczas wymiany warto tez wymienic oring na nowy. Mi ciekło wyłacznie podczas pracy silnika. Ps.Zdjęcie z Twojego auta? Okropnie zardzewiałe, u mnie jak nowe w kolorze, a i tak dziura sie zrobiła.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-633092 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siara1984 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Dzięki AG a AH z silnikiem cdti to będzie pewnie to samo.To dobrze że nie trzeba klimy opróżniać. Mi cieknie tylko przy wysokich obrotach jak ciśnienie jest duże. No foto z mojego auta wszystko co metalowe wszędzie już rdza (porażka). Jutro jak będę miał czas jeszcze sprawdzę dokładnie bo mam jeszcze nadzieje że leci tylko na łączeniu tej rury i ze tylko przewód gumowy ma winę. A o którym oringu mówisz? Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez siara1984   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-633097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) Na zdjęciu jest widoczny, na końcu rurki. Przy takiej rdzy spryskaj np WD przed demontażem. Płyn spuscisz korkiem przy chłodnicy. Zapomniałem ze trzeba tez zdjąć pasek alternatora, kluczem 15 naciągasz napinacz, blokujesz -nie pamietam srednicy, demontujesz obudowe filtra powietrza by bezpiecznie odłozyc sprężarkę. Ogólnie prosta, ale upierdliwa robota. Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez mk5 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30855-wyciek-p%C5%82ynu-chlodz%C4%85cego-17-cdti/#findComment-633099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.