Skocz do zawartości

Brak mocy, zaplający sie check engine i błąd P1220


Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartx128

Witam, jestem nowy na tym forum i z góry przepraszam za moje błędy. Stałem się nowym posiadaczem Opla Zafiry 2.0 DTL 2000r. I mam taki problem ze jak odpale auto to czasami zapali sie check engine ale jak dodam gazu i obroty wzrosną powyzej 3tys to gasnie check engeine. Jadę w trasę przekrocze 100-120 km/h roznie to bywa i zapala sie check na stałe i jest brak mocy...auto nie chce jechac...obroty do 3tys i dalej nie idzie...zgaszę auto postoi z 5 min i jest dobrze. Pojechałem do mechanika podłączył sie kompem i wyskoczył błąd P1220 " kontrola czasu wtrysku" Czy orientujecie sie co moze byc przyczyna...wszedzie pisza ze to pompa padnieta. Czytałem tez ze moze egr albo przepływka...Jakies pomysły? z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30903-brak-mocy-zaplaj%C4%85cy-sie-check-engine-i-b%C5%82%C4%85d-p1220/
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo tematów o tym błędzie, powinieneś wpisał go w wyszukiwarkę to byś znalazł odpowiedź. Tu masz nie które tematy poczytaj

http://forum.opel24.com/problem-kod-bledu-p1220-vt24690.htm

http://forum.opel24.com/astra-g-2dtl-blad-p1220-vt46786.htm

http://forum.opel24.com/blad-p1220-uszkodzony-zawor-wtryskowy-vt20992.htm

 

Gość bartx128

witam ponownie:) dzisiaj z rana wziąłem sie za EGR i kolektor dolotowy....masakra. Takiego syfu jeszcze nie widziałem:/ Wszystko w takiej smole o grubosci 1cm. Czysciłem z 3h...w kolektorze jest taka prowadnica z blaszkami ktora powinna chodzic a u mnie była cała zatkana ta smoła i dopiero jak wyczysciłem i wrzuciłem do miski z ropą to pusciło i teraz chodzi lekko . Poskręcałem wszystko odpaliłem no i lepiej silnik reaguje na gaz..czuć ze dynamika wzrosła ale dalej zapala sie chceck:/ Wiec to nie egr ale i tak przydało mu sie to:) pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 17:10 ]

Witam:) dzisiaj rano podjechał kolega Omega B 2.0 DTi ale z tym mocniejszym silnikiem 102KM bodajże a ja mam 85. Przełozyłem przepływomierz ( numery takie same) i dalej to samo, chciałem przełozy EGR ale nie pasował( był tez mechaniczny ale troche dłuższy). Wiec zacząłem sie zabierac za te czujniki podcisnieniowe. Są 3 sztuki i każdy steruje czym innym...i wziąłem odkreciłem ten koło turbiny i założyłem z omegi i sie okazało ze to to powodowało ze powyzej 3 tys zapalał sie chceck engine. Okazało sie ze przy tym czujniki jest taki mały filterek plastikowy i u mnie on był zapchany jakims swinstwem. Wiec sciągnąłem wszystkie 3 filterki ( z kazdego czujnika) i latam narazie bez nich bo nie ma w sklepie musze do serwisu. Teraz został mi tylko check na wolnych obrotach ale to nie zawsze sie pali...a jak sie zapali i przekrocze 2tys to gasnie , wiec bede szukał dalej. Pozdrawiam

 

  • 2 tygodnie później...
Gość Krzysztofk48

dolej mixolu z 2 litry na pół baku jak ci się zatarł tłoczek to może go rozrusza.Ile masz przejechane km

 

[ Dodano: Pią Cze 04, 2010 21:56 ]

dolej mixolu z 2 litry na pół baku jak ci się zatarł tłoczek to może go rozrusza.Ile masz przejechane km?

 

Gość bartx128

Witam, dolewałem juz mixolu...przejechane mam 205tys:p latam narazie tak jak jest...chceck zapal sie tylko na wolnych no i mam ten bład p0400-B czyli cos z powietrzem. Pozdrawiam

 

mam ten bład p0400-B czyli cos z powietrzem

Raczej EGR-em. Przeczyść te zaworki i zamontuj zobaczysz co będzie się działo. Ten filterek założony jest na "klapkę" która zamontowana jest do elektrozaworu na 4 zaczepy, zdejmij ją bo w środku jest drugi filtr (sitko) z pewnością zawalone będzie kurzem, a przez te końcówki co podłączone są przewody możesz prysnąć do wewnątrz środek do czyszczenia zacisków lub gaźników i przedmuchać aby usunąć resztki środka czyszczącego. Na koniec sprawdź czy przewody i złączki są całe w układzie podciśnieniowym i jakie ma podciśnienie pompa waku.

 

  • 2 tygodnie później...

Siema chłopaki mam problem z astrą 2.0 dti 100 km chodz o to że jesli silnik jest zimny pali elegancko tak jak i na cieplym tylko ze na zimnym idzie normalnie a jak juz sie zagrrzeje zaczyna szarpac nie wchodzi na obroty pod kompa podlaczylem wyskoczyl blad p1220 z tego co wyczytalem niby to pompa ale gadalem z gosciem ktory tym sie zajmuje regeneracja i powiedział mi ze to nie bedzie pompa POMOCY mecze sie z nia juz od 3 tygodni i nie moge dojś o co chodz

 

sprawdz szczelność układu paliwego jak będzie dalej to samo no to tłoczek na pompie się przycina ja niestety tak miałem a objawy były takie jak u ciebie

 

to czyli pompa do regeneracji sprawdzałem układ nawet z osobnej banki paliwo podawałem i jest tak samo jak jest zimna to ładnie wszystko a jak już się rozgrzeje to katastrofa 30 na godz i szarpie nie wiem już o co chodzi

 

zobacz jeszcze z mixolem do paliwa ja też próbowałem mi nie pomogło ale koledze tak ,wiesz pompa to wydatek 1900zł plus wymianka chyba że sam wymienisz opis jest gdzieś w necie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności