Skocz do zawartości

Brak mocy, zaplający sie check engine i błąd P1220


Gość bartx128

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartx128

Witam, jestem nowy na tym forum i z góry przepraszam za moje błędy. Stałem się nowym posiadaczem Opla Zafiry 2.0 DTL 2000r. I mam taki problem ze jak odpale auto to czasami zapali sie check engine ale jak dodam gazu i obroty wzrosną powyzej 3tys to gasnie check engeine. Jadę w trasę przekrocze 100-120 km/h roznie to bywa i zapala sie check na stałe i jest brak mocy...auto nie chce jechac...obroty do 3tys i dalej nie idzie...zgaszę auto postoi z 5 min i jest dobrze. Pojechałem do mechanika podłączył sie kompem i wyskoczył błąd P1220 " kontrola czasu wtrysku" Czy orientujecie sie co moze byc przyczyna...wszedzie pisza ze to pompa padnieta. Czytałem tez ze moze egr albo przepływka...Jakies pomysły? z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo tematów o tym błędzie, powinieneś wpisał go w wyszukiwarkę to byś znalazł odpowiedź. Tu masz nie które tematy poczytaj

http://forum.opel24.com/problem-kod-bledu-p1220-vt24690.htm

http://forum.opel24.com/astra-g-2dtl-blad-p1220-vt46786.htm

http://forum.opel24.com/blad-p1220-uszkodzony-zawor-wtryskowy-vt20992.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartx128

witam ponownie:) dzisiaj z rana wziąłem sie za EGR i kolektor dolotowy....masakra. Takiego syfu jeszcze nie widziałem:/ Wszystko w takiej smole o grubosci 1cm. Czysciłem z 3h...w kolektorze jest taka prowadnica z blaszkami ktora powinna chodzic a u mnie była cała zatkana ta smoła i dopiero jak wyczysciłem i wrzuciłem do miski z ropą to pusciło i teraz chodzi lekko . Poskręcałem wszystko odpaliłem no i lepiej silnik reaguje na gaz..czuć ze dynamika wzrosła ale dalej zapala sie chceck:/ Wiec to nie egr ale i tak przydało mu sie to:) pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Maj 31, 2010 17:10 ]

Witam:) dzisiaj rano podjechał kolega Omega B 2.0 DTi ale z tym mocniejszym silnikiem 102KM bodajże a ja mam 85. Przełozyłem przepływomierz ( numery takie same) i dalej to samo, chciałem przełozy EGR ale nie pasował( był tez mechaniczny ale troche dłuższy). Wiec zacząłem sie zabierac za te czujniki podcisnieniowe. Są 3 sztuki i każdy steruje czym innym...i wziąłem odkreciłem ten koło turbiny i założyłem z omegi i sie okazało ze to to powodowało ze powyzej 3 tys zapalał sie chceck engine. Okazało sie ze przy tym czujniki jest taki mały filterek plastikowy i u mnie on był zapchany jakims swinstwem. Wiec sciągnąłem wszystkie 3 filterki ( z kazdego czujnika) i latam narazie bez nich bo nie ma w sklepie musze do serwisu. Teraz został mi tylko check na wolnych obrotach ale to nie zawsze sie pali...a jak sie zapali i przekrocze 2tys to gasnie , wiec bede szukał dalej. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Krzysztofk48

dolej mixolu z 2 litry na pół baku jak ci się zatarł tłoczek to może go rozrusza.Ile masz przejechane km

 

[ Dodano: Pią Cze 04, 2010 21:56 ]

dolej mixolu z 2 litry na pół baku jak ci się zatarł tłoczek to może go rozrusza.Ile masz przejechane km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartx128

Witam, dolewałem juz mixolu...przejechane mam 205tys:p latam narazie tak jak jest...chceck zapal sie tylko na wolnych no i mam ten bład p0400-B czyli cos z powietrzem. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten bład p0400-B czyli cos z powietrzem

Raczej EGR-em. Przeczyść te zaworki i zamontuj zobaczysz co będzie się działo. Ten filterek założony jest na "klapkę" która zamontowana jest do elektrozaworu na 4 zaczepy, zdejmij ją bo w środku jest drugi filtr (sitko) z pewnością zawalone będzie kurzem, a przez te końcówki co podłączone są przewody możesz prysnąć do wewnątrz środek do czyszczenia zacisków lub gaźników i przedmuchać aby usunąć resztki środka czyszczącego. Na koniec sprawdź czy przewody i złączki są całe w układzie podciśnieniowym i jakie ma podciśnienie pompa waku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema chłopaki mam problem z astrą 2.0 dti 100 km chodz o to że jesli silnik jest zimny pali elegancko tak jak i na cieplym tylko ze na zimnym idzie normalnie a jak juz sie zagrrzeje zaczyna szarpac nie wchodzi na obroty pod kompa podlaczylem wyskoczyl blad p1220 z tego co wyczytalem niby to pompa ale gadalem z gosciem ktory tym sie zajmuje regeneracja i powiedział mi ze to nie bedzie pompa POMOCY mecze sie z nia juz od 3 tygodni i nie moge dojś o co chodz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz szczelność układu paliwego jak będzie dalej to samo no to tłoczek na pompie się przycina ja niestety tak miałem a objawy były takie jak u ciebie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czyli pompa do regeneracji sprawdzałem układ nawet z osobnej banki paliwo podawałem i jest tak samo jak jest zimna to ładnie wszystko a jak już się rozgrzeje to katastrofa 30 na godz i szarpie nie wiem już o co chodzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności