Skocz do zawartości

Gaśnie na luzie, a na niskich się dusi


Gość djdeejay

Rekomendowane odpowiedzi

Gość djdeejay

Witam (przy okazji dzieńdobry wieczór wszystkim - byłem tu kiedyś, ale - wstyd - nie pamiętam loginu). Ale do rzeczy

 

Od około 2 miesięcy mam pewien problem z moim kadett'em.

Od zawsze (ok 2 lata) gdy go odpalam, muszę wcisnąć trochę gazu, ponieważ sam nie wyjdzie na odpowiednie obroty. Następnie jeśli jest powyżej 15st. C lub poniżej 10st. C to po zdjęciu nogi z gazu, poprostu poszarpie i zgaśnie, lub udusi się odrazu. Ale ostatnio zaniepokoiło mnie to, że gdy jest na luzie i dodam minimalnie, lekko gazu, to zgaśnie, natomiast jeśli depnę więcej, to do ok. 2 tys obrotów przerywa, jakby na któryś gar nie palił. Muli go trochę, ale to raczej od zawsze, taka jego natura.

Pomocna może być informacja że kiedyś jadąc ok 100KM/h przy wyprzedzaniu nagle zgasło wszystko (świeciły jedynie awaryjne i ledwo ledwo drogowe, po 30 min. odpalił na pycha) Po tym incydencie właśnie zaczęło się duszenie na niskich.

Dziś wymieniłem świece, przewody, próbowałem regulować zapłon, ale jest tylko gorzej.

Czy to możliwe, że gdy mi zgasł, a ja ratowałem się wciskając gaz, zamiast hamować, przeskoczył mi rozrząd? Dodam, że pali - Uwaga! - 18l/100km gazu.

 

Błędów nie mam żadnych. Dodatkowo, gdy przełączam na benzynę, trochę długo go szarpie, a o przełączeniu podczas postoju niema mowy. Na benzynie również gaśnie na luzie, choć samo duszenie na niskich wtedy jest słabsze.

 

Jakieś pomysły? Experci, radźcie :wesoly:

 

Przepraszam że zamotałem, ale chcę opisać każdą rzecz

 

 

Poprawiłem"regulamin 3,1''/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

Do sprawdzenia na początek masz wszystkie masy, a więc:

- z aku na budę

- z budy na skrzynię

- z alternatora na silnik

 

Następnie zmierzyłbym ładowanie, żeby sprawdzić jak radzi sobie alternator.

 

Kable, świece, kopułka i palec kiedy ostatni raz były wymieniane?

 

Problem występuje tylko na benzynie, czy na gazie też szarpie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djdeejay

Po kolei:

Kable, świece, kopułka i palec kiedy ostatni raz były wymieniane?

Kable i świece były wymieniane przedwczoraj, niestety bez rezultatu. Kopułka i palec dziś pójdzie prawdopodobnie do roboty, jednak u innego mechanika, ponieważ dotychczasowemu Nie chciało się robić z autem.

 

Problem występuje tylko na benzynie, czy na gazie też szarpie?

Szarpie i dusi się głównie na gazie, a na benzynie mniej dusi i szarpie na niskich ale za to praktycznie cały czas gaśnie na luzie.

 

Co do mas i aku, taka anegdota - wczoraj jadę sobie i nagle wywaliło mi bezpiecznik 20 od radia i spaliło 1 żarówkę postojową. Oczywiście okazało się, że mechanik przedwczoraj wykręcał aku i tak go tylko położył, poszło zwarcie itp.

Poza tym napięcia zmierzę, ponieważ po odpaleniu auta, puki nie przygazuję konkretniej, światła słabo świecą.

 

Poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz akumulator, żeby zresetować ECU, a następnie pojeździj chwilę na benzynie. Jeśli problem ustąpi, to jedź na przegląd i regulację gazu.

 

Masz jakiegoś znajomego z astrą, vectrą, corsą z silnikiem na jednopunktowym wtrysku(1.2-1.:mrgreen:?

Jeśli tak, to spróbuj podmienić na chwilę map-sensor, znajdziesz go za "ufo" na grodzi, wężyk z dolotu do niego dochodzi.

Od niego jest zależne m.in. wyprzedzanie zapłonu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djdeejay

No więc tak:

jeździłem na benzynie, oczywiście chodzi bardzo ładnie na niskich i gładko teraz, ale nadal gaśnie na luzie bardzo często. Jednak na gazie nadal dusi, nawet po regulacji. Byłem też u dobrego mechanika, który stwierdził że są problemy z map sensorem (mówił że po odłączeniu samochód chodzi tak samo jak z podłączonym). jak to jest z wymianą tego map sensora? I jakie jest prawdopodobieństwo, że on sprawia problemy? Bo mechanik nadmienił jeszcze o lewym powietrzu i sondzie lambda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witam

Kolego czy po włączeniu zapłonu też się kontrolka silnika nie pali ??

Może żarówka jest przepalona

Ja bym spróbował z silniczkiem krokowym

Jeśli na zimnym silniku są małe obroty to znaczy brak ssania. Więc krokowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość djdeejay

Po włączeniu zapłonu również się nie świeci, nawet nie wiedziałem, że powinna. A małe obroty są na zimnym, ale na bardzo mocno zagrzanym (wskaźnik na 3/4 licznika) też lubi zgasnąć. Nad silnikiem krokowym również myślałem, ale mechanik na siłę różnymi argumentami wmawia, że to nie to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Zobacz czy w ogóle jest żaróweczka

Wykręć silniczek krokowy i go przemyj.

Przy okazji sprawdź czy oring jest cały

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zmierz kompresję na cylindrach. W moim kadecie skończyły się pierścienie i panewki, przez pierścienie nie może trzymać niskich obrotów i gaśnie non stop na luzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość djdeejay

Poradziłem sobie z gaśnięciem na luzie. Okazało się że wysiadał aparat zapłonowy aż wkońcu zgasł na amen. Wymieniłem na nowy od Vectry 1.6 i chodzi pięknie i równo na benzynie. Ale na gazie z szarpaniem jest nadal problem. Czy to może być filtr od gazu?

Dodatkowo czasem na luzie zejdzie na niskie obroty, ale to już żadko. Co mogę zrobić w tym kierunku żeby na gazie chodził również dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności