Gość ufil123 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam serdecznie Od ok. 4m-cy mam problem z moją astrą (1,7 cdti Z17DTH). Co jakiś czas wchodzi w tryb serwisowy (zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem i kontrola trakcji), obroty ok. 1300, brak reakcji na pedał gazu (przyspieszenia). Samochód wchodzi w tryb serwisowy w różnych okolicznościach: 1. Podczas zapalania silnika 2. Podczas spokojnej jazdy (bieg 1,2,3) do 70km 3. Podczas szybszej jazdy (bieg 4,5) do 140km 4. Podczas jazdy na tempomacie (w tym czasie nie dotykałem pedału) 5. Podczas jazdy na biegu jałowym np. z górki 6. Sucho, mokro Częstotliwość awarii jest losowa. Raz wszystko jest ok. przez tydzień, a innym razem cały dzień jest w trybie serwisowym. Czasami udaje mi się wyjść z trybu serwisowego poprzez ponowne odpalenie, ale czasami nic to nie daje i musze odstawić samochód na parę godzin. Błędy odczytane z licznika 112052, 112207, 062201. (Tech2 potwierdził te błędy) P1120 CAN bus, no communication with ECM (engine control unit) P1120 pedal sensor 1 short-circuit/interruption P1120 pedal sensor 1 signal to high C-004 P1120 pedal sensor 1 signal too low C-004 P1120 pedal position sensor 1 and 2 false signal ratio C-004 P1122 pedal sensor 2 short-circuit/interruption P1122 pedal sensor 2 signal to high C-004 P1122 pedal sensor signal is too low 2 C-004 P0622 Obwód sterujący F polem alternatora - usterka Ponieważ wiem, że odczytanie błędów nie jest jednoznaczne z faktyczną usterką, dlatego udałem się do ASO, ale nie dali m i jednoznacznej odpowiedzi czy jest to wina pedału…miałem wrażenie, że nie chcą podejmować się tego tematu. Jedyne co umieli to podpiąć się do komputera i odczytać błędy (za 150zl). Czy miał ktoś podobny problem? A może mój przypadek jest charakterystyczny dla „jakiejś” usterki. Oczywiście jestem gotów wymienić pedał gazu, ale po wizycie w ASO mam wątpliwości czy to rozwiąże problem Od jakiegoś czasu chodzę po mechanikach, ale niestety brak efektów. Może znacie jakiegoś dobrego mechanika/elektryka który podjął by się diagnozy, a potem oczywiście naprawy (jestem z Chorzowa) Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Proponuje zacząć od czyszczenia lub wymiany przepustnicy. W razie wątpliwości służę radą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-71344 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ufil123 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Proponuje zacząć od czyszczenia lub wymiany przepustnicy. W razie wątpliwości służę radą. Witam Proszę o bliższe wskazówki. Jak sprawdzić czy przepustnica, którą mam jest zła? Czy do czyszczenia przepustnicy jest jakiś specjalny preparat? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-70986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Najłatwiej podmienić na inną i sprawdzic czy objawy ustały. Można ją wyczyścic benzyną ekstrakcyją. Podobnie jak z EGR-em.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-70886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ufil123 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Witam ponownie Dziś bardzo dokładnie analizowałem co się dzieje i zauważyłem jedną prawidłowość: najpierw włącza się kontrolka z ESP, a dopiero po ok 1-2s włącza się kontrolka z kluczykiem. Domyślam się, że błąd związany z kontrolką ESP powoduje włączenie trybu serwisowego. Co może wpływać na ESP? W lutym 2010 wymieniłem prawą piastę koła i od tego czasu dzieją się dziwne rzeczy z trybem serwisowym. Czy można powiązać te fakty? Można odłączyć wtyczkę od ABS żeby sprawdzić czy nowa piasta powoduje zakłócenia w jeździe?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-70542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sono Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 ufil czy już doszedłeś do sedna problemu? w swojej zafirze mam dokładnie te same objawy. Był wymieniony EGR,pedal gazu i przepustnica nic nic ta sama sytuacja. Ręce opadają. Pozostal tylko sterownik silnika. [ Dodano: Czw Cze 17, 2010 00:43 ] Koledzy czy ktoś wie gdzie umieszczony jest sterownik silnika w zafirze B   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-68778 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ufil123 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 witam wyczyscilem przepustnice, ale nadal to samo. Wczoraj kupilem potencjometr przyspeiszenia i jutro bede go wymienial. Dam znac czy cos sie poprawilo. Pozdrawiam [ Dodano: Sob Cze 19, 2010 14:29 ] witam Wczoraj kupilem potencjometr przyspeiszenia i jutro bede go wymienial. Dam znac czy cos sie poprawilo. Pozdrawiam Niestety nie zdążyłem wymienić potenciometru bo padł mi alternator (ten samochód to pasmo niepowodzeń). Pozdrawiam [ Dodano: Czw Cze 24, 2010 21:56 ] ufil czy już doszedłeś do sedna problemu? w swojej zafirze mam dokładnie te same objawy. Był wymieniony EGR,pedal gazu i przepustnica nic nic ta sama sytuacja. Ręce opadają. Pozostal tylko sterownik silnika. [ Dodano: Czw Cze 17, 2010 00:43 ] Koledzy czy ktoś wie gdzie umieszczony jest sterownik silnika w zafirze B Witam Przed wczoraj wymieniłem pedał gazu i do dziś wszystko było ok., no ale niestety dziś znów to samo - najpierw zapala sie kontrolka ESP a potem Samochód z kluczykiem. Sono, udało ci się rozwiązać ten problem? Dostałeś się do sterownika silnika? [ Dodano: Pią Lip 09, 2010 21:04 ] Witam wszystkich ponownie Niestety prowadzę na tym forum monolog, no ale trudno myślę że moje doświadczenia komuś pomogą. Wracając do stena sprawy, w tamtym tygodni zostawiłem samochód u mechanika/elektryka. W środę go odebrałem i okazuje sie ze juz wszystko śmiga, jak narazie bledy nie wyskakują. Przyczyną usterki była prawdopodobnie uszkodzona instalacja elektryczna (przetarty kabel, zaśnieżałe piny na wtyczce i kompie itd.) Wszystkim którzy maja podobny problem polecam przyjrzeć sie instalacji, a dopiero potem zacząć wymieniać części. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-68645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chris30 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Miałem problem z trybem serwisowym w trasie. Po przejechaniu około 100km włączał się na jakiś czas tryb serwisowy, na początku na sekundę potem na dłużej, nawet 30 min. Jak się okazało problemem było to że tankowałem na ŁUKOIL. Pewnego razu nie miałem okazji zatankować na ŁUKOILU przed trasą i zatankowałem SHELL. I o dziwo po 300km nie włączył się tryb serwisowy. Taką samą trasę robiłem tydzień temu i to co się zmieniło to tylko paliwo, nie z ŁUKOILU. Kolejne trasy a zrobiłem ich już z 10, nie włączył sie tryb serwisowy nawet na chwilę. Wniosek, niby ŁUKOIL to nie stacja krzak a jednak paliwo jest tam do %^&^$. Nie radze nikomu tankować badziewa z ŁUKOILU.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-43597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 pewnie kontrolka się zjarała i nie miało się już co zapalić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-43569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chris30 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Nie no kontrolka to się nie zjarała Mnie akurat o kontrolkę nie chodziło bo jakby się paliła to bym przeżył. Ale jak wiesz tryb serwisowy oznacza odłączenie turbiny i tak trochę wtedy słabo się jedzie A to akurat bym poczuł. I zaznaczam że nie tankowałem tylko na jednej stacji ŁUKOIL, to jest kwestia mieszanki w tym koncernie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31099-astra-h-tryb-serwisowy-ecn1120-ecn1122-ecn0622/#findComment-43474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.