Skocz do zawartości

Astra H - Tryb serwisowy, ECN1120, ECN1122, ECN0622


Gość ufil123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Od ok. 4m-cy mam problem z moją astrą (1,7 cdti Z17DTH). Co jakiś czas wchodzi w tryb serwisowy (zapala się kontrolka samochodu z kluczykiem i kontrola trakcji), obroty ok. 1300, brak reakcji na pedał gazu (przyspieszenia).

 

Samochód wchodzi w tryb serwisowy w różnych okolicznościach:

1. Podczas zapalania silnika

2. Podczas spokojnej jazdy (bieg 1,2,3) do 70km

3. Podczas szybszej jazdy (bieg 4,5) do 140km

4. Podczas jazdy na tempomacie (w tym czasie nie dotykałem pedału)

5. Podczas jazdy na biegu jałowym np. z górki

6. Sucho, mokro

 

Częstotliwość awarii jest losowa. Raz wszystko jest ok. przez tydzień, a innym razem cały dzień jest w trybie serwisowym.

Czasami udaje mi się wyjść z trybu serwisowego poprzez ponowne odpalenie, ale czasami nic to nie daje i musze odstawić samochód na parę godzin.

 

Błędy odczytane z licznika 112052, 112207, 062201. (Tech2 potwierdził te błędy)

P1120 CAN bus, no communication with ECM (engine control unit)

P1120 pedal sensor 1 short-circuit/interruption

P1120 pedal sensor 1 signal to high C-004

P1120 pedal sensor 1 signal too low C-004

P1120 pedal position sensor 1 and 2 false signal ratio C-004

 

P1122 pedal sensor 2 short-circuit/interruption

P1122 pedal sensor 2 signal to high C-004

P1122 pedal sensor signal is too low 2 C-004

 

P0622 Obwód sterujący F polem alternatora - usterka

 

Ponieważ wiem, że odczytanie błędów nie jest jednoznaczne z faktyczną usterką, dlatego udałem się do ASO, ale nie dali m i jednoznacznej odpowiedzi czy jest to wina pedału…miałem wrażenie, że nie chcą podejmować się tego tematu. Jedyne co umieli to podpiąć się do komputera i odczytać błędy (za 150zl).

 

Czy miał ktoś podobny problem? A może mój przypadek jest charakterystyczny dla „jakiejś” usterki.

 

Oczywiście jestem gotów wymienić pedał gazu, ale po wizycie w ASO mam wątpliwości czy to rozwiąże problem

 

Od jakiegoś czasu chodzę po mechanikach, ale niestety brak efektów. Może znacie jakiegoś dobrego mechanika/elektryka który podjął by się diagnozy, a potem oczywiście naprawy (jestem z Chorzowa)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Proponuje zacząć od czyszczenia lub wymiany przepustnicy. W razie wątpliwości służę radą.

Witam

 

Proszę o bliższe wskazówki. Jak sprawdzić czy przepustnica, którą mam jest zła? Czy do czyszczenia przepustnicy jest jakiś specjalny preparat?

 

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Najłatwiej podmienić na inną i sprawdzic czy objawy ustały. Można ją wyczyścic benzyną ekstrakcyją. Podobnie jak z EGR-em.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Dziś bardzo dokładnie analizowałem co się dzieje i zauważyłem jedną prawidłowość: najpierw włącza się kontrolka z ESP, a dopiero po ok 1-2s włącza się kontrolka z kluczykiem. Domyślam się, że błąd związany z kontrolką ESP powoduje włączenie trybu serwisowego. Co może wpływać na ESP?

 

W lutym 2010 wymieniłem prawą piastę koła i od tego czasu dzieją się dziwne rzeczy z trybem serwisowym. Czy można powiązać te fakty?

 

Można odłączyć wtyczkę od ABS żeby sprawdzić czy nowa piasta powoduje zakłócenia w jeździe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufil

czy już doszedłeś do sedna problemu?

w swojej zafirze mam dokładnie te same objawy.

Był wymieniony EGR,pedal gazu i przepustnica nic nic ta sama sytuacja.

Ręce opadają.

Pozostal tylko sterownik silnika.

 

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 00:43 ]

Koledzy

czy ktoś wie gdzie umieszczony jest sterownik silnika w zafirze B

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

wyczyscilem przepustnice, ale nadal to samo. Wczoraj kupilem potencjometr przyspeiszenia i jutro bede go wymienial. Dam znac czy cos sie poprawilo.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 14:29 ]

witam

 

Wczoraj kupilem potencjometr przyspeiszenia i jutro bede go wymienial. Dam znac czy cos sie poprawilo.

 

Pozdrawiam

Niestety nie zdążyłem wymienić potenciometru bo padł mi alternator (ten samochód to pasmo niepowodzeń).

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 21:56 ]

ufil

czy już doszedłeś do sedna problemu?

w swojej zafirze mam dokładnie te same objawy.

Był wymieniony EGR,pedal gazu i przepustnica nic nic ta sama sytuacja.

Ręce opadają.

Pozostal tylko sterownik silnika.

 

[ Dodano: Czw Cze 17, 2010 00:43 ]

Koledzy

czy ktoś wie gdzie umieszczony jest sterownik silnika w zafirze B

Witam

 

Przed wczoraj wymieniłem pedał gazu i do dziś wszystko było ok., no ale niestety dziś znów to samo - najpierw zapala sie kontrolka ESP a potem Samochód z kluczykiem.

 

Sono,

udało ci się rozwiązać ten problem? Dostałeś się do sterownika silnika?

 

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 21:04 ]

Witam wszystkich ponownie

 

Niestety prowadzę na tym forum monolog, no ale trudno myślę że moje doświadczenia komuś pomogą.

Wracając do stena sprawy, w tamtym tygodni zostawiłem samochód u mechanika/elektryka. W środę go odebrałem i okazuje sie ze juz wszystko śmiga, jak narazie bledy nie wyskakują. Przyczyną usterki była prawdopodobnie uszkodzona instalacja elektryczna (przetarty kabel, zaśnieżałe piny na wtyczce i kompie itd.)

 

Wszystkim którzy maja podobny problem polecam przyjrzeć sie instalacji, a dopiero potem zacząć wymieniać części.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Miałem problem z trybem serwisowym w trasie. Po przejechaniu około 100km włączał się na jakiś czas tryb serwisowy, na początku na sekundę potem na dłużej, nawet 30 min. Jak się okazało problemem było to że tankowałem na ŁUKOIL. Pewnego razu nie miałem okazji zatankować na ŁUKOILU przed trasą i zatankowałem SHELL. I o dziwo po 300km nie włączył się tryb serwisowy. Taką samą trasę robiłem tydzień temu i to co się zmieniło to tylko paliwo, nie z ŁUKOILU. Kolejne trasy a zrobiłem ich już z 10, nie włączył sie tryb serwisowy nawet na chwilę. Wniosek, niby ŁUKOIL to nie stacja krzak a jednak paliwo jest tam do %^&^$. Nie radze nikomu tankować badziewa z ŁUKOILU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no kontrolka to się nie zjarała :beer: Mnie akurat o kontrolkę nie chodziło bo jakby się paliła to bym przeżył. Ale jak wiesz tryb serwisowy oznacza odłączenie turbiny i tak trochę wtedy słabo się jedzie :beer: A to akurat bym poczuł. I zaznaczam że nie tankowałem tylko na jednej stacji ŁUKOIL, to jest kwestia mieszanki w tym koncernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności