Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

W jak sposób sprawdzić działanie silniczka regulacji zasięgu reflektorów w astrze II ( zdjęcie ) mając do dyspozycji akumulator 12 V, a nie mając możliwości podpięcia silniczka do oryginalnego złącza w samochodzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3115-dzia%C5%82anie-silniczka-regulacji-zasi%C4%99gu-refrektor%C3%B3w-astra-ii/
Udostępnij na innych stronach

skot1,plus do plusa i naprzemiennie pozostałe 2 kable.Powinno być słychać silniczek i jak pamiętam,to tryby się obracają.Chyba nie ma innej metody. ???

 

Gość Anonymous

Znalazłem schemat do tego regulatora ( zdjęcie ) kable oznaczyłem kolorami. Brązowy to masa, żółty to plus i żółtobrązowy to też jakiś plus. Próbowałem kilka kombinacji, ale tyko przy jednej słychać tyknięcie. Tyko wydaje mi się że powinien wysuwać i wsuwać się ten biały trzpień.( zdjęcie ) Tylko czy aby na pewno wystarczy do sprawdzenie tylko plus i minus a akumulatora bo przecież do regulacji zasięgu reflektorów potrzebny jest wyłącznik – potencjometr zaznaczyłem go na zielono.

 

skot 1,a myślałem,że są 2 minusy,ale i tak to niewiele zmienia,bo jak dasz - do minusa i jeden + do plusa,to trzpień powinien się schować i nie schować,bo możliwe,że dalej już nie pójdzie,ale w 2 kombinacji musi albo się wysunąć albo schować.Jak nic się nie dzieje,to by znaczyło,że silniczek jest uszkodzony.

 

A dlaczego nie możesz sprawdzić podpinając się pod wtyczkę w samochodzie.Wyjmij i zrób połączenie na kabelki,ty trzymaj w ręku,a ktoś niech reguluje wysokość w wozie.

Będziesz wiedzial na 100%,czy działa.

 

Brązowy do masy, a + naprzemiennie do pozostałych dwóch.

 

Gość Anonymous

Auto rozbiłem i musiałem kupić kompletną lampę, ale chciałem przed zapłatą sprawdzić działanie tego silniczka. W żaden sposób nie dało się go sprawdzić żadna kombinacją nic nie dała. Mogą być tego dwa powody.

1 To ze do sprawdzenie użyłem aku. od wkrętarki ręcznej 14,4 V

2 Jednak do sprawdzenie musi być komplet elementów ( regulator-potencjometr, silniczek itp.)

W końcu kupiłem w ciemno i sprawdziłem pod auto i działa, ale czpień w silniczku się nie wysuwa, a reflektor się podnosi. No chba ze wysów jest tak nie wielki że nie widoczny.

 

zalezy jak to tam w srodku pracuje

 

ja jednak na silniczku z HYUNDAIA robie teraz na maluchu podnoszony spoiler na tylnej klapie w maluchu a'la porsche

tak wiec skok tego trzpienia jest dosyc duzy i zauwazalny

 

zeby byc pewnym ze silniczek w reflektorze dziala to podjedz do jakies sciany i wtedy przystawiaj na zmiana prad (potencjometr moim zdaniem jest tylko na to zeby go zatrzymac w pozycjach 1,2,3 itd.) a jak mu przystawisz + na przemian do jednego i drugiego to powinien wyjechac na maxa i odwrotnie wjechac caly do srodka

ruch leflektora powinien byc na scianie widoczny

 

Gość Anonymous

Witam.

Może ktoś wie ile kosztuje taki silniczek? Mam działający ale uchwyty się pozrywały (został tylko jeden) no i ten silniczek nie trzym się tak jak powinien. Jeżeli nie za drogi to bym kupił albo będe sie bawił w dorobienie brakujących uchwytów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności