Gość marcin64sh Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Witam! Od pewnego czasu w moim vivaro dzieje sie niepokojaca rzecz bo przy obrotach ok 2,500 tys w zwyz zaczyna trzasc silnikiem i z tylu jest chmuira czarnego dymu, samochod stracil moc po czym badanie na komputerze wykazalo zawor EGR, EGR wymienilem lecz mu nie pomoglo. Podejrzewam ze to bedzie padnieta turbina. w zwiazku z tym mam pytanie co zrobic ?? probowac czyscic, jesli tak to w jaki sposob i jakimi srodkami , czy poprostu zabrac sie za jej demontaz i dac do regeneracji, i jesli demontrowac to jak sie zabrac do tego w vivaro 1,9 DTI poniewaz turbo jest w trudno doetepnym miejscu... Prosze o jakies wskazowki, pomoc! z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam forumowiczow:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 z tylu jest chmuira czarnego dymuNiekoniecznie musi to być zaraz uszkodzona turbina. Objawy zużytej turbiny to spadek mocy (co prawda u Ciebie to występuje) ale tez i duże zużycie oleju a wtedy dymi na niebiesko. Jeżeli ta chmura czarnego dymu pojawia się przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach to uważam że dymienie jest dopuszczalne. Jeżeli jednak nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje dużym dymieniem to świadczy o uszkodzeniu wtrysków (mogą lać końcówki wtryskiwaczy), lub pompy wtryskowej albo też uszkodzonym układem recyrkulacji spalin (ale w Twoim przypadku już to wymieniłeś).Ale mimo wszystko uważam ze coś nadal nie jest halo z EGR-em.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-69936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filio80 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 witam ja mysle ze to nie jest problem z turbina... i wracajac do przed mowcy to pompa wtryskowa wytwaza tylko cisnienie i jak go nie ma to auto nie odpali...to nie sa juz stare konstrukcje.. ja bym sprawdzil wtryskiwacze na przelewach tzn czy trzymaja cisnienie... co sie zdaza w tych autach to to ze kolektor ssacy sie najnormalniej zapycha sadza i wymiana egr moze nic nie dac bo te male otwory w kolektorze przez ktore egr pracuje moga byc zapchane i klapa.. a tak poza tym to ciezko jest naprawiac auta korespondencyjnie .. takze moje to tylko sugestie..pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-69857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin64sh Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 a jak sie zabrac za to czysczenie kolektora bo tez slyszalem ze byc zatkany kolektor.?? wczesniej nie bylo problemow z dymieniem a teraz pow 2000 tys kopci strasznie. oleju nie spala bo z silnika nie ubywa oleju. a jak sprawdzic wryskiwacze??? Kompyter wykazuje blad EGR[uszkodzony ale po wymianie nic sie nie dzieje, dalej samochod zachowuje sie tak samo..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-69837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpokoLoko Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 sprawdz tez vacum pompe... tez jest tego powodem.. mialem podobnie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-64260 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Niekoniecznie musi to być zaraz uszkodzona turbina. Objawy zużytej turbiny to spadek mocy (co prawda u Ciebie to występuje) ale tez i duże zużycie oleju a wtedy dymi na niebiesko. Vivaro dymi na niebiesko gdy padnie turbo ? Hmm, moja turbo to chyba jakiś wyjątek, przejechała w cyklu miejskim 388 tysięcy i padła, reperaturka już tak grała, że samym swoim dźwiękiem się prosiła o wymianę. Turbo brało a wręcz rzygało olejem. Dymiło ale nie na niebiesko. Jeżeli ta chmura czarnego dymu pojawia się przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach to uważam że dymienie jest dopuszczalne. Tylko jeśli silnik kondycyjnie jest słaby, np pierścienie nie trzymają lub układ recyrkulacji jest zapchany. Jeżeli jednak nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje dużym dymieniem to świadczy o uszkodzeniu wtrysków (mogą lać końcówki wtryskiwaczy), lub pompy wtryskowej Wtedy dymi na biało albo też uszkodzonym układem recyrkulacji spalin (ale w Twoim przypadku już to wymieniłeś). Ale mimo wszystko uważam ze coś nadal nie jest halo z EGR-em. Wtedy dymi na czarno.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-7582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Kolego Sasha, co do koloru dymu proponuję przeczytać poniższe artykuły: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dym-z-rury-wydechowej-wrozy-klopoty-z-autem-1790694.html http://www.motofakty.pl/artykul/dym_z_rury_wydechowej.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-7533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sasha Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Kolego Sasha, co do koloru dymu proponuję przeczytać poniższe artykuły: Tak czy inaczej, z mojego przypadku wiem co było gdy: - vivaro miało uszkodzone wtryskiwacze - vivaro miało uszkodzony egr - vivaro miało zapieczone pierścienie - vivaro miało zapowietrzony układ wtrysków - vivaro miało wykończoną turbinę Przeżyłem wszystkie te przypadku na przykładzie 3 egzemplarzy i raczej nie mówiłbym czegoś co mija się z prawdą. Logika jest dosyć prosta - czarno znaczy bogato a biało ubogo A żeby było śmieszniej, dzisiaj skończyłem składać vivaro 1.9 dti po: wymianie wtryskiwaczy, regeneracji głowicy, wymianie turbiny, wymianie pierścieni oraz panewek korbowodowych. I może zaraz zapytasz czy czasem nie walił na Czerwono ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-7338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 dobra, dobra rozmowa jest bardzo merytoryczna, ale prosze sie nie spierac o odcien dymu... bo porostawiam po katach co dla jednych jest siwe dla innych niebieskie a dla jeszcze innych czarne. co nie zmienia ze dymi... kazdy przypadek jest indywidualny... a oboje macie racje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31315-demontaz-turbiny-vivaro-19dti/#findComment-7333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.