Skocz do zawartości

demontaz turbiny vivaro 1,9DTI


Gość marcin64sh

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcin64sh

Witam!

Od pewnego czasu w moim vivaro dzieje sie niepokojaca rzecz bo przy obrotach ok 2,500 tys w zwyz zaczyna trzasc silnikiem i z tylu jest chmuira czarnego dymu, samochod stracil moc po czym badanie na komputerze wykazalo zawor EGR, EGR wymienilem lecz mu nie pomoglo. Podejrzewam ze to bedzie padnieta turbina. w zwiazku z tym mam pytanie co zrobic ?? probowac czyscic, jesli tak to w jaki sposob i jakimi srodkami , czy poprostu zabrac sie za jej demontaz i dac do regeneracji, i jesli demontrowac to jak sie zabrac do tego w vivaro 1,9 DTI poniewaz turbo jest w trudno doetepnym miejscu...:wink:

Prosze o jakies wskazowki, pomoc!

 

z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam forumowiczow:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylu jest chmuira czarnego dymu

Niekoniecznie musi to być zaraz uszkodzona turbina. Objawy zużytej turbiny to spadek mocy (co prawda u Ciebie to występuje) ale tez i duże zużycie oleju a wtedy dymi na niebiesko. Jeżeli ta chmura czarnego dymu pojawia się przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach to uważam że dymienie jest dopuszczalne. Jeżeli jednak nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje dużym dymieniem to świadczy o uszkodzeniu wtrysków (mogą lać końcówki wtryskiwaczy), lub pompy wtryskowej albo też uszkodzonym układem recyrkulacji spalin (ale w Twoim przypadku już to wymieniłeś).

Ale mimo wszystko uważam ze coś nadal nie jest halo z EGR-em.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

ja mysle ze to nie jest problem z turbina...

 

i wracajac do przed mowcy to pompa wtryskowa wytwaza tylko cisnienie i jak go nie ma to auto nie odpali...to nie sa juz stare konstrukcje..

 

ja bym sprawdzil wtryskiwacze na przelewach tzn czy trzymaja cisnienie...

 

co sie zdaza w tych autach to to ze kolektor ssacy sie najnormalniej zapycha sadza i wymiana egr moze nic nie dac bo te male otwory w kolektorze przez ktore egr pracuje moga byc zapchane i klapa..

 

a tak poza tym to ciezko jest naprawiac auta korespondencyjnie .. :wink:

 

takze moje to tylko sugestie..pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin64sh

a jak sie zabrac za to czysczenie kolektora bo tez slyszalem ze byc zatkany kolektor.??

wczesniej nie bylo problemow z dymieniem a teraz pow 2000 tys kopci strasznie. oleju nie spala bo z silnika nie ubywa oleju. a jak sprawdzic wryskiwacze???

Kompyter wykazuje blad EGR[uszkodzony ale po wymianie nic sie nie dzieje, dalej samochod zachowuje sie tak samo..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Niekoniecznie musi to być zaraz uszkodzona turbina. Objawy

zużytej turbiny to spadek mocy (co prawda u Ciebie to występuje) ale tez i duże zużycie oleju a wtedy dymi na niebiesko.

Vivaro dymi na niebiesko gdy padnie turbo ? Hmm, moja turbo to chyba jakiś wyjątek, przejechała w cyklu miejskim 388 tysięcy i padła, reperaturka już tak grała, że samym swoim dźwiękiem się prosiła o wymianę. Turbo brało a wręcz rzygało olejem. Dymiło ale nie na niebiesko.

 

Jeżeli ta chmura czarnego dymu pojawia się przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach to uważam że dymienie jest dopuszczalne.

Tylko jeśli silnik kondycyjnie jest słaby, np pierścienie nie trzymają lub układ recyrkulacji jest zapchany.

 

Jeżeli jednak nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje dużym dymieniem to świadczy o uszkodzeniu wtrysków (mogą lać końcówki wtryskiwaczy), lub pompy wtryskowej

Wtedy dymi na biało

 

albo też uszkodzonym układem recyrkulacji spalin (ale w Twoim przypadku już to wymieniłeś).

Ale mimo wszystko uważam ze coś nadal nie jest halo z EGR-em.

Wtedy dymi na czarno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sasha, co do koloru dymu proponuję przeczytać poniższe artykuły:

Tak czy inaczej, z mojego przypadku wiem co było gdy:

 

- vivaro miało uszkodzone wtryskiwacze

- vivaro miało uszkodzony egr

- vivaro miało zapieczone pierścienie

- vivaro miało zapowietrzony układ wtrysków

- vivaro miało wykończoną turbinę

 

Przeżyłem wszystkie te przypadku na przykładzie 3 egzemplarzy i raczej nie mówiłbym czegoś co mija się z prawdą.

 

Logika jest dosyć prosta - czarno znaczy bogato a biało ubogo

 

A żeby było śmieszniej, dzisiaj skończyłem składać vivaro 1.9 dti po:

 

wymianie wtryskiwaczy, regeneracji głowicy, wymianie turbiny, wymianie pierścieni oraz panewek korbowodowych. I może zaraz zapytasz czy czasem nie walił na Czerwono ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, dobra rozmowa jest bardzo merytoryczna, ale prosze sie nie spierac o odcien dymu... bo porostawiam po katach :hyhy:

co dla jednych jest siwe dla innych niebieskie a dla jeszcze innych czarne. co nie zmienia ze dymi...

kazdy przypadek jest indywidualny... a oboje macie racje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności