Gość MKaminski Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Witam wszystkich, Problem jak w temacie. Wcześniej temp trzymała się zawsze 90 stopni (tak nawet troszkę poniżej), a jak skakało do połowy skali to był max jak osiągała. Teraz silnik pracuje w temp o 5st wyższej niż wtedy. Cały czas jest 95 i dochodzi do 100. Przy wyprzedzaniu i gdy choć na chwilę stanę temp od razu szybko skacze, a tego tez nie było. Co może być tego przyczyną? Za co się zabrać? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Dodam jeszcze, że termostat wydaję się być w porzadku, poniewaz po zapaleniu silnik osiąga 95st (mały obieg), potem spada do 90(włącza sie duży obieg), a potem jak np stane lub wyprzedze to dochodzi do 95 i potem dzieje się tak jak wyżej opisalem (zmienia temp pracy o 5st w górę).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość whatsup Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Ja mam tak samo, po prostu temperatury powietrza skaczą do góry w końcu niedługo lato. U siebie wymieniłem cały układ chłodzenia. I dzieje się tak samo. Nie masz czym się martwić. Corsy to autka które lubią się szybko grzać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/#findComment-69244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Corsy to autka które lubią się szybko grzać To zależy głównie od pory roku. Zimą temperatura nie szaleje bo mały obieg odpowiednio szybko chłodzi ciecz dlatego silnik trzyma mniej więcej stałą temperaturę (u mnie zimą na poziomie 90-92) a przy tym jest odpowiednio dogrzany. Latem sytuacja się zmienia bo na dworzu mamy wyższe temperatury i mały obieg nie zawsze wystarcza. Gdy jeździsz po mieście samochód błyskawicznie się grzeje i przy ok. 95 stopnia włącza się duży obieg, który w warunkach małego ruchu już wystarcza i silnik zazwyczaj trzyma tą "wyższą" temperaturę. Gorzej gdy utkwisz w korku wtedy nawet duży obieg nie wystarcza i musi włączyć się wiatrak. Temperatura wiatraka zależy głównie od wersji u mnie to 98 i chłodzi aż do osiągnięcia 95, dlatego ważne by latem sprawdzać stan płynu bo to pozwoli uniknąć przegrzania. Aha jeszcze jedno... nawet latem na trasie powinna trzymać Ci stałą temperaturę raczej z tego niższego przedziału czyli ok 92. Jeśli w trasie skacze Ci bardzo temp to lepiej zainteresuj się układem chłodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/#findComment-69238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MKaminski Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jak jade spokojnie to się trzyma między 92-95, a jak wyprzedzam to od razu skok. Tak sobie pomyślałem, że ostatnio silnik pracuje jakoś ciężej, szczególnie jak włącze klime (stąd może wyższa temp- bardziej sie męczy). Zaczyna wydawać dźwięk jak jakiś wielki amerykański 6.0 z 500KM. I chciałbym jeszcze zapytać czy możliwe jest, że kończy sie łożysko od wału korbowego? Odgłos podobny do huczącego łożyska, a słychać ten dźwięk od całego silnika, nie potrafie dokładnie zlokalizować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/#findComment-68957 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 To słychać tylko przy klimie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/#findComment-68513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MKaminski Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Własnie nie zawsze, czasami nawet poprostu zacznie tak buczeć... Choć ostatnio dawno już tego nie słyszałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/#findComment-67705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 To są trudne sprawy, raz słychać raz nie. Może jakies łożysko wreszcie rozprowadziło sobie smar.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/#findComment-67682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MKaminski Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Wczoraj huczało to stwierdziłem, że pojade do mechanika i jak to zawsze bywa po tankowaniu zapaliłem i już mu nic nie było. Poczekam na dalszy rozwój wydarzeń, bo tak to do niczego nie dojde. Dziękuje wszystkim za pomoc:)! Pozdrawiam MK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31360-zmiana-zakresu-temperatury/#findComment-67513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.