Skocz do zawartości

zafira 2000 edition


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Co do tych świec i ich grzania po uruchomieniu silnika to opinie są podzielone. Jak sama nazwa wskazuje, jest to silnik z zapłonem samoczynnym - czyli w wyniku sprężania powstaje w cylindrze wysoka temperatura, która powoduje zapłon mieszanki. Owszem zgodzę się z tym że jak jest zimno to spiralka dłużej się świeci bo potrzeba chwilki by świece podgrzały komorę aby ułatwić rozruch. I teraz temat sporny - po co świece miały by grzać jeszcze po uruchomieniu silnika????Jak już silnik "załapie" to świece do niczego nie są potrzebne bo w wyniku sprężania temperatura wewnatrz komory jest już wystarczająca. Ja osobiście uważam że właśnie ta opinia jest słuszna a nie ta o chwile jeszcze grzejących świecach po uruchomieniu silnika - no ale to kwestia sporna :-)

 

Jesli są problemy z uruchomieniem to tak jak juz koledzy pisali - filtr paliwa i ewentualne odpowietrzenie układu. Co do świec, to przy tych temperaturach jakie sa teraz wg mnie nie maja one żadnego wpływu na rozruch.

 

Sprawa oleju to dla mnie lekki szok - litr oleju na 2 tysiaki to może i norma ale dla auta z przebiegiem 400-500 tysięcy :D Napewno zależy dużo od samego oleju i stylu jazdy ale to jest przegięcie i tak byc nie powinno. Przede wszystkim zmień olej na jakis dobry - szczerze mówiąc jeszcze sie nie zagłebiałem w temat oleju jaki jest dobry dla opelków z silnikami DTI bo wymiane mam za 5 tysiecy ale wstepnie patrzyłem już jakie ceny maja markowe oleje. Napewno omijaj szerokim łukiem jakieś lotosy czy orlenowskie. Jakis czas temu gdy mierzyłem sie do zakupu peugota 206 to przeglądałem fora i do francuskich diesli HDI ludzie polecali olej Shell'a bo jak zalewali silniki innymi to oleju ubywało a z Shell'em było ok. Temat na 100% wiele razy był poruszany na forum więc poczytaj jakie doświadczenia mają inni z olejami i które polecają. Nie wiem jaki masz przebieg i ile lat ma auto ale jasli ma powyżej 150 tysięcy i zalane jest syntetykiem to chyba pora już na przesiadkę na półsyntetyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
fool, no ja w sumie o "grzaniu" świec na odpalonym silniku też nie słyszałem:) A problem oleju mnie nie tyczy mimo prawie 260 tyś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

fool, no ja w sumie o "grzaniu" świec na odpalonym silniku też nie słyszałem:) A problem oleju mnie nie tyczy mimo prawie 260 tyś

A możesz skrobnąć jakiej firmy olej lejesz do swojego dieselka i co ile wymieniasz?Poczytałem nieco tematów o oleju i widze że jedni wymieniają co 10 tsyięcy a inni co 15. Ja w ostatnich latach robię właśnie w przedziale 10-15 tysięcy rocznie i tak sobie myśle ze chyba wystarczy mi wymiana co 12 miesięcy. Co do ilości oleju w silniku, to w moim DTI jest pewnie tak samo jak w Twoim DI czyli 5,5 litra - taka parszywa ilość :P Nie chcę lać z beczki a jak patrzyłem w motoryzacyjnym to półsyntetyki np Mobila, Castrola czy Shella są w bańkach 4 litrowych no i litrowych - o cenie tych litrowych lepiej nie wspominać a tu trzeba dokupić dwie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

fool, ja z racji na przebieg leje mineralny ale że to nie "super olej" i z mojej "mani" dbania o silnik a dokładniej o turbinę i wymieniam co 89 tyś zawsze z filtrem oleju jak i paliwa

 

Co do pojemności to owszem 5.5 ale to "full" więc wiadomo że przy wymianie wszystko i tak Ci nie zleci wiec jakieś ok 5 itrów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

no i co sie okazuje po badaniu u mechanika komputer wykazal zbyt duza roznice w kompresji co oznacza ze dlatego nie chce palic, no i prawdopodobnie silnik do remontu

pytanie do was czy to sie oplaca, jakie moga byc koszty remontu silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam!

Mam kolege, ktory pracuje w ASO opla i dowiedzialem sie ze we wszystkich aso leja oleje MOBIL. Ja tydzien temu mialem wymianke i wlasnie taki olej wlalem.

 

Co do ceny i opakowan olejow, to tak jak koledzy zauwazyli, ze nie oplaca sie zbytnio kupowac opakowan 1L, dlatego ja kupilem 2 banki po 4 litry i tym samym mam juz czesc oleju na nastepna wymiane :D

 

W aso zalecaja takze wymiane oleju co 10 tys km. I tego raczej bede sie trzymal, poniewaz wymiana oleju i filtrow jest znacznie tansza od remontu silnika lub turbinki :mrgreen:

 

 

Wracajac do pytania o remont silnika to wydaje mi sie ze cena jest mocno uzalezniona od tego co masz wlasciwie do roboty przy nim, ale z pewnoscia i tak do najtanszych nie bedzie nalezala... :mrgreen:

 

Pozdrawiam i zycze jak najmniejszych wydatkow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie w zafirze 20 dti jest taki problem na biegach 1 i 2 nie ma nic mocy jakby busem się jeździło i bez turbo. Na wyższych biegach jest ok a na 5 to już 1500 obrotów dobrze ciągnie.

Dodam że z tymi niskimi biegami to nie jest stałe zjawisko . Bardzo rzadko (raz na 10 przygazowań na jedynce czy dwójce ) ma też odejście .Takie wrażenie ogólnie jakby coś było zablokowane i czasami się odblokowało i wtedy jest ok. Dodam że komputer nie pokazuje błędów i kontrolka się nie pali

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odgrzebię trochę temat ... w Zafirach z silnikami 2.0 DTI aso zaleca wymieniać olej co 30 tysięcy ... ja wymieniam co 15 tysięcy, jednym samochodem 260 tysięcy, drugim 170 tyś. w dwa lata, żaden nie bierze nic oleju między przeglądami,

Jest kilka zasad, tylko dobry olej i cały czas ten sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności