Skocz do zawartości

[Zafira B] Wspomaganie w dieslu 1.9CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

troche glupio sie pytac, ale jak to jest ze wspomaganiem w zafkach B?

wydawalo mi sie ze elektryczne, ale troche poszperalem i wychodzi ze elektryczno-hydrauliczne...

tzn pompa napedzana jest elektrycznie, a nie z paska...

w instrukcji obslugi ani slowa o obsludze itp, w ksiazce sam naprawiam jedynie 2 rzeczy - kontrola napiecia paska wielorowkowego oraz kontrola stanu oleju od wspomagania.

i tu zonk, wedlug opisu pojemnik (sa roznego rodzaju) powinie znajdowac sie w komorze silnika z prawej strony, pomiedzy silnikiem a grodzia... tyle ze nie moge go znalezc...

to co mam (ide od przodu), z prawej strony:

wlew spryskiwaczy, akku ze skrzynka bezpiecznikow, pojemnik od cieczy chlodzacej, pojemnik od hamulcow ... a potem nic...

 

a moze tak ze w silnikach benzynowych wspomaganie jest hydrauliczne badz elektrohydrauliczne a w dieslach elektryczne? za tym by swiadczylo ze w ksiazce sam naprawiam jest podrozdzial silniki benzynowe, a ani slowa o dieslach.

 

a wracajac do tematu - zaczalem o tym myslec gdyz w najwieksze upaly zaczelo mi cos piszczec na parkingu... na poczatku myslalem ze to hamulce, ale okazalo sie ze to przy skrecaniu kol. w dodatku objawia sie to gdy klima mocno chlodzi... a wiec gdy altrek jest mocno obciazony (parking, silnik zimny, na polu upal ponad 30st wiec klima na maxa, bo auto nagrzane), zreszta to widac w test mode - napiecie ok 13.7V a powinno byc troche wiecej...

 

i tak zastanawiam sie co z tym fantem zrobic? olac? a moze sprawdzic? :help:

napewno klime czy dobrze nabita, napiecie paska(jest sens?)

cos jeszcze?

no chcialem olej wspomagania ale nie moge znalezc zbiorniczka...

 

pozdro

 

[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 18:36 ]

nawet nie mialem czasu zagladnac, zreszta samemu to sporo czasu by zajelo za pierwszym razem... w serwisie tez nie mieli wolnego - bylem przy okazji, po drodze...

najsmieszniejsze jest to ze w serwisie po deszczu nie piszczalo,

jak wracalem, znow si epojawilo...

jak stoje na parkingu i krece nic nie piszczy... ja zaczne jechac na osiedlowych uliczkach, na parkingu to piszczy... zarowno jak skrecam kola, jak i kola pozostaja skrecone (skrecam autem, ale kierownica w jednym polozeniu)

czy dobrze rozumuje ze pompa przy skreconych kolach, ale przy niezmienianej pozycji kierownicy tez pompuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wspomaganie jest elektro - hydrauliczne. Zbiorniczek z płynem jest zabudowany na samej pompie i wygląda dość niepozornie. Dostęp do niego jest fatalny. Najwygodniej to wyjąć plastikowe podszybie i wtedy jest przy okazji dostęp do filtra paliwa.

 

Jeśli pompa głośno pracuje to jest szansa że wystarczy uzupełnić płyn (50zł). U mnie pomogło. Radzę zrobić to szybko bo jeśli jest go mało to pompa pracuje prawie na sucho. Nie ma znaczenia czy kołami się kręci czy nie, bo przy maksymalnym skręcie pompa jest najbardziej obciążona i dlatego głośno pracuje. Jeśli płynu jest bardzo mało to pompa głośno pracuje w prawie całym zakresie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności