Skocz do zawartości

Mryganie podświetlenia Astra G


Gość manieczka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość manieczka

Mam problem...

 

Otóż nie działa mi tak jak powinno podświetlenie wnętrza auta czyli: podświetlenie zegarów ( żarówki i indiglo ) MID, Radio, podświetlenie klimy itd...3 przyciski, grzanie pupy, i popielniczka...wszystko to MRUGA jak przekręce włącznik świateł...i na odpalonym silniku również...w czasie jazdy raz czasami jest dobrze i zaraz znowu Mruga...

Włącznik już mam wymieniony i ta sama historia się dzieje...

Odpiąłem zegary i jest to samo, odpiąłem popielniczkę, radio i jest to samo...MRUGA...

Bezpieczniki są całe...

Od czego to mruganie może być:help:?:help:?:help:?:?:?:beer:...

Aku podaje normalnie 14.4V...

 

Mam coś takiego jak na tym filmiku...

http://w439.wrzuta.pl/film/1zxUooLwkfQ/astra_g

 

Dajcie jakieś rady bo ja normalnie już nie wiem gdzie szukać i za co się zabrać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukas715

Dobrze na filmiku ujęte :help:

Wygląda na problem prądowy typu masa, lub przerwy w ładowaniu .

Jeżeli włącznik świateł już wyeliminowałeś posprawdzaj umasowienia i przewody prądowe na altek-akumulator-karoseria-masa na zegarach.

Jak zachowuje się napięcie ładowania przy pełnym obciążeniu tj. światła, grzanie szyby tylne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość manieczka

Dobrze na filmiku ujęte :wink:

Wygląda na problem prądowy typu masa, lub przerwy w ładowaniu .

Jeżeli włącznik świateł już wyeliminowałeś posprawdzaj umasowienia i przewody prądowe na altek-akumulator-karoseria-masa na zegarach.

Jak zachowuje się napięcie ładowania przy pełnym obciążeniu tj. światła, grzanie szyby tylne?

jak dobrze kojarzę to całe to podświetlenie ma jedną wspólną masę...?...i stały +... tylko gdzie tego szukać w tych wszystkich kablach?...kojarzę, że masa zazwyczaj jest to brązowy kabelek...

 

tylko tak...wczoraj odłączyłem TC ( wspólny + z zapalniczką ), oświetlenie popielniczki, radio, zegary...i dalej jest to samo...czyli jakby te rzeczy można wykluczyć?...

 

dziś sprawdzę jakie jest napięcie przy pełnym obciążeniu...i dam znać...

 

 

najlepiej jakby ktoś miał schemat elektryczny tego podświetlenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukas715

Coś mi się kojarzy, że jak zdemontuje się zegary to jest tam czarna belka do której dochodzi (brązowy?) przewód może ten punkt warto sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość manieczka

dokładnie są tam dwa kable...brązowe - do tego podczepiłem jeden kabelek do podświetlenia indiglo...masę stąd wziąłem...-----> ale sprawdzę to...bo to są dwa grube kable masowe...jak coś Ci jeszcze wpadnie do głowy to śmiało...pisz..http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

no niestety przeczyściłem je mocno przykręciłem i dalej to samo...:wink:

 

coś chyba jest z napięciem...tylko co za to odpowiada?...skoro wszystko inne działa normalnie ...chyba jakiś schemat by się przydał skąd to się wszystko zaczyna...gdzie jest początek tego układu...itd...i po kolei iść i sprawdzać a pewnie przyczyna jest banalna...

 

 

ps:

 

podswietlenie jest sterowane mechanicznie. plus na stałe idzie to przełącznika, dalej na zegary i konsole. wczesniej jesli wersja to posiada jest mechaniczny sciemniac. wszystkie zaróweczki są połączone wspolną masą .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość manieczka

na zgaszonym silniku ma 13.8V a na pełnym obciążeniu po włączeniu silnika i wszystkiego co się da...ma coś w granicach 12V z groszami...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukas715

Tak. Odpal i zbadaj napięcie, potem powłączaj różne odbiorniki i znów badaj.

 

[ Dodano: Wto Lip 06, 2010 09:12 ]

To źle powinno nie być mniej jak 14V (14,4) przy włączonych odbiornikach o te 0,2-0,4 V morze spaść nie więcej.

Myślę, że to jest twój problem masz za duże spadki napięć.

Wspomagania pewnie też brakuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość manieczka

Hmmm czyli Aku by się nadawał do wymiany...?...czy coś z altkiem?...czy na kablach gdzieś ucieka?...

 

nie - wspomaganie wszystko działa jak należy...ogólnie wszystko jest sprawne ...nic się nie zawiesza itd...tylko to podświetlenie tu wariuje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukas715

Żeby pochopnie nie wydawać kasy na akumu i alter.

Sprawdź tak jak wcześniej na odpalonym silniku z włączonymi odbiornikami napięcie ładowania ale przy wyjściu z alternatora.

Jak wtedy będzie duża różnica pomiędzy napięciem na akumulatorze a alternatorze to pociąg równolegle przewodód prądowy z akumu do altern i popraw umasowienie alternatora do karoseri.

Napisz jak czegoś nie zrozumiałeś bo może pisze troszkę zawile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności