Gość tomekkrakow Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Witam; bedę wymieniać kolektor płynu chłodzacego (pęknięty)- poszukuję szczegółowych informacji na temat wymiany plynu chłodzacego tzn; - jak spuszcza się płyn chłodzacy? czy przez czujnik temperatury w chłodnicy tj. jego wykręcenie? czy inne metody? -jak się odpowietrza układ chłodzenia? z góry dzięki za odpowiedzi Tomek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Co to jest kolektor płynu chłodzacego?To ta rurka plastikowa z tyłu silnika nazywana magistralą wodną? W tym silniku odpowietrza się układ czujnikiem temperatury płynu na zegary. A spuścić najlepiej czujnikiem na wentylator - jest najniżej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-63506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekkrakow Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 chodzi o rurę zakręconą w kształcie litery L, idzie od chłodnicy (po stronie kierowcy), obiega silnik z tyłu (do niej dochodzą dwa przewody ze zbiornika wyrównawczego) i dalej do pompy wodnej. Różnie jest nazywana-kolektor,reduktor, magistrala wodna - takie informacje znalazłem w instrukcjach i sklepach. Co do odpowietrzenia rozumiem że reguluję tym samym czujnikiem na dole chłodnicy przez który będę spuszczać płyn? dzięki [ Dodano: Sob Lip 10, 2010 09:12 ] czujnik płynu na zegary? gdzie to jest?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-63459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Zajrzyj do FAQ, użyj szukajki, są fotki na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-63454 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arur Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Stan na czym pochylym maska w dol odkrec korek od zbiorniczka plynu chlodzacego i odkrec takic czujnik jest na samym dole chlodnicy do niego ida dwa kabelki. Jak wszystko wycieknie to zakrec czujnik i wlej nowy plyn. Potem zapal auto i poczekaj az wlaczy Ci sie wentylator ale nie zakrecaj korka od zbiorniczka plynu. Jak zalaczy Ci sie wentylator to silnik pociagnie plyn i wtedy go dolej. Pozniej po jakiejs przejazdzce sprawdz jeszcze raz poziom plynu. Min i Max Masz narysowany. I oto cala filozofia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-50734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Jak zalaczy Ci sie wentylator to silnik pociagnie plyn i wtedy go dolejzapomniales dopisac ''dolac jak przestygnie''nigdy nie dolewa sie plynu na goracym silniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-50731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arur Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 No ciekawe pierwsze slysze. A co sie stanie jak doleje zimnego plynu? Bo jak auto sie nagrzewa i okolo 90 stopni otwiera sie termostat to wtedy z chlodnicy idzie zimny plyn chlodniczy na blok i nic sie nie dzieje a to w silniku sie baaaardzo czesto dzieje . Wiec hmm ciekawa Twoja teoria jest zeby nie dolewac na cieplym silniku plynu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-50729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 no to widze ze cos kulejesz z wiedza kolego wlej sobie lodowatej wody do mocno nagrzanej szklanki jak nie peknie to masz farta - lekcje fizyki sie klaniaja i przeczytaj instrukcje auta - dolewanie plynu chlodniczego termostat otwiera sie przewaznie przy 82 albo 92 i nie otwiera sie nagle tylko powoli wiec pyn w chlodnicy nagrzewany jest stopniowo nie ma naglej zmiany temperatury sprawdz sobie na wyjetym termostacie jak dziala ale wentylator zalacza przy 102 tego juz nie wiedziales   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-50717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Nie tylko z wiedzą kuleje. Stan na czym pochylym maska w dol Jaki stan?A jak ma być "stań", to jak to zrobić maską do góry Dachować? Po drugie duza część płynu ma sie zmagazynować w nagrzewnicy i nie wylecieć Pewnie gość sie nie odezwie, bo tylko spamił, żeby w giełdzie napisać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-50625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arur Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 jak bys wiedzial ze jak stanie sie na "pochyłym terenie" (pisze wyrazie bo widocznie nie wszyscy sa tacy kumaci i trzeba im dokladnie wytlumaczyc... ) przodem czyli maska nizej a tył wyżej to z bloku i z nagrzewnicy wycieknie wiecej plynu a nie tylko cześć. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32004-wymiana-p%C5%82ynu-ch%C5%82odzacego-x14sz-corsa-b-1997/#findComment-50547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.