Gość kuba Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem Astry 2.0 DTI i od kilku dni mam następujący problem. Zaraz po uruchomieniu silnika pojawia mi się kontrolka auto z kluczykiem. Gdy wchodzi na obroty powyżej 2tyś, obojętnie czy na postoju czy w czasie jazdy, kontrolka gaśnie. Po zejściu poniżej 2tyś znowu się pojawia. Po podłączeniu do komputera okazało się że pojawia się błąd P0105. Poniżej wklejam raport z silnika. Trouble Codes: P0105 BoostPressure Sensor Circuit Low Input Present Live Parameters Data: 1 System Voltage 13.9 V 2 Acc. Position Sensor Signal 0.0 % 3 Idle Switch Active 4 Mass Air Flow Sensor 645 mg/strk 5 Barometer Sensor 1.01 Bar 6 Boost Pressure Command 1.07 Bar 7 Boost Pressure 0.00 Bar 8 Intake Air Temperature 46 °C 9 Coolant Temperature 82 °C 10 Engine Oil Temperature 76 °C 11 Fuel Temperature 56 °C 12 Brake Switch 1 Inactive 13 Brake Switch 2 Inactive 14 Clutch Switch Inactive 15 A/C Information Switch Inactive 16 A/C Pressure 4.81 Bar 17 Fuel Cutoff Valve Active 18 Start of Delivery 22.4 °CA 19 Desired Injection Start 4.6 °CA 20 Actual Injection Start 4.6 °CA 21 Desired Injection Quantity 5.6 mg/strk 22 Injection Quantity 5.6 mg/strk 23 Pulse Ratio Boost Pressure SV 30.0 % 24 EGR Command 321 mg/strk 25 EGR Pulse Ratio 3 % 26 Swirl Level Control SV Pulse Ratio 0.0 % 27 Desired Engine Idle Speed 800 RPM 28 Engine Speed 798 RPM 29 Pump Speed 399 RPM Proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Przeczytaj to a na pewno znajdziesz odpowiedź. http://forum.opel24.com/blad-p0105-i-p1105-vt44500.htm http://forum.opel24.com/blad-p0105-po-czyszczeniu-dolotu-i-egr-a-silnik-y20dth-vt45546.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/#findComment-62588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Dzięki, wrócę z pracy to zabiorę się do sprawdzania tego wszystkiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/#findComment-62585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 skoro na niskich obr sie zapala check to ja stawiam ze pompa podcisnienia nie daje juz tyle co powinna. Na wysokich obr jeszcze robi podcisnienie ale na niskich nie daje rady. No chyba ze wezyk jest gdzies lekko nadpekniety i zaciaga powietrze. Sprawdz jak w linku wyzej kolega podawal.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/#findComment-62514 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Tylko mi nie zapala sie kontrolka w postaci silnika ale auta z kluczykiem. a czy Boost Pressure nie powinno pokazywać na biegu jalowym ok 1Bar ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/#findComment-62510 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Tylko mi nie zapala sie kontrolka w postaci silnika ale auta z kluczykiem. a czy Boost Pressure nie powinno pokazywać na biegu jalowym ok 1Bar ? Na biegu jałowym o ile pamiętam wskazania -0,6 bara i mniej świadczą już o niskiej sprawności pompy vacum. Ja mam na wolnych obrotach -0,8 bar a silnik nachulał już 210 tyś., po podgazowaniu dochodzi do 0,9 bara. W ASO stwierdzili że -0,8 bara jest bardzo dobre. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/#findComment-62471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Czy po wyjęciu czujnika z kolektora nie powinien on wskazywać ciśnienia ok 1 Bar czyli ciśnienia atmosferycznego ? Zastanawiam się czy nie jest czasami on uszkodzony.Był bardzo zabrudzony oczyściłem go, ale bez zmian.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/#findComment-62469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Tak. Cisnienie ma wynosic tyle co atmosferyczne. Wymagane bedzi eoczewiscie wieksze co znacze ze silnik chce doladowania. Dodajesz gazu wiec rosnie "rzeczywiste" ktore bedzi edazyc do aktualnego. Moze deczko przeladowac i ECU bedzie staralo sie wtedy utrzymac na żądanym poziomie- bedzie zbijac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32101-20-74kw-16v-y20dth-b%C5%82%C4%85d-p0105/#findComment-62420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.