Skocz do zawartości

Kupiłem Combo 1.3cdti....


Gość savitar7

Rekomendowane odpowiedzi

Gość savitar7

Witajcie :lol:

 

jak w temacie, auto ma 158tys. duuuży wyciek z uszczelnienia miski olejowej, podwyższony stan oleju. Ten olej być może dolał poprzedni właściciel abym dojechał do domu pomimo wycieku a może wali paliwo do silnika z DPF-u.

Poza tym pracuje ładnie, przyspiesza dzielnie, nic na kontrolkach nie wyrzuca.

Poczytawszy forum wymyśliłem, że dla uchronienia silnika przed dalszą degradacją zlikwiduję DPF i EGR.

Filtr DPF mechanicznie usunę sam, muszę "wyprodukować" coś w jego miejsce aby bezsensownie go nie niszczyć łomem wygrzebując zawartość.

 

Szanowni forumowicze, czy ktoś może grzebnąć mi w oprogramowaniu gdy wymontuję DPF aby dostosować silnik do jego braku? Wprawdzie czujniki nie uruchomią wypalania bo nie będzie różnicy ciśnień lecz komputer z przebiegu w końcu to uruchomi.

 

Odnośnie EGR, zwykłe zatkanie po wymyciu podobno będzie powodować błędy silnika. Można coś z tym zrobić? Może zablokować w pozycji zamkniętej? Nie wiem czy się da dopóki nie wyjmę ustrojstwa.

 

Przemyślenia ogólne. DPF w mniejszym lub większym stopniu szkodzi silnikowi poprzez drastyczne wzbogacanie mieszanki co podobno powoduje dostawanie się paliwa do oleju co zapewne powoduje szybsze zużycie powierzchni trących w silniku. Prawda, fałsz?

 

Mój silnik na obecnie zalanym oleju (podobno ELF evolution 5W30) o konsystencji wody trochę klekocze (w odniesieniu do dźwięku nówki), albo zawory do regulacji albo klawiatura pada. Domniemam, że przebieg i ewentualne przecieki paliwa swoje zrobiły. Jeśli zlikwiduję DPF nie muszę już lać oleju specyfikacji C3, mogę zalać spokojnie półsyntetyk Mobil co być może uszczelni w jakimś tam stopniu zużyty silnik (stara szkoła mechaników, jak diesel słabo pali i klekocze zalej gęsty olej) Prawda, fałsz?

 

To tyle, miło mi będzie poznać wasze zdanie.

 

aaa... od kupna przejechałem 250km wypalanie nie uruchomiło się w tym czasie, brakowało 300ml płynu chłodniczego, dolałem a w oleju, na korku i na bagnecie nie widać breji takiej jak przy przeciekaniu płynu chłodniczego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności