Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Moja viki ma problem z odpalaniem: tzn. rano na zimno odpala bez problemów, ale jeśli przejadę krótki kawałek i temperatura silnika nie dojdzie do 80 i go zgaszę to niestety mam problem z ponownym odpaleniem (muszę chwilę poczekać aż chyba ostygnie? jak już odpali to tak jakby się dusiła) Jeśli zgaszę na ciepłym silniku nie ma żadnych problemów z ponownym odpaleniem. Wymieniłam świece i filtr powietrza. Odpalam na benzynie, jeżdże na LPG. Druga rzecz to kontrolka check engine. Pierwszy raz zapaliła mi się chyba ze 4 miesięce temu po gruntownym wymyciu podwozia. Zapaliła si echyba z 4-5 razy na kilka sekund. Teraz problem wrócił. Zapala się na ok. 20 sekund i zawsze gdy wskaźnik temperatury silnika dochodzi do drugiej niebieskiej kreski i gaśnie gdy dojdzie do trzeciej; w żadnej innej sytuacji nie zapala się. Nie wiem czy to wina np. termostatu??? Jeszcze jedno pytanie : mam luz na kierownicy niewielki ale denerwujący , czuję też na kierownicy wszelkie nierówności drogi (przy dłuższej jeździe jest to wkurzające). Sprawdziłam zawieszenie - amortyzatory itp. są w porządku, wymieniła zwichrowaną po upadku do dziury felgę - drżenie jest trochę mniejsze ale uciążliwe. Jedno co wiem to to, że cieknie mi z przekładni. Jak sprawdzić czy sama przekładnia jest ok? Może wystarczy zmienić uszczelkę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 luz na przekładni można wyregulować jedną śrubą która dociska teflonowy element to belki. Jeśli same zęby nie są zmasakrowane to powinno pomóc. poza tym pewno koncówki drążków są już w kiepskim stanie. co do check engina to moze powinnas najpierw odczytać kody błędów?? było na forum wałkowane miliony razy, sprawa tak prosta że nie będziesz raczej miała z nia problemów myślę że problem z odpalaniem na lekko rozgrzanym silniku może być spowodowany błędami z czujnika temperatury (nie rezystuje tak jak powinien i oszukuje komputer) albo czujnikiem położenia wału korbowego. tak przynajmniej czytałem na innym forum, bo u mnie w corsie owego czujnika nie ma jeśli chodzi o termostat to on sam w sobie żadnych sygnałów do komputera nie wysyła. najprostrzym sposobem na sprawdzenie jego działania jest rozgrzać silnik do ok 80-85 stopni i sprawdzić czy chłodnica jest ciepła. jeśli jest to znaczy że termostat nie działa. powinien zamykać obieg cieczy na chłodnicę do momentu kiedy silnik osiągnie temperature ok. 92*C. dopiero wtedy chłodnica powinna się rozgrzać. sprawa ostatnia: dodaj sobie w podpisie albo w modelu opla w profilu jaki masz silnik i z którego roku jest autko. to znacznie ułatwi nam diagnozowanie problemów w przyszłości   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-364678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 jeżeli chodzi o odpalanie sprawdź cewke zapłonową i palec rozdzielacza, miałem podobne problemy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-362634 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2006 ja bym zaczoł od wyczyszczenia zaworu EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-362617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 czujnikiem położenia wału korbowego. tak przynajmniej czytałem na innym forum, bo u mnie w corsie owego czujnika nie A czujnik przy kole pasowym , na wale korbowym co napędza alternator, to od czego jest? Co do tematu- Zdjąłbym wtyczkę z czujnika temperatury(będzie się świecić check) i zobaczyłbym, czy w trybie awaryjnym też tak się dzieje.Przynajmniej wyeliminujesz czujnik temperatury, jak będzie lepiej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-362598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Więc sczytałam kody błędów - czujnik temp. silnika. Powiedzcie ile to "cudo" kosztuje i czy da radę wymienić samemu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-362431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Do cosiarki jakieś 25-30 zł. Pewnie masz taki sam. Wymiana polega na odkręceniu i przykręceniu, czyli jakieś 5-10 minut. O płyn się nie martw, dużo nie ucieknie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-362429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Mam viki - jak w podpisie. Jakaś podpowiedź?- gdzie znaleźc to ustrojstwo pod maską?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-362422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Uświadomcie przy okazji mnie- ECOTEC to wielopunkt? mirka, jeśli jednopunkt, to pewnie jest, jak w astrach i cosiarkach w kolektorze ssącym, niebieska wtyczka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/324-pomocy-problem-kolejny-zapalanie-check-engine-itp/#findComment-362394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.