Skocz do zawartości

trzęsie kierownicą przy 120 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam!

ja tez mam w kadziu ten problem z biciem kierownicyzaczyna sie od okolo 90km/h.

Tak bylo wczesniej i tak jest po prostowaniu alu i z nowymi oponami i wymiana łozyska w przedniej piascie (byl wyczywalny luz), tarcze hamulcowe i klocki tez wymienione. na przegladzie jak sie pytalem o stan galek chlop powiedział ze luzow nie ma, gumy na wahaczach tez w normie.

Jedyne co zauwazylem przy wymianie sprezym to wyczuwalny luz na tym lozysku w poduszce mcpersona u goru. nie wiem czy to moze byc jego wina??

Ciekawostka jest fakt ze raz mi sie zdazylo ze wpadlem w lekki dolek i przy 70 a potem lecialem po 120 i spokuj do monemtu hamowania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jedyne co zauwazylem przy wymianie sprezym to wyczuwalny luz na tym lozysku w poduszce mcpersona u goru. nie wiem czy to moze byc jego wina??

Ciekawostka jest fakt ze raz mi sie zdazylo ze wpadlem w lekki dolek i przy 70 a potem lecialem po 120 i spokuj do monemtu hamowania

Tak własnie będzie przy uwalonym łozysku bądź poduszce i tez tak miałem, szczególnie wibracje pojawiały się mocniejsze przy hamowaniu - jest to oczywisty efekt bo jak łożysko lub poduszka jest uwalona to przy hamowaniu delikatnie rusza się cała kolumna - u mnie na prawej kolumnie doszło do tego, że ta stalowa "podstawka" na której leży łozysko wybiła się i musiałem kupic nową na szrocie. Ta podstawka ma jakby wyżłobione miejsce na łozysko, tak że w momencie dokręcenia kolumny łożysko jest dociśniete w tych wyżłobieniach i nie ma prawa się ruszyć - ja dość długo jeździłem z rozwalonym łożyskiem bo to drganie kierowncy miałem dość długo i to ignorowałem i od luzu te wyżłobienia na podstawce mi się zjechały. Kadet i Astra F będą miały pewnie takie samo rozwiązanie jak moja Vectra A więc może się u Was zdarzyć podobnie. Jeśli tak jak piszecie próbowaliście przekładać koła, wyważać je, tuleje i sworznie w wahaczach macie dobre i końcówki nie maja luzów to pozostaje tylko sprawdzenie mocowania kolumny McPehrsona. Parę osób pisało o sprawdzeniu tarcz - nie ma to związku z jazdą i przy krzywych tarczach bicie powstaje tylko przy hamowaniu a podczas jazdy nie ma prawa - również to przerabiałem bo sam wymieniałem u siebie wszystkie tarcze przy przebiegu ok 170kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

a czy przykręcenie alufelg śrubami od stalówek może dać taki efekt? Tam są trochę inne stożki, ale czy to może mieć wpływ na wibracje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności