Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum, niniejszym serdecznie wszystkich witam :piwo:

Do rejestracji zmusiło mnie niestety życie :piwo:

 

Kilka tygodni temu Asterka zgasła i za chiny nie chciała zapalić. Po kilkudniowej walce udało się ustalić że to wina pompy paliwa i naprawa sterownika (słynne wlutowanie spalonego tranzystorka) powinno pomóc. Wysłałem do pewnej osoby reklamującej się na allegro sterownik i po kilku dniach miałem przesyłkę zwrotną z adnotacją że winą za spalony tranzystor należy obarczyć zapowietrzenie pompy lub zatarty tłoczek nastawnika kąta wtrysku.

 

Kupiłem sobie ręczną pompkę próżni i po zamontowaniu sterownika odpowietrzyłem pompę. Potem 2-3 obroty rozrusznika i silnik ochoczo zamruczał. Zrobiłem próbną jazdę 1-2 km i wszystko w najlepszym porządku. Następnego dnia znowu jazda 3-4 km i wszystko w porządku. Wszystko co dobre jednak się kończy i trzeciego dnia silnik mimo kręcenia nawet się nie zająknął, dokładnie tak jak podczas awarii przed wymianą sterownika. Dla pewności jednak zamówiłem interfejs op-com i dzisiaj się podłączyłem. W sekcji silnika był jeden błąd P1660 - za mocne wejście obwodu selenoidu odcięcia paliwa. Googlając doczytałem że w większości wypowiedzi wskazywany jest sterownik pompy, często również sama pompa (mechanika). Zadzwoniłem do specjalistycznego warsztatu od pomp i tam mi telefonicznie doradzono wysłać sterownik do poprawki na początek. Cóż, dzisiaj wysłałem i za kilka dni pewnie wróci.

 

Jeszcze przed wymontowaniem z ciekawości zacząłem diagnozować inne układy w aucie. Najpierw zauważyłem wskazanie na kompletnie zimnym silniku 70 stopni. W układzie chłodzenia były 4 błędy: 2, 17, 44 i 163. O ile 17stka to banał bo silnik nie pracował to pozostałe błędy to już gorzej. Z tego co pogooglałem wyszło że często jak ludziom padał EDC albo okablowanie do EDC (zwarcia, przetarcia przewodów) to właśnie takie były efekty. Zmierzyłem rezystancję czujnika temperatury 2,2kohma, napięcie na wtyku do niego 5V.

Czy to są prawidłowe wartości?

 

Co mogę spróbować w swoim zakresie teraz porobić? Gdzie jest ten moduł EDC, gdzieś pod akumulatorem? Może go zbadać optycznie w jakim jest stanie i przewody przy nim?

 

Proszę o jakieś porady bo w sumie auto już prawie miesiąc stoi i troszkę jestem podłamany. Nie wspominam o ofertach regeneracji pompy za 2800zł czy nawet 2x tyle jakie słyszałem bo to rozbój w biały dzień (przynajmniej do wartości auta odnosząc).

 

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32633-pro%C5%9Bba-o-pomoc-pompa-vp44-i-edc-lub-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności