Gość jarun2 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam i przepraszam za obszerność materiału ale chciałem wrzucić wszystko co mnie doprowadza w Merivie do białej gorączki i w miarę obszernie opisać moje domysły aby zwrotnie otrzymać już konkretne wskazówki. (oczywiście zalety auto też ma) Jeżeli ktoś może mi dość precyzyjnie poradzić w poniższych tematach to będę niezmiernie wdzięczny. 1. Ciepłe powietrze w kabinie pomimo włączonej klimatyzacji. W lato zauważyłem, że przy 22`C na zewnątrz w środku robi się za ciepło a przy 30`C pomimo działania na max klimatyzacji gdzieś ciągnie gorącym powietrzem. Po poszukiwaniach dotarłem do nagrzewnicy od ciepłego powietrza, która ciągle się grzeje a dodatkowo ma doprowadzenie nieizolowanymi aluminiowymi rurkami, które są w kabinie. Pomimo że nawiew powietrza przez nią nie płynie to daje niepotrzebnie ciepło wewnątrz. Moje pomysły: - wyizolować rurki i chłodnicę - ale nie sądzę żeby to dało 100% efekt? - zamontować na przewodzie wodnym w komorze silnikowej zawór/elektrozawór odcinający w/w nagrzewnicę - ale czy nie będzie to powodować powstawania pęcherzyków powietrza przed tym zaworem i czy nie zamknąć obiegu płynu pomiędzy przewodami w komorze silnikowej drugim zaworem? Czy można się posiłkować jakimś rozwiązaniem z innego auta? 2. Za ciepłe powietrze z zewnątrz i roszenie szyb gdy nagle na zewnątrz spadnie temperatura (zaraz po deszczu). W tym temacie moje domysły padły na dodatkową komorę pomiędzy silnikiem a kabiną. Komora ta pobiera powietrze niby z zewnątrz ale dodatkowo pewnie jeszcze podgrzewa ją silnik. Dlatego też temperatura powietrza w niej zawarta jest o kilka jak nie więcej stopni większa niż na zewnątrz i to powoduję, że po pierwsze temperatura niby wentyalcji jest większa a po deszczu szyba paruje ponieważ z zewnątrz szyba jest chłodzona a z wewnątrz podgrzewana. Moje pomysły: - poprowadzić izolowaną rurę przez komorę silnikową która pobierałaby powietrze z przodu auta i następnie przez dziurę w plastikowej grodzi podawała bezpośrednio w okolice filtra kabinowego. Zagrożeniem może być woda, która mogła by się tą rurą dostawać i należałoby zrobić coś na zasadzie "odolejacza" tu "odwadniacza". 3. Brak przewiewu kabiny jeżeli nie pracuje wentylator. Nowe auta mają to do siebie że są baaardzo wyizolowane i nawet podczas szybkiej jazdy nie mają naturalnego obiegu powietrza (bynajmniej moje). To z kolei powoduje, że już przy temperaturze 20`C na zewnątrz trzeba załączać wentylator który dodatkowo hałasuje. Mój pomysł: - tak jak poprzednio doprowadzić rurą powietrze bezpośrednio z zewnątrz do kabiny ale są dwa mankamenty, w Merivie nie znalazłem w grodzi żadnej wolnej dziury (nawet zaślepionej), którą mógłbym to zrobić i drugie to problem z wodą, która mogła byś się dostawać z powietrzem. 4. Izolacja dachu. Mam zamiar wyciszyć auto matami APP (chodzi o podłogę) i przy tej okazji może wrzucić piankę pod podsufitkę. Pytanie czy pianka wyizoluje mi auto termicznie, czy może się w to nie bawić bo efektu nie będzie? Drugie pytanie czy jeżeli nie dam mat w drzwiach to będę miał jakiś efekt z wyciszeniem wnętrza? 5. Siedzenie kierowcy. Nigdzie na forach oprócz zmiany foteli nie zauważyłem aby ktoś narzekał na usytuowanie - fotel/kierownica/pedały. O co chodzi - na początku po dłuższych trasach wychodziłem z auta jak kaleka czyli potwornie bolały mnie nogi w okolicach ud. Ponieważ fotel mam z standardową regulacją dół/góra, przód/tył to myślę, że poradziłem sobie w niecodzienny sposób czyli podniosłem "sanki" z tyłu o jakieś dwa centymetry na śrubach. Wiem jest to półśrodek i teraz poluję na fotele z pełną regulacją. Sądzę jednak, że jest jeszcze jedna rzecz, która zaważa na wygodzie kierowcy. Przydałaby się kierownica z możliwością wysunięcia jej ponieważ nie mogę zgrać jej odległości i odległości pedałów. Jak kierownicę mam ok, to pedały za blisko (zbyt zgięte nogi) i odwrotnie pedały ok to kierownica za daleko. Mam normalny wzrost 180 cm więc nie jest to wina moich gabarytów To tyle bolączek. Jeżeli ktoś z forum odpowie na poszczególne punkty to z góry dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32753-temperatura-w-kabinie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Na to samo narzekam w corsie B, wzrost 182cm...... Zauważyłem, że jak siedzenie wysoko, to jakoś z pedałami da się wytrzymać, ale ja lubię nisko. Teraz montuję kubełki, będzie nisko i pewnie jeszcze gorzej.......   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32753-temperatura-w-kabinie/#findComment-56545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 kiedyś czytałem o wyciszaniu merivy i nie ma to sensu,co do nagrzewania -pianka w podsufitce też nie za wiele da bo najbardziej przez szyby się nagrzewa(przyciemnione masz? ) co do parowania podczas deszczu to raczej normalka bo w powietrzu jest wilgoć ,a szyby są zimne to się roszą co do ciepła w kabinie,jaką masz temperaturę przy samym wylocie jak klima działa ?? u mnie jest 4 stopnie i rzadko kiedy nawiew w upały na 3 chodzi czasem obieg tylko zamykam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32753-temperatura-w-kabinie/#findComment-56447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Co do parowania szyb, to dużo większe jest gdy nawiew jest ustawiony na obieg wewnętrzny lub wentylator całkowicie wyłączony. Znaczenie ma też stan filtra przeciwpyłkowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32753-temperatura-w-kabinie/#findComment-56429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 nie wspominałem o tym bo to chyba normalka i każdy wie mi czasem paruje na zewnątrz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32753-temperatura-w-kabinie/#findComment-56226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 stan filtra przeciwpyłkowego.... od tego by trzeba zacząć - wyjmij go na próbę całkiem - też nie ma przewiewu niemożliwe ... może masz włączony obieg wewnętrzny - czyli zamknięty dopływ z zewnątrz ...zamontować na przewodzie wodnym w komorze silnikowej zawór ... ciekawe - chyba można ... a układ sie sam odpowietrzy gdy otworzysz zawór aby grzała nagrzewnica ...Brak przewiewu kabiny jeżeli nie pracuje wentylator Za ciepłe powietrze z zewnątrz i roszenie szyb... nie za ciepłe lecz za wilgotne ...... tu masz poradę ... http://www.astra.auto.pl/content/view/205/48/ .... manual jest do AF ale dużo Ci pomoże i wyjaśni ... pozdro ... http://forum.opel24.com/wymiana-filtra-przeciwpylkowego-w-merivie-vt45132.htm ... tu masz tez pomocny link ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32753-temperatura-w-kabinie/#findComment-56098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.