Gość Anonymous Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Aktualnie silnik to czesc zamienna jak klocki i filtry wiec nigdzie sie tego juz nie odnotowuje. Chyba ze sam zglosisz do ubezpieczalni to Ci policza jak za 3.0 Aż tak pięknie to nie jest. Niestety taką modyfikacje musisz zgłosić do urzędu. To że silnik teraz jest częścią wymienną zmienia tylko tyle że nie ma jego numerów w dowodzie, pojemność i moc jest dalej wpisywana i jeżeli zmieniasz w aucie coś, co jest opisane w dowodzie to jesteś zobowiązany do zgłoszenia tego w urzędzie. Brak numerów silnika ułatwia tylko tyle że jak np: konczy mi sie pasek rozrządu to taniej jest mi kupić drugi silnik i wymienić niż remontować stary a bez numerów w dowodzie robie to od ręki nie pytając nikogo o nic i nie latając po urzędach z kwitkami. Ale to tylko w wypadku zmiany na taki sam silnik. Jeżeli wymieniasz na większy to musisz to zgłosić w urzędzie. [ Dodano: Pią Mar 31, 2006 13:05 ] W sumie to za mv6 OC więcksze a traka omega turbo będzie miała moc podobna a stawki ubezpieczeniowe niższe no i dochodzi do tego jeszcze radocha z dokonania wynalazka Radocha jest tu na pierwszym planie Właśnie o to chodzi żeby zrobić coś niespotykanego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364584 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Jeżeli wymieniasz na większy to musisz to zgłosić w urzędzie. Generalnie to nikt nic nie musi ale to tylko moja dygresja. Przy kontroli sprawdzaja numery nadwozia a to co masz przerobione pod macha to juz inna sprawa Dodatkowo kupujac silnik z reichu nie masz numerow na bloku silnika wiec ktos moze na oko bedzie zgadywal czy to c13n, c14nz, czy c16nz bo silniki wygladaja tak samo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 Jeżeli wymieniasz na większy to musisz to zgłosić w urzędzie. Generalnie to nikt nic nie musi ale to tylko moja dygresja. Przy kontroli sprawdzaja numery nadwozia a to co masz przerobione pod macha to juz inna sprawa Dodatkowo kupujac silnik z reichu nie masz numerow na bloku silnika wiec ktos moze na oko bedzie zgadywal czy to c13n, c14nz, czy c16nz bo silniki wygladaja tak samo A przegląd???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 sorry Grzecho ale w to juz nie uwierze: pierwsza kontrola bardziej czepialskich policjantów i będzie jazda przegląd jazda wizyta w pzu po stłuczce jazda Gdyby było tak jak mówisz to w naszym kraju była by chyba największa bonanza w europie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2006 To, ze silnik byl zmieniany, a konkretnie jest inny blok zostaje odnotowane w karcie pojazdu - trafilem na taki przypadek. Jest jeszcze taka sprawa, ze po zgloszeniu do urzedu zmiany silnika diagnosta musi zatwierdzic i dopuscic taki samochod do ruchu - to w przypadku zmiany pojemnosci. Z tym diagnosta wiem, ze tak jest, bo swego czasu siedzialem na forum poloneza, a tam co drugi samochod ma swapa i mowili o takich problemach. Mysle, ze warto byloby zadzwonic i zapytac. Co do samego swapa to przewaga 2.0 nad 3.0 jest masa silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364564 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 pierwsza kontrola bardziej czepialskich policjantów i będzie jazda Z tym sie zgodze, ze czepialscy panowie w niebieskich mundurkach zawsze cos znajda, ale jest na tym forum osoba ktora ma zamiast silniczka 1.3 (c13n) wlozony 1.6 (c16nz) i smiga bez problemu. Caly pic polega na tym ze jak nie ma numerow na bloku to silniki te z wierzchu sa TAKIE SAME Moze przesadzilem ze da rade podmnienic z 2.0 na 3.0 V6 bo to widac golym okiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 no ja mówie tu o tym konkretnym przypadku swapa z 2.0 na 3.0 Dobra panowie konczmy te wywody bo całkiem niezłe OT sie nam zrobiło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 no ja mówie tu o tym konkretnym przypadku swapa z 2.0 na 3.0 Dobra panowie konczmy te wywody bo całkiem niezłe OT sie nam zrobiło No właśnie panowie, my tu nie swapujemy na 3.0 tylko na 2.0 turbo więc proszę o ewentualne uwagi co do tematu postu. Z góry dzięki. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Ej a nie lepiej spróbować uturbić x20xev   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364548 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Ej a nie lepiej spróbować uturbić x20xev Nie. Silnik X20XEV to wykastrowane C20XE. Niestety obniżenie mocy w celu spełnienia norm emisji spalin jak i równiez cięcia budżetowe zapewne,- pociągneło z sobą obniżenie jakości i trwałości materiałów wykorzystywanych do budowy tego silnika. C20XE jak i LET były topowymi jednostkami w swoim czasie i były budowane z lepszych materiałów. Brzmi to paradoksalnie ale tak niestety jest. Starszy silnik jest lepszy niz nowszy . A napewno bardziej rozwojowy. Teoretycznie lepiej chyba by było uturbić C20XE. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/329-omega-turbo/page/2/#findComment-364544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.