Skocz do zawartości

Podgrzewanie świec - czy trzeba czekać na kontrolkę ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

to czujnik na ECU

wywal na poczatek ten patent z meska

tego byc nie powinno

Dziś będę podmieniał ten czujnik. Za jakiś czas będę u elektryka celem zdiagnozowania po jaką cholerę jest ten przekaźnik mesia

 

***********************

 

Czujnik wymieniony i niestety to nie to. Chyba trzeba bliżej się przyjrzeć temu przekaźnikowi.

Tak myślę aby odkręcić masę od tego przekaźnika :(

 

Kolego Gawlak jesteś pewien że w DTL-u są dwa czujniki, ten czujnik jest wielofunkcyjny i jest tylko jeden czujnik z którego ecu odczytuje temperaturę a otem daje sygnał na zegar.

 

Dziś sprawdziłem na 99,9% ten przekaźnik ktoś zamontował aby grzało świece. Po co ?? Nie wiem. Ciekaw jestem czy da się wrócić do oryginalnego stanu :(

 

Wstawiają takie cuda bo ludziska mają problem z odpalaniem autek w niższych temperaturach powiedzmy +2, +8*C. Teoretycznie świece żarowe powinny się odpalić w temperaturze +4 w praktyce odpalają się poniżej 0. Dlatego też stosują takie cuda aby wymusić grzanie świec. Na rynku są gotowe takie urządzenie (pisano o tym na forum, były też fotki). Można też wgrać nowy program do ECU wówczas świece odpalają się wcześniej.

 

  • 2 tygodnie później...

Witam od dluzszego czasu walcze z opadajaca wskazowka paliwa przy odpalaniu,wymienilem AKU,rozrusznik,kable ale wskazowka opada chociaz odpala(na zimno)raz dobrze,raz zle czasem wskazowka nie opada ale wiem ze zima bedzie gorzej.U mnie swiece zalaczaja sie nawet przy +15 wiem bo miernikiem sprawdzalem w czasie odpalania.Kontrolka grzania zapala sie na chwile ale z odczytu miernika widac ze swiece grzeja dalej ok 35sek.Jak krece w czasie grzania to wskazowka opada bo swiece wciaz pobieraja prad i aku ma ciezko.Po 35sek gdy odpalam wskazowka nie opada.Dwa pytania.Czy to normalne ze swiece grzeja tak dlugo?Zaznaczam mam nowy czujnik na termostacie Bosch.A moze ten Aku co kupilem jest za slaby bo orginal mial moc rozruchowa 400DIN,ten nowy ma 680CCA(SAE) co wedlug przelicznika w necie nie odpowiada 400DIN tylko mniej ale ja tego przed zakupem nie wiedzialem.Czy warto kupic nowy AKU o mocy 680A(EN) co daje 420DIN na rozruch czyli troche wiecej niz producent?

 

Gość zbyszek670

Czy to normalne ze swiece grzeja tak dlugo?

Tak to normalny objaw grzania świec żarowych a kontrolka informuje cie ze możesz już odpalać silnik.Pzdr.

 

Czy to normalne ze swiece grzeja tak dlugo?

Tak to normalny objaw grzania świec żarowych a kontrolka informuje cie ze możesz już odpalać silnik.Pzdr.
OK ale jak kontrolka gasnie swiece grzeja dalej ja odpalam a mi wskazowka paliwa leci w dol co oznacza ze za maly prad rozruchu czy te 680A(SAE) to za malo bo wychodzi mniej niz 400A(DIN)na rozruch.

 

Gość zbyszek670

OK ale jak kontrolka gasnie swiece grzeja dalej ja odpalam a mi wskazowka paliwa leci w dol co oznacza ze za maly prad rozruchu czy te 680A(SAE) to za malo bo wychodzi mniej niz 400A(DIN)na rozruch

Nie to wina leży po stronie wskazania albo czujnika paliwa w zbiorniku, Może gdzieś zimny lut jest?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności