Gość Marek73 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Właśnie dołączyłem i chciałbym się przywitać,witam wszystkich.Przepraszam za model silnika ale nie znam się na tych oznaczeniach a nie chcę wprowadzac w błąd,jest to opel astra II 1,6 16v 103KM z 1999r.ecotec,benzyna.I z tym to silnikiem mój problem.Po gwałtowniejszym dodaniu gazu robi sie jakby turbodziura silnik traci moc i dopiero po chwili wolniej niż powinien wchodzi na obroty przy tym dziwnie brzmiąc i nie równo pracując.Wymieniłem filtry paliwa i powietrza,świece i egr.Nic to nie zmieniło a diagnostyka komputerowa nic nie wykazała.Po wielu próbach ''znalazłem'' za obudową filtra powietrza plastikowy walec ok.5cm podłączony do instalacji elektr.przez który przechodzi gumowy cienki przewód powietrzny-jeden koniec wchodzi do silnika a drugi wchodzi w ...nadkole.Gdy je rozłączę(na tym walcu te powietrzne)jest dobrze ale słychać dość głośne ssanie powietrza i nie wiem czy taka jazda nie przyniesie mi więcej szkód.Co to jest za część? A druga-wygląda jak czujnik-wciśnięta na uszczelce w tą szeroką rurę łączącą obudowę filtra powietrza z kolektorem ssącym,również podłączona do inst.elektr.Dodam jeszcze że po takim przyśpieszaniu zapala mi się kontrolka silnika z piorunkiem która po wyłaczeniu zapłnu gasnie do momentu kolejnego dania gazu. Dziękuję za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 To w rurze, to czujnik temperatury powietrza, to drugie, to daj fotkę. Zajrzyj do przepustnicy, wyczyść, krokowego też. I przenosze temata do benzyny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-53384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Dodam jeszcze że po takim przyśpieszaniu zapala mi się kontrolka silnika z piorunkiemCzyli tzw.Check,spróbuj sczytać błędy http://forum.opel24.com/kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika-vt41827.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-53348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek73 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 To w rurze, to czujnik temperatury powietrza, to drugie, to daj fotkę.Zajrzyj do przepustnicy, wyczyść, krokowego też. Temperatury z filtra do kolektora? A co się dzieje jeśli jest za zimne albo za gorące? O fotkę się postaram jak najprędzej ale dziękuję za odpowiedż.Przepustnica czysta,krokowy to słyszałem jest tylko od wolnych obrotów a u mnie są one ok.,zapala lekko,a problem jest tylko między 2 a 3 biegiem a potem już idzie. No i wszystko wraca do normy jak rozłączę wspomniany już tajemniczy przewód powieterza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-53261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 A co się dzieje jeśli jest za zimne albo za gorącePytanie laika Powietrze moze sobie mieć 100*C nawet, ale komputer silnika musi o tym wiedzieć http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/excl.gif Nie rozłączaj węży, tylko błedy odczytaj.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-53127 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek73 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Nie rozłączaj węży, tylko błedy odczytajAle skąd te błędy,o to chodzi że po dwukrotnej diagnostyce komputerowej(u dwóch różnych mechaników)wszystko jest w porządku,przynajmniej to co może odczytać ten program komputerowy np.sonda,egr.I tu jeszcze pytanie,czy ten silnik -opel astra II 1,6 16v 103KM z 1999r.- ma przepływomierz czy nie,bo tu zdania mechaników są równo podzielone.Przepustnica czysta,krokowy czysty,świece,filtry powymieniane,paliwo Lotos Dynamic,Orlen Verva i wszystko nic nie dało.Miałem przesłaś fotkę tego ''czegoś'' ale mam trochę kłopoty z programem do przesyłania zdjęć na forum a wiem że to na pewno jest ta część bo bez niej od razu widać różnice w jeżdzie.I tak jeżdżę bez tego ale nie wiem czy sobie(silnikowi) nie szkodzę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-52954 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 mam trochę kłopoty z programem do przesyłania zdjęć na forum http://forum.opel24.com/umieszczanie-zdjec-na-forum-instrukcja-vt25686.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-52942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr81 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 walec ok.5cm podłączony do instalacji elektr.przez który przechodzi gumowy cienki przewód powietrzny-jeden koniec wchodzi do silnika a drugi wchodzi w ...nadkole.Gdy je rozłączę(na tym walcu te powietrzne)jest dobrze ale słychać dość głośne ssanie powietrza i nie wiem czy taka jazda nie przyniesie mi więcej szkód.Co to jest za część? To zawór odpowietrzania zbiornika paliwa. Wężyk zasysa opary. Wężyk ssący musi być wciśnięty w ten króciec, który przechodzi przez to całe plastikowe ustrojstwo zamontowane z tyłu obudowy filtra powietrza. Jeśli po rozłączeniu tego układu wszystko wraca do normy - to masz odpowiedź. Trzeba szukać winowajcy właśnie w zaworze odpowietrzania zbiornika - najprawdopodobniej. Zobacz tutaj: P.S. Zobacz jaki masz numer silnika. Podnieś maskę, i z przodu nad chłodnicą na ramie będziesz mieć numer silnika właśnie - między innymi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-52927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek73 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9129658360bfc472.html To jest to co widać na zdjęciu.Ale Piotr81 opisał to dokładnie,dziękuję.Dziękuję też daro za pomoc w wysyłaniu zdjęć.Ale teraz pytanie czy mogę bez tego zaworu jeżdzić bez szkody dla silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-52718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 A jak ci tam zassa jakiegoś twardego pyłu? I porysuje cylindry? A opary paliwa tak sobie bedą wyłazić, żeby się zapaliły? Jak ci dobrze chodzi, jak zasysa sobie powietrze przez rurke zaworu, to znaczy, że nie działa prawidłowo krokowy i tyle. Szkoda, ze nie widze tego na żywo, bo by się znalazło to złoooo Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33090-problem-z-dop%C5%82ywem-powietrza-do-silnika/#findComment-52587 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.