Skocz do zawartości

silnik 1.9 cdti chwilowe spadki mocy astra H


Gość opeloz

Rekomendowane odpowiedzi

witam , posiadam astre H z silnikiem 1.9 cdti moc 100 km z dpf . Mam taki problem : często ale nie zawsze po dodaniu gazu i osiagniecu przez silnik ok 2000 tys obrotów (granica tu jest plynna raz 1800 raz 2100) silnik traci na moment moc - doslownie na ok 1 sek . najczesciej gdy rozpedzam auto z niskich obrotow ,moc rozwijana jest rownomierni nagle ok tych 2 tys jest takie tąpnięcie - jako kierowca naprawdę sie to czuje . Często towarzyszy temu dziwny (strasznie trudny do opisania ) dzwięk - szmer takie szrrr-rrr spod maski . W/w problem nasila (jego częstotliwosc)sie po właćzeniu klimatyzacji . czasem na nierzogrzanym silniku jadąc np na 3 biegu ze stałą prędkosćia i obrotami np 2000 silnik jakby szarpie . Prosze pomóżcie :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opeloz, witaj i od razu zapraszam do lektury regulaminu forum a nastepnie do uzycia "szukajki" tam znajdziesz wiele...

poczytaj o EGR

jakies kontrolki? jakis blad? jaki poziom ladowania gdy sie pojawia szarpniecie/dzwiek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , posiadam astre H z silnikiem 1.9 cdti moc 100 km z dpf . Aktualny przebieg 93000 km . Mam taki problem : często ale nie zawsze po dodaniu gazu i osiagniecu przez silnik ok 2000 tys obrotów (granica tu jest plynna raz 1800 raz 2100) silnik traci na moment moc - doslownie na ok 1 sek . najczesciej gdy rozpedzam auto z niskich obrotow ,moc rozwijana jest rownomierni nagle ok tych 2 tys jest takie tąpnięcie - jako kierowca naprawdę sie to czuje . Często towarzyszy temu dziwny (strasznie trudny do opisania ) dzwięk - szmer takie szrrr-rrr spod maski . W/w problem nasila (jego częstotliwosc)sie po właćzeniu klimatyzacji . czasem na nierzogrzanym silniku jadąc np na 3 biegu ze stałą prędkosćia i obrotami np 2000 silnik jakby szarpie . Prosze pomóżcie :shock:

W aucie był wymieniony zawór EGR ok 5 tys km temu (na nowy w oplu) . Nie świecą się zadne kontrolki serwisowe,w czasie spadku mocy tez nic sie nie zapala .

 

[ Dodano: Sro Sie 25, 2010 12:50 ]

opeloz, witaj i od razu zapraszam do lektury regulaminu forum a nastepnie do uzycia "szukajki" tam znajdziesz wiele...

poczytaj o EGR

jakies kontrolki? jakis blad? jaki poziom ladowania gdy sie pojawia szarpniecie/dzwiek?

przepatrzyłem forum w poszukiwaniu podobnego przypadku - dokładnie takiego problemu nie bylo jeszcze na forum. Jak pisalem egr byl niedawno wymieniony . Piszesz o poziomie ładowania -nie sprawdzalem , ewentualnie jaka usterka zwiazana z "prądem" moglaby powodowac takie objawy ?

Jeszcze dodam : rowniez czasem jadąc autostrada ze stałą prędkością i t u juz niezaleznie od obrotów podczas checi gwaltownego przyspieszenia , po mocniejszym dodaniu gazu czuje sie dziure w prxyspieszeniu , sekunda dwie i auto zaczyna przyspieszac . czy jesli nie pali sie zadna kontrolka warto jechac do opla na tacho ? pozdraiwam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich serdecznie.

Nic się nie martw wiele samochodów tak ma mój też nazywa się to dziurą aby tego uniknąć ja przed każdą zmianą biegu na wyższy rozpędzam samochód do 2200 - 2500 obr/min i nie ma w tedy z tym problemu. Kolega w KIA CEED 1.6 CRDI ma to samo.

Pozdrawiam Tomek

Ps: Też dopiero co nabyłem ten samochodzik i bardzo jest ich mało tz. 101KM bo 120 i 150KM jest mnóstwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowniez czasem jadąc autostrada ze stałą prędkością i t u juz niezaleznie od obrotów podczas checi gwaltownego przyspieszenia , po mocniejszym dodaniu gazu czuje sie dziure w prxyspieszeniu , sekunda dwie i auto zaczyna przyspieszac . czy jesli nie pali sie zadna kontrolka warto jechac do opla na tacho ?

to typowa turbodziura...

masz gwarancje to zawsze mozesz podjechac i im reklamowac ze cos sie dzieje :?:

w ramach gwarancji... :?: i pamietaj wszystko na pismie zebys mial :piwo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki sam samochód jednak niema żadnych tego typu usterek mam pytanie kiedy wygrzewał ci sie filtr pdf, gdzie tankujesz i kiedy go tak solidnie przegoniłeś?

 

[ Dodano: Nie Sie 29, 2010 06:38 ]

a co do szmerów z pod maski jak włączasz klimatyzację załącza się sprężarka i jeszcze jedno kiedy była wiamiana filtrów szczególnie paliwa?

odp.

w turbinie niema żadnej dziury ponieważ turbina jest z zmienną geometrią która dostosowywuje sie do obrotów silnika wiec masz turbo doładowanie w każdym momencie obrotowym silnika takie samo a nie różne jak w innych samochodach

PDF filtr cząsteczek stałych stałych zbiera cały syf wiec musi być wypalany(czyszczony) robi to komputer widać zadziałanie tej funkcji poprzez mruganie kontrolki świec żarowych i większym spalaniem w momencie wypalania widac podczas postoju spalanie większe niż 0,7-0,9 lh bez załączonej klimatyzacji najczęsciej 2-4 lh podczas wypalania. Różnie się wypala najczęściej jeżdząc po mieście i lejąc gorszą ropę ale jak się go przegoni na trasie wypalanie będzie niepotrzebne. Lepiej jak podczas wypalania nie bedzie wyłączany silnik aż samoczynnie przestanie mrugać . Ten samochód ma opóżnienie względem gazu przyśpieszenia jak sie ma ciężką nogę turbo musi dostać spaliny ustawić się aby dało moc przy normalnej jeżdzie nieodczuwalne, odczuwalne jest szarpnięcie przy tempomacie w momencie załączenia. ,co do spalania co tankujesz jaką ropę? zwykła bezsiarkowa lub uszlachetniona (droższa)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeśli mogę to ja tankuję na ORLEN-ie i tylko verwa nie leje żadnych oczyszczaczy czy uszlachetniaczy. A filtry wymieniane były komplet w serwisie.

Ta turbo dziura mi nie przeszkadza bo aż tak nie jest to zauważalne jeżeli redukuje się przełożenia w zakresie obrotów 2200 - 2500 to nie ma tego w ogóle.

Ale mam jeszcze pytanie jako laik w dislach

- ile paliwa w zbiorniku zostaje jak się zapali rezerwa??

- i czy kontrolka w pierwszej fazie świeci stale a następnie zaczyna migać?

- po zatankowaniu do pełna i zrobieniu 725km zapaliła mi się rezerwa jazda głównie po mieście z klimatyzacją. Oczywiście jeszcze w jeździe popełniałem wiele błędów np: redukując przełożenia w zakresie obrotów 1200 - 1500.

Pozdrawiam Tomek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szandorek, popraw prosze swoj post... pod wzgledem gramatycznym i slownictwa...

 

[ Dodano: Nie Sie 29, 2010 08:46 ]

Ta turbo dziura mi nie przeszkadza bo aż tak nie jest to zauważalne jeżeli redukuje się przełożenia w zakresie obrotów 2200 - 2500 to nie ma tego w ogóle.

z turbo dieslem trzeba sie nauczyc jezdzic powyzej 2000 obrotow :?:

- ile paliwa w zbiorniku zostaje jak się zapali rezerwa??

w CR nie jezdzi sie na rezerwie... paliwa starcza na przejechanie 50-100km

- i czy kontrolka w pierwszej fazie świeci stale a następnie zaczyna migać?

ponoc tak, ale nigdy nie doprowadzilem by mi migala :?:

jak zatankujesz daj znac ile ci spalil, ale pewnie kolo 7 litrow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności