Skocz do zawartości

Ksztuszenie, szarpanie, gaśnięcie silnik 1,4 8 V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To mój pierwszy post na forum.

 

Mam dość poważny problem ze swoja Asterką 1,4 8V (LPG)

 

Wczoraj wyruszyłem w podróż po mieście. Jak zawsze odpaliłem na benzynie, dopiero po nagrzaniu się silnika przełączyłem n LPG. Po nagrzaniu silnika do wnętrza kabiny nie docierało ciepłe powietrze :D Po jakimś czasie silnik zaczął się krztusić, szarpać po wciśnięciu gazu i do końca i delikatnie wciskając aż końcu zgasł. Aby go ponownie uruchomić musiałem kręcić przez dłuższy czas. Gdy odpalił nie byłem w stanie ruszyć. Gdy delikatnie wciskałem pedał gazu silnik się krztusił i gasł. Dopiero po którymś razie udało się ruszyć, ale po przejechaniu 5 metrów działo się to samo. Brak sił do dalszej jazdy.

 

 

Jeszcze jedna ważna sprawa. Po scholowaniu auta na parking pod dom i po ponownym odpaleniu zauważyłem jeszcze jedną dość poważną usterkę. Po rozgrzaniu silnika do ponad 100 st. Kontrolka znajdowała się na czerwonym polu nie załączał mi się wiatrak. Ostatnio (2 tyg. temu) wymieniany był czujnik pod chłodnicą, bo nie włączał się wiatrak, ale to chyba nie to.

 

Co może być przyczyną? Wydaje mi się że nagrzewnica, jeżeli chodzi o ciepłe powietrze w kabinie. A jeżeli chodzi o prace silnika...?

 

Proszę pomocy!!

 

 

Usunąłem nr. GG porady są udzielane tak by dla wszystkich były dostępne/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/
Udostępnij na innych stronach

Maska ci się nie otwiera?

Płyn jest?

Parownik nie zamarzł?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/#findComment-51987
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Aby go ponownie uruchomić musiałem kręcić przez dłuższy czas.

Czy to odpalanie było na LPG :D

Wszystkie płyny są, nic sie zamarzło

Tu chodzi o parownik czy nie był zaszroniony

Ostatnio (2 tyg. temu) wymieniany był czujnik pod chłodnicą, bo nie włączał się wiatrak,

czasem trafia się felerny. Sprawdź czy węże chłodnicy na dole i u góry są równo ciepłe po rozgrzaniu. Czasem termostat mógł się zawiesić

Odłącz LPG i sprawdź czy normalnie odpali bo może podaje i jedno i drugie

Jaki masz typ silnika bo 1,6 jest kilka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/#findComment-51977
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat.

Również mam problem z szarpaniem w astrze F (C14NZ). Problem występuje tylko gdy auto się nagrzeje zarówno na gazie i na benzynie, z każdym dniem bardziej. Wymieniłem palec rozdzielacza, sprawdzałem na innej cewce i module, przyspieszałem i opóźniałem zapłon. Rozrząd w porządku (miałem przypadek z przestawionym rozrządem, ale wtedy szarpał również na zimnym). Kopułka wygląda ok, a świece zmieniane max 10tyś km temu. Co jeszcze może być przyczyną? Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/#findComment-51309
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Witaj Cubuś,

Jeśli nie świeci się kontrolka silnika to bym sprawdził wężyki podciśnieniowe Wszelkie wtyczki no i czujnik temp. na kompa

Może też być wina halla

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/#findComment-51268
Udostępnij na innych stronach

Po jakimś czasie silnik zaczął się krztusić, szarpać po wciśnięciu gazu i do końca i delikatnie wciskając aż końcu zgasł. Aby go ponownie uruchomić musiałem kręcić przez dłuższy czas. Gdy odpalił nie byłem w stanie ruszyć. Gdy delikatnie wciskałem pedał gazu silnik się krztusił i gasł. Dopiero po którymś razie udało się ruszyć, ale po przejechaniu 5 metrów działo się to samo. Brak sił do dalszej jazdy.

czy to dotyczy benzyny czy gazu? Czy na pb jest wszystko ok?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/#findComment-51198
Udostępnij na innych stronach

Jaki opór powinien mieć ten czujnik na zimnym a jaki na ciepłym?

Podciśnienie jest cale, poza tym nie słychać żeby zasysał lewe powietrze.

Czujnik halla gdzie się znajduje w tym aucie? W aparacie zapłonowym?

Błędy wywala mi dwa, od dwóch lat te same, silnik krokowy i czujnik przebytej drogi. Nigdy nie było przez to problemów. Może być, ze krowkowiec wysiadł? Wiem że chodzi, może chodzi źle?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/#findComment-50375
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Czujnik halla gdzie się znajduje w tym aucie? W aparacie zapłonowym?

Witam

Kolego w C16NZ na pewno w aparacie ale u ciebie zdaje się jest pod cewką

Mówisz że kopułka jest w porządku. To jeśli miałeś ją zdjętą to byś chyba zobaczył czy jest czujnik Halla

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33214-ksztuszenie-szarpanie-ga%C5%9Bni%C4%99cie-silnik-14-8-v/#findComment-50211
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności