Skocz do zawartości

Biały dym po odpaleniu


Gość zenith

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem. Odnośnie po porannym odpaleniu z wydechu wydobywa się biały dym i silnik nie równo pracuje. Auto odpala bardzo szybko więc problem zapowietrzania już przerobiłem (zawór zwrotny przy filtrze, trójnik, przelewy, brak powietrza w układzie) Brak jakichkolwiek błędów na kompie, świece grzeją (wszystkie nowe) + wgrany nowy soft do kompa, Dymienie występuje około 30 sekund później silnik pracuje prawidłowo i brak dymu. Pompa po remoncie, brak ubytków płynów, dym nie ma specyficznego zapachu oleju lub płynu chłodzącego bardziej jak by nie przepalone paliwo (tak mi się wydaje). Dym jest bardziej gęsty i unosi się dłużej w powietrzu.

 

Zastanawia mnie fakt wyciętego katalizatora :beer: (prezent po poprzednim właścicielu) kat. został rościęty od dołu i wyczyszczony oraz zaspawany, nie wiem czy tam się nie zbiera jakieś niedopalone paliwo i po porannym odpaleniu dymi ale pozostaje jeszcze fakt nierównej pracy silnika.

 

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na tą dolegliwość. Posprawdzałem to co mogłem, to co trzeba było wymieniłem. Jak ktoś ma jakąś opinię to proszę o sugestię.

 

Oczywiście Autko Viki B 2.0 dti X20DTH

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka pogoda na zewnatrz? jak dlugie trasy robisz?

dymienie ustaje po nagrzaniu silnika, tj jak zapalasz cieply silnik, np w ciagu dnia...? czy tylko wystepuje po nocy?

wrzuc w szukajke falujace obroty... IMVHO to 2 rozne sprawy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry wymienione wszystkie na nowe, dymi niezależnie od temperatury zewnętrznej, autko raczej robi krótkie trasy do pracy i z powrotem około 25km. dziennie.

Jak się silnik nagrzej problem ustępuje, opisane wyżej objawy tylko po nocnym postoju auta występują.

 

Poszukam na temat falujących obrotów.

 

Dzięki :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały dym jest to najprawdopodobniej para wodna. Jest dużo wilgoci w powietrzu, jak silnik pracuje to ją zasysa, po zgaszeniu silnika wilgoć skrapla się w wydechu. Z rana odpalasz silnik i gorące spaliny przelatują przez wydech, następuje wówczas odparowanie wody a z tłumika wydobywa się obłok białego dymu. Popatrz na wydech od spodu z pewnością na złączkach lub spawach znajdziesz krople wody która z niego wycieka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie, odnośnie dymu to nie jest to para wodna :D dym jest gęsty i dłużej pozostaje w powietrzu. Para wodna zaraz by znikła a ten dziad pozostaje. Chyba się wybiorę na porządne sprawdzenie (vacunometr) instalacji zasilania pod względem nieszczelności. Możliwe, że gdzieś jest delikatna nieszczelność i to jest powodem dymienia i nie równej pracy silnika po porannym odpaleniu. Tylko jeszcze muszę znaleźć porządny warsztat, który ma takie urządzenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że gdzieś jest delikatna nieszczelność i to jest powodem dymienia i nie równej pracy silnika po porannym odpaleniu.

Poczytaj to http://forum.opel24.com/astra-g-diesel-problem-z-odpalaniem-po-dluzszym-postoju-vt3920.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety układ szczelny sprawdzony nie ma nieszczelności.

Nie wiem czy nie ma to coś wspólnego z pompą ponieważ była naprawiana (przez poprzedniego właściciela) i może nie zrobili tego dokładnie. Autko postoi z 2 dni nie ruszane i pali od razu, tylko ten dym z rury :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam mam to samo prawdopodobnie idzie ci olej do turbiny poprzez odpowietrzanie klawiatury silnika sprawdź czy niema na turbinie oleju to samo ja mam i niewidem co mam robić z tym daj znać jak coś pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, w sumie miałem tam wycieki oleju (łączenie turbo z rurą) myślałem że uszkodzony oring i go wymieniłem ale nic nie pomogło więc potraktowałem to jeszcze silikonem i nie ma już wycieku. Też tak myślałem ale jakoś tego nie sprawdziłem. Gdzieś kiedyś czytałem o skraplaczu par oleju coś ala odma. Może jak by coś takiego zamontował problem by zniknął.

 

Albo coś takiego oil catch tank

oil tank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności